Firma ujawniła we wtorek podpisanie protokołu ustaleń (MoU) z Shin Kurushima Dockyard Co., Ltd. i Nihon Shipyard Co. Ltd., w sprawie sukcesywnej budowy statków, podzielonych równo pomiędzy obie stocznie. Stocznie mają zacząć oddawać jednostki od roku 2025 do roku 2028.
NYK uważa, że plany te są zgodne z celem uzupełniania floty i ochrony środowiska, jakim jest zmniejszenie emisji dwutlenku węgla o 50% na tonokilometr transportu do 2050 roku. Zastosowanie paliwa LNG, oraz modyfikacji kadłuba, przyczyni się do zmniejszenia emisji dwutlenku węgla z paliwa o około 40% w porównaniu do statków wykorzystujących konwencjonalny ciężki olej napędowy.
Dział transportu samochodowego NYK promuje paliwo LNG dla swoich PCTC, począwszy od dostawy zasilanego LNG Sakura Leader w 2020 roku. Firma ma już solidne plany uruchomienia ośmiu PCTC zasilanych LNG do 2024 roku.
Dzięki budowie samochodowców liczba ta wzrośnie do 20 PCTC napędzanych LNG do roku 2028, a łączna wartość inwestycji wyniesie około 200 mld jenów. Od 2030 roku NYK ma w planach budowę statków zasilanych wodorem i amoniakiem.
Każdy z 12 statków będzie mierzył nieco poniżej 200 metrów długości i będzie miał łączną pojemność samochodową pomiędzy 6.800 a 7.000 pojazdów.
Podpis: MD