Umowa pomiędzy estońskim armatorem a stocznią w Raumie została zawarta pięć miesięcy po podpisaniu listu intencyjnego. Dzięki sygnowanemu właśnie kontraktowi w ciągu trzech lat powstanie 212-metrowy, zasilany głównie paliwem LNG (napęd dual-fuel) prom, który będzie mógł przyjąć na pokład 2800 osób. Statek będzie rozwijał prędkość 27 węzłów (50 km na godzinę).
[powiazane1]
Prom wyposażony zostanie we wszystkie najnowsze rozwiązania, które zagwarantują, że będzie efektywny pod względem energetycznym. Po zakończeniu budowy ma stać się najbardziej zaawansowanym promem, który obsługuje połączenia na Morzu Bałtyckim.
Budowa olbrzyma pochłonie 250 milionów euro. 30 procent tej kwoty wykonawca otrzyma w trakcie budowy, a resztę tej sumy w momencie dostawy. Wedle zawartych w umowie ustaleń, dostawa jednostki powinna nastąpić w styczniu 2022 r.
Prom, który powstanie dla grupy Tallink, będzie już kolejną nową jednostką w barwach tego operatora, obsługującą serwis Tallinn-Helsinki. Od dwóch lat na linii tej pasażerowie mogą korzystać również z nowoczesnego statku Megastar.
– Powstanie promu Megastar oraz wprowadzenie statku nowej generacji do obsługi połączeń na Bałtyku odmieniło nasz serwis pomiędzy Tallinnem a Helsinkami – powiedział Paavo Nõgene, szef grupy Tallink. – Statek został doskonale przyjęty przez naszych klientów, a do dziś przewiózł już 4 miliony pasażerów. Oprócz podniesienia komfortu podróży pasażerów równie ważny był fakt, że Megastar pomógł nam się wznieść na wyższy poziom, gdy chodzi o realizację działalności w sposób przyjazny dla środowiska czy efektywność wykonywanych operacji.
[powiazane2]
Jak wyjaśniły władze grupy Tallink, już od dawna było wiadomo, że kolejny nowoczesny prom, wcześniej czy później, zostanie zamówiony. Nowa jednostka ma pomóc w dalszym wzmacnianiu flagowego dla przewoźnika połączenia promowego pomiędzy stolicami Estonii i Finlandii.
Podpisanie kontraktu było bardzo oczekiwane także przez władze stoczni RMC. Zawarta umowa stanowi gwarancję zatrudnienia dla wielu pracowników. Szacuje się, że cały projekt pochłonie 1500 roboczo-lat. W przeszłości stocznia RMC zbudowała cztery statki, które zasiliły flotę grupy Tallink. Ostatnim z nich był statek Baltic Queen.
Źródło: promyskat.pl.