Ocean Winds otrzymuje prawa do produkcji 2 GW z morskiej energii wiatrowej w  Kalifornii

EDP Renewables i spółka joint venture Engie nawiązały współpracę z Canada Pension Plan Investment Board w celu opracowania pływającej farmy wiatrowej u wybrzeży Kalifornii. Te 2 GW są znaczącym kamieniem milowym dla obecności Ocean Winds w Stanach Zjednoczonych, gdzie firma ma około 4 GW w fazie rozwoju w postaci dwóch projektów na północnym wschodzie

Ocean Winds (OW) i Canada Pension Plan Investment Board (CPP Investments), otrzymały od amerykańskiego Biura Zarządzania Energią Oceaniczną (BOEM) 32 500 hektarów powierzchni dzierżawy w rejonie Morro Bay u środkowych wybrzeży Kalifornii. Udział w przedsięwzięciu jest realizowany przez spółkę Golden State Wind, w której rozkład udziałów wynosi 50/50.

Dzierżawa ta, jest jednym z pięciu miejsc u wybrzeży Kalifornii, które były przedmiotem aukcji zorganizowanej przez amerykańskie Biuro Zarządzania Energią Oceaniczną (BOEM). Akurat ta aukcja jest szczególnie godna uwagi, ponieważ jest to pierwsza sprzedaż dzierżawy morskiej energii wiatrowej w kraju i pierwsza sprzedaż dzierżawy morskiej energii wiatrowej na Zachodnim Wybrzeżu związana z technologią pływających farm wiatrowych.

OW rozwija już około 4 GW w postaci projektów offshore w północno-wschodniej części USA, Mayflower Wind u wybrzeży Nowej Anglii i Bluepoint Wind u wybrzeży Nowego Jorku i New Jersey. Najnowszym jest projekt rozwijany z dzierżawy dna morskiego przyznanego podczas aukcji New York Bight na początku tego roku.

Jako pionier w pływającej morskiej energetyce wiatrowej, mocno wierzymy w jej zdolność do wytwarzania odnawialnej energii o dużej mocy i zarazem tworzenia lokalnych możliwości na całym świecie. Ocean Winds jest bardzo dumna z pierwszej „pływającej” wygranej aukcji na nowy projekt w USA. Jesteśmy zaangażowani w przybliżenie kraju i Kalifornii do osiągnięcia ich celów w zakresie czystej energii, jednocześnie budując nowy przemysł krajowy, tworząc miejsca pracy i pobudzając lokalną gospodarkę. 

Bautista Rodriguez, dyrektor generalny Ocean Winds

Ocean Winds ma ponad 10-letnie doświadczenie w pływającej morskiej energetyce wiatrowej, w szczególności poprzez rozwój i eksploatację Windfloat Atlantic, pierwszej na świecie w pełni komercyjnie działającej pływającej morskiej farmie wiatrowej. OW ma znaczący portfel pływających projektów w Europie i Korei Południowej i jest idealnie przygotowany do wprowadzenia tej technologii do USA.

Po zbudowaniu i uruchomieniu instalacji, generowane będzie 2 GW morskiej energii wiatrowej, co daje wystarczającą ilość energii do zasilania równowartości 90000 domów. Przybliży to USA i Kalifornię do osiągnięcia celów czystej energii wyznaczonej na 15 GW w ramach pływających instalacji energii wiatrowej do 2035 r. w USA i 5 GW do 2030 r. w Kalifornii – budując nowy przemysł krajowy, tworząc miejsca pracy dla Kalifornijczyków i pobudzając lokalną gospodarkę.

W ramach zwycięskiej oferty OW i CPP Investments, Golden State Wind zobowiązał się do inwestowania w rozwój siły roboczej i łańcucha dostaw oraz do ścisłej współpracy z kluczowymi lokalnymi interesariuszami, aby zmaksymalizować korzyści dla Kalifornii z rozwijającego się przemysłu morskiej energii wiatrowej. 

Źródło: EDP Renewables

Udostępnij ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

  • Montaż modułu na przyszłym atomowym USS John F. Kennedy

    Montaż modułu na przyszłym atomowym USS John F. Kennedy

    W stoczni Newport News Shipbuilding, należącej do koncernu Huntington Ingalls Industries, 9 grudnia przeprowadzono kolejny istotny etap budowy lotniskowca o napędzie jądrowym USS John F. Kennedy (CVN 79) typu Gerald R. Ford

    Precyzyjne scalanie modułów na przyszłym USS John F. Kennedy

    Widoczne na zdjęciu prace realizowane są już po zakończeniu zasadniczego formowania struktury kadłuba i prowadzone są z wykorzystaniem metody modułowej, od lat stosowanej w stoczni Newport News Shipbuilding. Duże sekcje konstrukcyjne powstają równolegle, a następnie są transportowane do suchego doku, gdzie następuje ich precyzyjne ustawienie i trwałe połączenie z wcześniej zmontowanymi fragmentami okrętu.

    Przejście do etapu wyposażania kadłuba

    Osadzenie górnej części dziobu sprawia, że sylwetka lotniskowca coraz wyraźniej odpowiada docelowemu kształtowi jednostki. Jednocześnie prace stoczniowe przechodzą do etapu zbrojenia okrętu, rozumianego w stoczniowej praktyce jako wyposażanie kadłuba. Obejmuje ono położenie rurociągów, montaż torów kablowych i kanałów wentylacyjnych, układanie kabli oraz wykonywanie kolejnych prac wyposażeniowych.

    Montaż górnego modułu dziobowego należy do najbardziej czytelnych momentów budowy lotniskowca, wyraźnie zmieniających jego sylwetkę i potwierdzających postęp prac stoczniowym. Przyszły USS John F. Kennedy (CVN 79) jest drugą jednostką nowej generacji amerykańskich atomowych lotniskowców typu Gerald R. Ford, a Newport News Shipbuilding pozostaje jedyną stocznią w Stanach Zjednoczonych zdolną do realizacji tak złożonych programów okrętowych.


PolskiplPolskiPolski