Ważne zmiany personalne we Fjord Line
Wywołany przez pandemię kryzys istotnie wpłynął na strukturę zatrudnienia we Fjord Line. Firma nie tylko zmuszona została do redukcji etatów; zmiany dotknęły także kadry kierowniczej. Norweska firma poinformowała, że nowym dyrektorem generalnym przedsiębiorstwa został właśnie Brian Thorsted Hansen. To postać doskonale znana w branży promowej, bo przez wiele lat związana z firmą DFDS (Hansen odszedł z niej w ubiegłym roku). Brian Thorsted Hansen zastąpi we Fjord Line na stanowisku CEO (formalnie od 18 stycznia) Rickarda Ternbloma. „Jesteśmy zadowoleni, że Brian zaakceptował tę ofertę. Ma rozległe doświadczenie w branży – zarówno w zakresie działalności operacyjnej, jak i w zarządzaniu” – wyjaśnił Peter Frølich, prezes zarządu, który wyraził nadzieję, że pod sterami Hansena firma powróci na właściwe tory.
Pierwszy prom DFDS już w Rosslare
Początek 2021 r. na długo zostanie zapamiętany w DFDS. Firma wystartowała właśnie z zapowiadanym od wielu tygodni połączeniem pomiędzy Dunkierką a Rosslare. Nowy serwis w ofercie duńskiego armatora został obsłużony przez prom Visby. Uruchomienie trasy łączącej Europę kontynentalną oraz Irlandię jest odpowiedzią przewoźnika na brexit i ma zabezpieczyć siatkę przewozów promowych z/na Wyspy w obliczu nowej sytuacji geopolitycznej. I rzeczywiście, firma DFDS potwierdziła, że przestrzeń ładunkowa na promie, który obsłużył trasę, została w całości wykorzystana przez klientów, którzy – w związku z brexitem i wieloma niewiadomymi – podróżując na Wyspy, zdecydowali się ominąć Wielką Brytanię i skorzystali z nowej opcji.
Kłopoty promu Galicia
Należący do Britany Ferries prom Galicia znalazł się w ubiegły weekend w poważnych tarapatach. W nocy z sobotę na niedzielę silny wiatr spowodował zerwanie linii cumowniczej nowoczesnego statku. Trudne warunki atmosferyczne spowodowały, że jednostka dryfowała w głąb portu Portsmouth. W tym czasie załoga starała się odzyskać kontrolę nad olbrzymem. Ostatecznie Galicia wpadła na mieliznę. Z pomocą trzech holowników prom powrócił na swoje stanowisko. Poinformowano, że nikt nie odniósł żadnych obrażeń. Zbudowana w Chinach Galicia pływa na regularnych trasach od grudnia ub. r. Jest to najdłuższy prom, który kiedykolwiek obsługiwał połączenia z/do Portsmouth. Statek serii E-Flexer ma 215 m długości, a na pokład może zabrać 1000 pasażerów oraz 140 pojazdów ciężarowych.
Stena Embla już w domu
Tymczasem do Wielkiej Brytanii dotarł inny zbudowany w ramach linii E-Flexer prom. Jest to Stena Embla, która już wkrótce będzie obsługiwała rejsy w ramach siatki połączeń Stena Line. Prom powstał w stoczni AVIC Weihai w ramach kontraktu realizowanego dla Stena RoRo. Stena Embla dotarła do Belfastu 2 stycznia i już wkrótce dołączy do statku Stena Edda. Obie jednostki będą obsługiwać na Morzu Irlandzkim połączenie Liverpool-Belfast. W ramach realizowanego w Chinach kontraktu na dostawy nowoczesnych promów E-Flexer powstanie łącznie dziewięć jednostek, które będą pływać w barwach Stena Line, Brittany Ferries oraz DFDS. Wcześniej w ramach podpisanych umów (wraz ze zrealizowanymi opcjami) dostarczono promy: Stena Estrid, Stena Edda (oba dla Stena Line) oraz Galicia (Brittany Ferries). Oprócz promu Stena Embla, w tym roku do Europy powinien dotrzeć statek Cote d’ Opale, który będzie pływał dla DFDS (połączenie Dover-Calais).
Nowy statek dla Grimaldi Lines również oficjalnie przekazany
Z nowego nabytku cieszą się już także w Grimaldi Lines. Przedstawiciele włoskiego przedsiębiorstwa odebrali właśnie statek Eco Barcelona. To już drugi gigant ro-ro wyprodukowany dla popularnego armatora w chińskiej stoczni Nanjing Jinling w ramach zamówionej tam linii statków GG5G. Eco Barcelona ma 238 metrów długości i 34 metry szerokości. Dysponuje też pasem ładunkowym o długości 7800 metrów (to przestrzeń pozwalająca na transport ok. 500 naczep). W ramach kontraktu na statki GG5G powstaną nie tylko jednostki dla Grimaldi Lines, służące obsłudze połączeń na Morzu Śródziemnym. Trzy z nich zasilą też flotę Finnlines (firma należy do grupy Grimaldi), która specjalizuje się w obsłudze połączeń na Bałtyku.
Źródło: PromySKAT