W najnowszym przeglądzie promowym, serwis „PromySKAT” podaje na bieżąco informacje o najważniejszych wydarzeniach w branży promowej minionego tygodnia. Na pierwszy plan wysuwają się szczegóły dotyczące nowych jednostek przewoźnika Stena Line oraz informacje o budowie nowego terminalu w Göteborgu, z którego będą wypływać promy Stena Line.
Stena Line: Detale Nowych Promów i Nowy Terminal
Na horyzoncie pojawiają się nowe informacje dotyczące budowy nowych promów, które niedługo będą pływały pod banderą Stena Line. Dwie jednostki klasy NewMax, mają być zbudowane w chińskiej stoczni China Merchants Jinling Shipyard (Weihai), z elementami wyposażenia dostarczanymi przez firmę North Sea Handling (NSH). Dzięki wieloletniej współpracy z NSH, Stena Line kontynuuje swoje ekologiczne dążenia, zasilając nowe jednostki metanolem.
Promy Stena Line, których dostawa jest planowana na 2025 rok, przygotowywane są do obsługi trasy Belfast-Heysham. Każda z 147-metrowych jednostek ro-ro będzie dysponować pasem ładunkowym o długości 2800 metrów.
Jednocześnie, szwedzki przewoźnik Stena Line podpisał umowę z władzami Port of Gothenburg, na mocy której, przez 25 lat, statki firmy będą korzystać z nowego terminala Arendal. Otwarcie terminalu planowane jest na rok 2028.
Brittany Ferries: Nowe Możliwości zaopatrzenia w Ekologiczne Paliwo
W innym zakątku świata promowy, Brittany Ferries odkrywa nowe możliwości dla swoich promów zasilanych LNG. Dzięki nowej infrastrukturze w Santander, wynikającej z porozumienia z Repsol, Brittany Ferries ma teraz kolejną opcję zaopatrzenia w ekologiczne paliwo. Terminal LNG w Santander jest już wykorzystywany przez prom Santona firmy Brittany Ferries. Szacuje się, że do końca roku, dzięki wykorzystaniu nowego terminalu, emisja CO2 zostanie zredukowana aż o 12 tys. ton.
Tallink: Statystyki za Maj
Jeden z głównych graczy w regionie Morza Bałtyckiego, Tallink, przedstawił swoje statystyki za miniony miesiąc. Zgodnie z raportem, mimo niewielkiego spadku liczby pasażerów, firma odnotowała wzrost na trasach pomiędzy Estonią a Szwecją. Jednak liczba przewiezionych ładunków cargo oraz pojazdów osobowych nieznacznie spadła.
W stronę żeglugi autonomicznej
Rewolucje nie kończą się na ekologicznych rozwiązaniach – coraz bliżej jesteśmy do realizacji żeglugi autonomicznej. W wyniku porozumienia pomiędzy firmami Norled, Remota i Seam, sektor promowy zbliża się do bezzałogowych rejsów. Współpraca tych firm ma na celu rozwijanie centrum rejsów bezzałogowych, dzieląc się doświadczeniem i opracowując nowe rozwiązania, które będą kształtować przyszłość żeglugi.
Z tygodnia na tydzień, świat promowy ciągle się rozwija, dając obietnicę ekscytującej przyszłości dla przewoźników i pasażerów.
Portal Stoczniowy to branżowy serwis informacyjny o przemyśle stoczniowym i marynarkach wojennych, a także innych tematach związanych z szeroko pojętym morzem.
Nasza strona internetowa używa plików cookies w celu zapewnienia poprawnego działania serwisu oraz analizy ruchu na stronie. Korzystając z niej, wyrażasz zgodę na ich użycie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp wykorzystywany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych, które nie umożliwiają identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.