Grupa stoczniowa Vard, kapitałowo kontrolowana przez włoski koncern Fincantieri, otrzymała zamówienie na budowę luksusowego statku ekspedycyjnego dla niemieckiego armatora Hapag-Lloyd Cruises.
Grupa Vard podała w komunikacie, że luksusowy wycieczkowiec dołączy do ekskluzywnej serii statków Hanseatic, która stanowi znak rozpoznawczy linii Hapag-Lloyd Cruises. Obecnie Vard buduje dwie inne jednostki tej serii dla niemieckiego armatora.
Trzeci wycieczkowiec dla Hapag-Lloyd Cruises
Nowe statki serii Hanseatic – Hanseatic Nature oraz Hanseatic Inspiatins – zostały zaprojektowane przez grupę Vard w ścisłej współpracy z Hapag-Lloyd Cruises. To jednostki przeznaczone do żeglugi po wodach polarnych w rejonach arktycznych i antarktycznych, a także do rejsów po ciepłych wodach Amazonki.
Zobacz też: Tajna umowa PGZ i Naval Group. W tle zamówienie warte 10 miliardów.
Szef grupy Vard Roy Reite jest zadowolony z nowego kontraktu. CEO norweskiej spółki stoczniowej podkreśla, że powrót do jego firmy klienta takiego jak Hapag-Lloyd Cruises jest satysfakcjonujące i stanowi najlepsze świadectwo jakości statków budowanych przez stocznie z grupy Vard. Przypomina, że dwa statki, które obecnie buduje jego firma, zostaną dostarczone armatorowi w wyznaczonym terminie, czyli w 2019 r.
https://www.youtube.com/watch?v=Vae3K04Tx70
Luksusowy statek serii Hanseatic
Nowy luksusowy wycieczkowiec ekspedycyjny, którego dotyczy zamówienie, będzie mierzył 130 m długości i 22 m szerokości. Jego wyporność określono na 16 tys. ton. Według komunikatu grupy Vard, statek będzie miał siedem pokładów pasażerskich. Goście do dyspozycji będą mieli 120 pokoi oraz apartamentów, które pomieszczą w sumie 230 pasażerów. Luksusowe wyposażenie statku zapewni gościom standard wypoczynku analogiczny do tego, który oferują najbardziej ekskluzywne hotele na świecie. Na wycieczkowcu, pomimo jego względnie niewielkich rozmiarów, goście będą mogli korzystać z salonu spa oraz klubu fitness.
Zobacz też: Polski przemysł na radarze szwedzkiego giganta. „Nieustannie szukamy nowych dostawców”.
Dostawę statku przewidziano na drugi kwartał 2021 r. Kadłub zbuduje należąca do grupy Vard stocznia w Rumunii, a za prace wykończeniowe oraz wyposażenie wnętrza jednostki odpowiedzialna będzie stocznia w Langsten w Norwegii. Tam też statek zostanie przekazany armatorowi.
Linia wycieczkowa Hapag-Lloyd Cruises należy do niemieckiego przedsiębiorstwa turystycznego TUI Group.
Podpis: tz
Przemysł stoczniowy – więcej wiadomości z branży znajdziesz tutaj.