Naprawę dokową okrętu rozpoczęto 9 marca. Zrealizowane prace obejmowały między innymi konserwację wszystkich zbiorników, wykonanie nowych systemów centralnego ogrzewania, przegląd systemu ochrony katodowej, wykonanie dwóch nowych zbiorników fekaliowych, a także konserwację kadłuba i nadbudówek – obejmującą wykonanie nowego kamuflażu barwnego z okresu kampanii śródziemnomorskiej z 1942 roku. Początkowy termin zakończenia projektu wyznaczono na 8 czerwca, jednakże zdecydowano się go wydłużyć do 24 czerwca w związku z rozszerzeniem zakresu prac.
– Jesteśmy dumni, że PGZ Stocznia Wojenna zrealizowała projekt polegający na przywróceniu dawnego blasku „ORP Błyskawica”. Legendarny okręt powraca na swoje miejsce, a mieszkańcy Gdyni znowu mogą podziwiać najstarszy zachowany niszczyciel na świecie – powiedział Paweł Lulewicz, prezes Zarządu PGZ Stoczni Wojennej
Zwodowany w 1936 roku w brytyjskiej stoczni J. Samuel White w Cowes, ORP „Błyskawica” to najstarszy na zachowany niszczyciel na świecie. W 1937 roku rozpoczął służbę w Marynarce Wojennej, biorąc udział między innymi w bitwie o Atlantyk oraz operacji „Overlord”. Od 1976 roku okręt jest jednostką reprezentacyjną.
Źródło: PGZ SW