Newsletter Subscribe
Enter your email address below and subscribe to our newsletter

Bunkierka LNG została zbudowana przez amerykański koncern przemysłowy Conrad Industries. Właśnie odebrał ją armator TOTE Maritime. Statek otrzymał nazwę Clean Jacksonville.
Jednostka powstała w stoczni Conrad Orange Shipyard w Teksasie. Zanim nowa bunkierka LNG została dostarczona do klienta, pomyślnie przeszła szereg prób, które przeprowadzono w Porcie Fourchon w stanie Luizjana.

Jak podaje branżowy serwis internetowy World Maritime News, specjalistyczny statek przeznaczony do bunkrowania LNG będzie obsługiwał inne jednostki zawijające do portu Jackonville. Jednostka przede wszystkim będzie bunkrować duże statki kontenerowe klasy Marlin, które pływają pomiędzy portami Jackonville oraz San Juan w Puerto Rico.
Zobacz też: Norweskie spółki zbudują pierwszy na świecie autonomiczny kontenerowiec.
– To pierwsze barka do bunkrowania LNG zbudowana w Ameryce Północnej. Po raz pierwszy system membranowy GTT został zamontowany na barce bez własnego systemu napędowego – powiedział Johny Conrad, prezes i dyrektor generalny Conrad Industries.
– Wykorzystanie LNG jako paliwa morskiego przynosi ogromne korzyści dla środowiska, w tym poprawę jakości powietrza i wody. Ta barka jest ostatnim kluczowym elementem naszego programu związanego z LNG w Jacksonville – podkreślił Tim Nolan, prezes i dyrektor generalny TOTE Maritime.
Barka bunkrują LNG Clean Jackonsville ma zbiorniki o pojemności 2,2 tys. m sześć.
Źródło: World Maritime News.
LNG – więcej wiadomości na ten temat znajdziesz tutaj.

W południowokoreańskim Ulsan rozpoczęto próby morskie nowego okrętu patrolowego, przyszłego BRP Rajah Sulayman (PS-20) — pierwszej jednostki z serii sześciu zamówionych przez Marynarkę Wojenną Filipin. Próby odbywają się w pobliżu stoczni HD Hyundai Heavy Industries odpowiedzialnej za projekt, budowę oraz integrację systemów pokładowych.
W artykule
Przyszły BRP Rajah Sulayman reprezentuje nowy typ okrętów patrolowych typu HDP-2200+, opracowaną przez południowokoreański koncern HD Hyundai Heavy Industries. Kadłub i układ pokładu dostosowano do wymagań działań morskich na akwenach tropikalnych oraz do prowadzenia długotrwałych patroli w rejonach przybrzeżnych i oceanicznych. Jednostka otrzymała rufową rampę umożliwiającą szybkie wodowanie łodzi półsztywnych RHIB, a także zmodernizowany system hydrolokacyjny z anteną holowaną, zwiększający skuteczność w wykrywaniu zagrożeń podwodnych.
Okręt wyposażono również w zintegrowany system zarządzania walką, łączność satelitarną i stanowiska przygotowane do montażu uzbrojenia średniego kalibru oraz lekkich systemów artyleryjskich.
Według informacji przekazanych przez Hyundai Heavy Industries, przekazanie jednostki użytkownikowi nastąpi w pierwszym kwartale przyszłego roku. Rajah Sulayman stanie się pierwszym z serii sześciu patrolowców nowego typu, które w najbliższych latach trafią do filipińskiej floty. Kolejne jednostki są już w różnych stadiach budowy w tej samej stoczni.
Projekt ten stanowi kontynuację współpracy między Republiką Filipin i Koreą Południową, zapoczątkowanej przy budowie fregat typu Jose Rizal — Jose Rizal i Antonio Luna. Następnie współpracę rozwinięto w ramach programu modernizacji marynarki poprzez pozyskanie fregat typu Miguel Malvar.
Nowe patrolowce zwiększą zdolności Filipińskiej Marynarki Wojennej w zakresie patrolowania rozległych akwenów archipelagu, ochrony granic morskich oraz zwalczania nielegalnych działań, takich jak przemyt, nielegalne połowy i piractwo. Modernizacja floty wpisuje się w szerszy plan rozwoju sił morskich Filipin, które w ostatnich latach intensywnie inwestują w unowocześnienie swojej floty nawodnej, m.in. poprzez zakup fregat, okrętów zaopatrzeniowych oraz desantowych.