PKN Orlen chce pozyskać jak najwięcej nowych koncesji na morskie farmy wiatrowe 
Opublikowane:
27 stycznia, 2022
Fot. Shutterstock
PKN Orlen chce wykorzystać efekt skali i dlatego planuje pozyskać jak najwięcej z 11 dostępnych koncesji na morskie farmy wiatrowe na Bałtyku, poinformował członek zarządu koncernu ds. korporacyjnych Armen Artwich.
„Chcemy wykorzystać efekt skali, dlatego zależy nam na jak największej liczbie z dostępnych koncesji. To umożliwi również maksymalizację efektów udziału polskich firm w łańcuchu dostaw na rzecz budowy morskich farm wiatrowych” – powiedział Artwich podczas telekonferencji.
Przypomniał, że w polskim obszarze Morza Bałtyckiego mają powstać farmy wiatrowe o mocy 9-11 GW, a PKN Orlen do końca obecnej dekady planuje przeznaczyć 47 mld zł na segment energetyki, w tym właśnie budowę morskich farm wiatrowych.
Portal Stoczniowy to branżowy serwis informacyjny o przemyśle stoczniowym i marynarkach wojennych, a także innych tematach związanych z szeroko pojętym morzem.
Nasza strona internetowa używa plików cookies w celu zapewnienia poprawnego działania serwisu oraz analizy ruchu na stronie. Korzystając z niej, wyrażasz zgodę na ich użycie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp wykorzystywany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych, które nie umożliwiają identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.