W najnowszym przeglądzie promowym, serwis „PromySKAT” podaje na bieżąco informacje o najważniejszych wydarzeniach w branży promowej minionego tygodnia. Na pierwszy plan wysuwają się szczegóły dotyczące nowych jednostek przewoźnika Stena Line oraz informacje o budowie nowego terminalu w Göteborgu, z którego będą wypływać promy Stena Line.
Stena Line: Detale Nowych Promów i Nowy Terminal
Na horyzoncie pojawiają się nowe informacje dotyczące budowy nowych promów, które niedługo będą pływały pod banderą Stena Line. Dwie jednostki klasy NewMax, mają być zbudowane w chińskiej stoczni China Merchants Jinling Shipyard (Weihai), z elementami wyposażenia dostarczanymi przez firmę North Sea Handling (NSH). Dzięki wieloletniej współpracy z NSH, Stena Line kontynuuje swoje ekologiczne dążenia, zasilając nowe jednostki metanolem.
Promy Stena Line, których dostawa jest planowana na 2025 rok, przygotowywane są do obsługi trasy Belfast-Heysham. Każda z 147-metrowych jednostek ro-ro będzie dysponować pasem ładunkowym o długości 2800 metrów.
Jednocześnie, szwedzki przewoźnik Stena Line podpisał umowę z władzami Port of Gothenburg, na mocy której, przez 25 lat, statki firmy będą korzystać z nowego terminala Arendal. Otwarcie terminalu planowane jest na rok 2028.
Brittany Ferries: Nowe Możliwości zaopatrzenia w Ekologiczne Paliwo
W innym zakątku świata promowy, Brittany Ferries odkrywa nowe możliwości dla swoich promów zasilanych LNG. Dzięki nowej infrastrukturze w Santander, wynikającej z porozumienia z Repsol, Brittany Ferries ma teraz kolejną opcję zaopatrzenia w ekologiczne paliwo. Terminal LNG w Santander jest już wykorzystywany przez prom Santona firmy Brittany Ferries. Szacuje się, że do końca roku, dzięki wykorzystaniu nowego terminalu, emisja CO2 zostanie zredukowana aż o 12 tys. ton.
Tallink: Statystyki za Maj
Jeden z głównych graczy w regionie Morza Bałtyckiego, Tallink, przedstawił swoje statystyki za miniony miesiąc. Zgodnie z raportem, mimo niewielkiego spadku liczby pasażerów, firma odnotowała wzrost na trasach pomiędzy Estonią a Szwecją. Jednak liczba przewiezionych ładunków cargo oraz pojazdów osobowych nieznacznie spadła.
W stronę żeglugi autonomicznej
Rewolucje nie kończą się na ekologicznych rozwiązaniach – coraz bliżej jesteśmy do realizacji żeglugi autonomicznej. W wyniku porozumienia pomiędzy firmami Norled, Remota i Seam, sektor promowy zbliża się do bezzałogowych rejsów. Współpraca tych firm ma na celu rozwijanie centrum rejsów bezzałogowych, dzieląc się doświadczeniem i opracowując nowe rozwiązania, które będą kształtować przyszłość żeglugi.
Z tygodnia na tydzień, świat promowy ciągle się rozwija, dając obietnicę ekscytującej przyszłości dla przewoźników i pasażerów.
Portal Stoczniowy to branżowy serwis informacyjny o przemyśle stoczniowym i marynarkach wojennych, a także innych tematach związanych z szeroko pojętym morzem.