Enter your email address below and subscribe to our newsletter

Grupa Vard z kontraktem na budowę luksusowego wycieczkowca [VIDEO]

Grupa stoczniowa Vard, kapitałowo kontrolowana przez włoski koncern Fincantieri, otrzymała zamówienie na budowę luksusowego statku ekspedycyjnego dla niemieckiego armatora Hapag-Lloyd Cruises.

Grupa Vard podała w komunikacie, że luksusowy wycieczkowiec dołączy do ekskluzywnej serii statków Hanseatic, która stanowi znak rozpoznawczy linii Hapag-Lloyd Cruises. Obecnie Vard buduje dwie inne jednostki tej serii dla niemieckiego armatora.

Trzeci wycieczkowiec dla Hapag-Lloyd Cruises

Nowe statki serii Hanseatic – Hanseatic Nature oraz Hanseatic Inspiatins – zostały zaprojektowane przez grupę Vard w ścisłej współpracy z Hapag-Lloyd Cruises. To jednostki przeznaczone do żeglugi po wodach polarnych w rejonach arktycznych i antarktycznych, a także do rejsów po ciepłych wodach Amazonki.

Zobacz też: Tajna umowa PGZ i Naval Group. W tle zamówienie warte 10 miliardów.

Szef grupy Vard Roy Reite jest zadowolony z nowego kontraktu. CEO norweskiej spółki stoczniowej podkreśla, że powrót do jego firmy klienta takiego jak Hapag-Lloyd Cruises jest satysfakcjonujące i stanowi najlepsze świadectwo jakości statków budowanych przez stocznie z grupy Vard. Przypomina, że dwa statki, które obecnie buduje jego firma, zostaną dostarczone armatorowi w wyznaczonym terminie, czyli w 2019 r.

https://www.youtube.com/watch?v=Vae3K04Tx70

Luksusowy statek serii Hanseatic

Nowy luksusowy wycieczkowiec ekspedycyjny, którego dotyczy zamówienie, będzie mierzył 130 m długości i 22 m szerokości. Jego wyporność określono na 16 tys. ton. Według komunikatu grupy Vard, statek będzie miał siedem pokładów pasażerskich. Goście do dyspozycji będą mieli 120 pokoi oraz apartamentów, które pomieszczą w sumie 230 pasażerów. Luksusowe wyposażenie statku zapewni gościom standard wypoczynku analogiczny do tego, który oferują najbardziej ekskluzywne hotele na świecie. Na wycieczkowcu, pomimo jego względnie niewielkich rozmiarów, goście będą mogli korzystać z salonu spa oraz klubu fitness.

Zobacz też: Polski przemysł na radarze szwedzkiego giganta. „Nieustannie szukamy nowych dostawców”.

Dostawę statku przewidziano na drugi kwartał 2021 r. Kadłub zbuduje należąca do grupy Vard stocznia w Rumunii, a za prace wykończeniowe oraz wyposażenie wnętrza jednostki odpowiedzialna będzie stocznia w Langsten w Norwegii. Tam też statek zostanie przekazany armatorowi.

Linia wycieczkowa Hapag-Lloyd Cruises należy do niemieckiego przedsiębiorstwa turystycznego TUI Group.

Podpis: tz

Przemysł stoczniowy – więcej wiadomości z branży znajdziesz tutaj.

Udostępnij ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

  • Port Gdańsk zyskał kolejne silne ramię manewrowe

    Port Gdańsk zyskał kolejne silne ramię manewrowe

    Nowoczesny holownik Argo dołączył do floty WUŻ Port and Maritime Services Gdańsk, wzmacniając potencjał operacyjny i bezpieczeństwo jednego z najważniejszych portów Bałtyku.

    Kompaktowy, ale „potężny”

    Argo to jednostka, która – mimo zaledwie 21 metrów długości – potrafi zrobić wrażenie. Jej siła uciągu na pętli sięga 50 ton, a dwa azymutalne pędniki pozwalają jej obracać się praktycznie w miejscu. Dzięki temu nowy holownik bez trudu asystuje największym kontenerowcom i masowcom wprowadzanym do portu z chirurgiczną precyzją.

    To ósma jednostka Damen we flocie WUŻ Gdańsk – kolejny dowód zaufania do holenderskiego producenta. Sam projekt ASD Tug 2111 należy do najbardziej udanych w swojej klasie: łączy zwrotność, stabilność i dużą moc, a przy tym spełnia aktualne normy emisji IMO Tier III.

    Stworzony do trudnych zadań

    Holownik został zbudowany w wariancie FiFi 1 (Fire Fighting 1), dzięki czemu może brać udział w akcjach gaśniczych z wody — od pożarów portowych po sytuacje awaryjne na statkach handlowych. Wyposażono go również w pakiet zimowy, pozwalający pracować w niskich temperaturach i przy cienkiej pokrywie lodowej.

    To jednostka o dużej mocy i wysokiej odporności. Wpisuje się w filozofię WUŻ Gdańsk: rozwijać flotę nie tylko liczbowo, ale przede wszystkim jakościowo – podkreśla przedstawiciel operatora.

    Nowy etap rozwoju floty WUŻ

    Wprowadzenie Argo to kolejny krok w modernizacji floty WUŻ Gdańsk, dostosowanej do rosnących potrzeb portu i coraz większych statków zawijających do Gdańska. Operator obsługuje dziś holowania i asysty przy głębokowodnych nabrzeżach kontenerowych DCT, a także manewry przy terminalach paliwowo-surowcowych Naftoportu i nabrzeżach masowych w Porcie Północnym.

    W perspektywie rozwoju infrastruktury gdańskiego portu (m.in. planowany projekt FSRU w rejonie Gdańska) parametry holownika – 50 t bollard pull, FiFi 1, wysoka manewrowość — są niewątpliwym atutem. Tu i teraz jednostka wzmacnia codzienną obsługę największych jednostek w porcie.

    Z Rotterdamu do Gdańska – prosto pod dźwigi portowe

    Ceremonia przekazania jednostki odbyła się 23 października w Rotterdamie. Krótko potem Argo wyszedł w morze i obrał kurs na Gdańsk, płynąc pod własną banderą – zgodnie z tradycją morskiego rzemiosła, które od dekad łączy europejskie porty.

    Do Gdańska dotarł 3 listopada, cumując przy nabrzeżu WUŻ. Jak relacjonowali świadkowie, na miejscu czuć było tę charakterystyczną atmosferę, która pojawia się tylko wtedy, gdy flota wzbogaca się o nową, błyszczącą jeszcze od stoczniowej farby jednostkę.

    Holownik Argo: nowe ramię manewrowe Portu Gdańsk

    Argo to nie tylko wzmocnienie dla WUŻ – to również sygnał, że Port Gdańsk konsekwentnie buduje zaplecze do obsługi coraz większych i bardziej wymagających jednostek. W świecie, w którym każda minuta postoju statku kosztuje fortunę, liczy się precyzja i szybkość manewru.

    WUŻ od lat uchodzi za wzór profesjonalizmu w branży holowniczej, a wprowadzenie nowego ASD Tug 2111 tylko ten status umacnia. Śmiało można powiedzieć, że Argo to kolejne silne ramię portu, gotowe do działania w każdych warunkach – od jesiennego sztormu po zimowy mróz.

    Autor: Mariusz Dasiewicz