Newsletter Subscribe
Enter your email address below and subscribe to our newsletter

OT Logistics zanotowało szacunkowo ok. 34 mln zł zysku netto, ok. 43 mln zł EBITDA w I poł. 2022 r., podała spółka.
Spółka zanotowała przychody netto ze sprzedaży na poziomie około 148 mln zł.
Wartość zysku netto niezależnie od uwarunkowań rynkowych wynika częściowo (ok. 21,6 mln zł) z przeszacowania wartości niektórych aktywów Spółki, a tym samym w tej części może nie mieć charakteru trwałego. Biorąc pod uwagę powyższe szacunki, poprawę otoczenia rynkowego oraz pozytywne efekty restrukturyzacji spółki zarząd stwierdził, że aktualność straciły szacunkowe przewidywania co do wyników rocznych przedstawione w raporcie bieżącym 8/2022. Analiza aktualnej sytuacji rynkowej wskazuje na duże prawdopodobieństwo utrzymania, a nawet wzmocnienia wyżej opisanego trendu wzrostowego” – czytamy w komunikacie.
Publikacja raportu za I półrocze nastąpi 27 września 2022 roku.
W lutym br. spółka informowała, że w ramach aktualizacji założeń strategii, po wyłączeniu z konsolidacji części działalności spedycyjnej, w efekcie sprzedaży C.Hartwig Gdynia, w roku 2022 Grupa OTL planuje uzyskać około 300 mln zł przychodów ze sprzedaży.
Ponad 200 mln zł, tj. około 68 proc. wartości tej sprzedaży będą stanowić usługi portowe. Zarząd spółki zakłada, że po uwzględnieniu efektów optymalizacji kosztowych pozwoli to na osiągnięcie na poziomie skonsolidowanym ponad 45 mln zł wyniku EBITDA oraz ponad 19 mln zł wyniku netto.
Źródło: ISBnews


W południowokoreańskim Ulsan rozpoczęto próby morskie nowego okrętu patrolowego, przyszłego BRP Rajah Sulayman (PS-20) — pierwszej jednostki z serii sześciu zamówionych przez Marynarkę Wojenną Filipin. Próby odbywają się w pobliżu stoczni HD Hyundai Heavy Industries odpowiedzialnej za projekt, budowę oraz integrację systemów pokładowych.
W artykule
Przyszły BRP Rajah Sulayman reprezentuje nowy typ okrętów patrolowych typu HDP-2200+, opracowaną przez południowokoreański koncern HD Hyundai Heavy Industries. Kadłub i układ pokładu dostosowano do wymagań działań morskich na akwenach tropikalnych oraz do prowadzenia długotrwałych patroli w rejonach przybrzeżnych i oceanicznych. Jednostka otrzymała rufową rampę umożliwiającą szybkie wodowanie łodzi półsztywnych RHIB, a także zmodernizowany system hydrolokacyjny z anteną holowaną, zwiększający skuteczność w wykrywaniu zagrożeń podwodnych.
Okręt wyposażono również w zintegrowany system zarządzania walką, łączność satelitarną i stanowiska przygotowane do montażu uzbrojenia średniego kalibru oraz lekkich systemów artyleryjskich.
Według informacji przekazanych przez Hyundai Heavy Industries, przekazanie jednostki użytkownikowi nastąpi w pierwszym kwartale przyszłego roku. Rajah Sulayman stanie się pierwszym z serii sześciu patrolowców nowego typu, które w najbliższych latach trafią do filipińskiej floty. Kolejne jednostki są już w różnych stadiach budowy w tej samej stoczni.
Projekt ten stanowi kontynuację współpracy między Republiką Filipin i Koreą Południową, zapoczątkowanej przy budowie fregat typu Jose Rizal — Jose Rizal i Antonio Luna. Następnie współpracę rozwinięto w ramach programu modernizacji marynarki poprzez pozyskanie fregat typu Miguel Malvar.
Nowe patrolowce zwiększą zdolności Filipińskiej Marynarki Wojennej w zakresie patrolowania rozległych akwenów archipelagu, ochrony granic morskich oraz zwalczania nielegalnych działań, takich jak przemyt, nielegalne połowy i piractwo. Modernizacja floty wpisuje się w szerszy plan rozwoju sił morskich Filipin, które w ostatnich latach intensywnie inwestują w unowocześnienie swojej floty nawodnej, m.in. poprzez zakup fregat, okrętów zaopatrzeniowych oraz desantowych.