Enter your email address below and subscribe to our newsletter

Wartsila wesprze technologicznie flotę armatora wycieczkowego Virgin Voyages

Fińska grupa technologiczna Wartsila poinformowała, że nowy operator linii wycieczkowej Virgin Voyages powierzył jej odpowiedzialność za utrzymanie trzech statków. Dziesięcioletnia umowa w tej sprawie została podpisana pod koniec kwietnia bieżącego roku.

Fińska spółka podkreśla w komunikacie, że dzięki obsłudze serwisowej, jaką zapewni Virgin Voyages, promy wycieczkowe będą mogły być eksploatowane w sposób „niezawodny, wydajny i zrównoważony”, co umożliwi Virgin Voyages „skoncentrowanie się na zapewnieniu pasażerom rejsów wycieczkowych wyjątkowego wypoczynku”.

Kompleksowa umowa zawarta na okres dziesięciu lat dotyczy konserwacji statków wycieczkowych należących do Virgin Voyages w całym cyklu życia. Kontrakt dotyczy również usługi dynamicznego planowania konserwacji na podstawie zdalnego monitorowania wartości rejestrowanych przez przyrządy okrętowe, dotyczących wydajności poszczególnych podsystemów jednostek.

Zobacz też: Minister Marek Gróbarczyk: chcemy zatrzymać trend „umuzealniania stoczni”.

Fińska grupa technologiczna Wartsila podkreśla, że umożliwi to wydłużenie okresów pomiędzy przeglądami technicznymi, podczas których statki nie będą wymagały konserwacji. Dzięki zastosowaniu takiego rozwiązania remonty i prace konserwacyjne będzie można planować tak, aby je dopasować do harmonogramów eksploatacji statków. To z kolei pozwoli na wyeliminowanie niepotrzebnych przestojów w użytkowaniu jednostek.

Umowa obejmuje także też usługi zdalnego wsparcia operacyjnego oraz dostawę części zamiennych i usług technicznych związanych ze wsparciem silników. Kontrakt dotyczy również kompleksowego szkolenia dla personelu armatora.

Trzy jednostki, które będą składały się na flotę Virgin Voyages, wejdą do użytkowania odpowiednio w latach 2020, 2021 i 2022. Wszystkie zostaną wyposażone w zaawansowane technologicznie silniki Wartsila46F, hybrydowy system absorbcyjny oraz system selektywnej redukcji katalitycznej do oczyszczania spalin. Statki otrzymają także system nawigacyjny Nacos, również oferowany przez fińską firmę.

Zobacz też: Największa stocznia świata z zamówieniem na budowę czterech gazowców LNG.

Virgin Voyages to spółka joint venture zawiązana przez Virgin Group i Richarda Bransona. Linia wycieczkowa ma wyróżniać się na tle konkurencji wyrafinowanym gustem oferowanych usług. Stuart Hawkings, wiceprezes Virgin Voyages, podkreśla, że nowa spółka stara się na nowo zdefiniować wakacje na morzu. Firma chce stworzyć nowe podejście do podróży morskich. Jak dodaje Stuart Hawkings, dzięki umowie z fińską grupą technologiczną Wartsila statki należące do floty Virgin Voyages będą funkcjonować wydajnie i sprawnie.

Podpis: am

Przemysł stoczniowy – więcej wiadomości z branży znajdziesz tutaj.  

Visited 1 times, 1 visit(s) today
Udostępnij ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

  • Próby morskie patrolowca Rajah Sulayman u wybrzeży Ulsan

    Próby morskie patrolowca Rajah Sulayman u wybrzeży Ulsan

    W południowokoreańskim Ulsan rozpoczęto próby morskie nowego okrętu patrolowego, przyszłego BRP Rajah Sulayman (PS-20) — pierwszej jednostki z serii sześciu zamówionych przez Marynarkę Wojenną Filipin. Próby odbywają się w pobliżu stoczni HD Hyundai Heavy Industries odpowiedzialnej za projekt, budowę oraz integrację systemów pokładowych.

    Nowa generacja jednostek patrolowych

    Przyszły BRP Rajah Sulayman reprezentuje nowy typ okrętów patrolowych typu HDP-2200+, opracowaną przez południowokoreański koncern HD Hyundai Heavy Industries. Kadłub i układ pokładu dostosowano do wymagań działań morskich na akwenach tropikalnych oraz do prowadzenia długotrwałych patroli w rejonach przybrzeżnych i oceanicznych. Jednostka otrzymała rufową rampę umożliwiającą szybkie wodowanie łodzi półsztywnych RHIB, a także zmodernizowany system hydrolokacyjny z anteną holowaną, zwiększający skuteczność w wykrywaniu zagrożeń podwodnych.

    Okręt wyposażono również w zintegrowany system zarządzania walką, łączność satelitarną i stanowiska przygotowane do montażu uzbrojenia średniego kalibru oraz lekkich systemów artyleryjskich.

    Dostawa Rajah Sulayman i plany dalszej rozbudowy floty

    Według informacji przekazanych przez Hyundai Heavy Industries, przekazanie jednostki użytkownikowi nastąpi w pierwszym kwartale przyszłego roku. Rajah Sulayman stanie się pierwszym z serii sześciu patrolowców nowego typu, które w najbliższych latach trafią do filipińskiej floty. Kolejne jednostki są już w różnych stadiach budowy w tej samej stoczni.

    Projekt ten stanowi kontynuację współpracy między Republiką Filipin i Koreą Południową, zapoczątkowanej przy budowie fregat typu Jose Rizal — Jose Rizal i Antonio Luna. Następnie współpracę rozwinięto w ramach programu modernizacji marynarki poprzez pozyskanie fregat typu Miguel Malvar.

    Wzmocnienie sił morskich Filipin

    Nowe patrolowce zwiększą zdolności Filipińskiej Marynarki Wojennej w zakresie patrolowania rozległych akwenów archipelagu, ochrony granic morskich oraz zwalczania nielegalnych działań, takich jak przemyt, nielegalne połowy i piractwo. Modernizacja floty wpisuje się w szerszy plan rozwoju sił morskich Filipin, które w ostatnich latach intensywnie inwestują w unowocześnienie swojej floty nawodnej, m.in. poprzez zakup fregat, okrętów zaopatrzeniowych oraz desantowych.