Rozpoczęcie pierwszych prób morskich promu Varsovia z Polferries
Opublikowane:
8 kwietnia, 2024
Najnowsza jednostka Polferries, prom Varsovia, wyszła na swoje inauguracyjne próby morskie. To przełomowy moment dla polskiej żeglugi, oznaczający nie tylko rozwój floty o kolejny statek, ale także umocnienie pozycji Polski na morskiej mapie Europy.
Prom, który tego lata uzupełni flotę Polferries, wczoraj (7 kwietnia), wczesnym rankiem opuścił stocznię Cantiere Navale Visentini, udając się na pierwsze próby morskie. Przeprowadzane testy są kluczowym elementem oceny gotowości technicznej jednostki, skupiając się na weryfikacji działania silników głównych, systemów prądotwórczych oraz sterów strumieniowych, biorąc pod uwagę specyficzne warunki hydrologiczne północno-wschodnich Włoch.
Fot. Polferries
Specjalnie na to bezpieczne przejście, od początku marca trwają prace dotyczące pogłębiania kanału łączącego stocznię z Morzem Adriatyckim. Ważnym momentem będzie ostatni etap przeprawy, znajdujący się w miejscowości Porto Levante we Włoszech. Varsovia stanie się największym statkiem wybudowanym do tej pory przez włoską stocznię.
W początkowych miesiącach tego roku, na promie Varsovia przeprowadzono szereg testów urządzeń maszynowych. Te próby okazały się kluczowym elementem przygotowań do pierwszych testowych rejsów. Dokładnie rok po jego wodowaniu, jednostka jest gotowa do oceny gotowości do żeglugi na otwartym morzu.
Po zakończeniu prób morskich, statek uda się do Triestu, gdzie w maju zaplanowano finalizację prac związanych z położeniem farby w podwodnej części kadłuba, przygotowując go do oficjalnego przejącia przez polskiego armatora.
Polska Żegluga Bałtycka S.A., znana pod marką Polferries, w sierpniu 2022 roku zdecydowała się na czarter tej nowej, imponującej jednostki. Prom Varsovia, będący najnowszym nabytkiem floty na trasie Świnoujście-Ystad, już w lipcu będzie gotowa na przyjęcie pierwszych pasażerów oraz ładunków. Statek został zaprojektowany z myślą o komforcie do 920 pasażerów i 60 członków załogi, oferując 3 km linii ładunkowej dla transportu Ro-Ro (do 150 ciężarówek z naczepami) oraz dodatkowe miejsce dla około 200 samochodów osobowych.
Portal Stoczniowy to branżowy serwis informacyjny o przemyśle stoczniowym i marynarkach wojennych, a także innych tematach związanych z szeroko pojętym morzem.
Nasza strona internetowa używa plików cookies w celu zapewnienia poprawnego działania serwisu oraz analizy ruchu na stronie. Korzystając z niej, wyrażasz zgodę na ich użycie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp wykorzystywany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych, które nie umożliwiają identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.