Rzecznik prasowy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni Magdalena Kiljan poinformowała, że konserwacja obejmie system podwieszania pomostu oraz wózka rewizyjnego, a część prac będzie wykonywana przez alpinistów.
„Realizacja poszczególnych etapów prac wymagać będzie zmiany organizacji ruchu na moście. Odcinki jezdni będą zawężane do jednego pasa ruchu w obu kierunkach. Wyłączenia poszczególnych fragmentów odbywać się będą w miarę postępu robót. Mimo zawężeń jezdni przez cały okres prac most pozostanie przejezdny w obie strony. Zakończenie prac przewidywane jest na koniec stycznia 2021 roku” – podała rzeczniczka GZDiZ.
Prace na moście wantowym zostały podzielone na pięć etapów. Pierwsze dwa to konserwacja rur osłonowych na pomoście i pylonie. Wymagają one wykonania nowych stałych połączeń, które uległy zużyciu w wyniku drgań mostu. Pracami, które prowadzone będą na wysokościach przy połączeniach rur z pylonem, zajmą się wykwalifikowani alpiniści.
Kolejnymi etapami będą naprawa zarysowań pylonu w strefie zakotwień, a także wykonanie uszczelnień zakotwień want. Ubytki uzupełnione zostaną specjalnym materiałem do izolacji zabezpieczającym przed dostawaniem się wody.
Ostatnim etapem robót będzie konserwacja wózka rewizyjnego. To specjalna konstrukcja jezdna, będąca pod pomostem, która umożliwia inspekcję oraz wykonywanie prac konserwacyjnych spodniej części pomostu. W wózku wymienione zostaną hamulce, poprawione zostanie jego odwodnienie, wykonana zostanie także nowa powłoka antykorozyjna.
Most wantowy im. Jana Pawła II stoi nad Martwą Wisłą, w ciągu Trasy im. majora Henryka Sucharskiego, łączącej Port Północny i terminal kontenerowy DCT z Obwodnicą Południową Gdańska. Ma długość 380 metrów. Został oddany do użytku w listopadzie 2001 r.
Źródło: PAP