Saab otrzymał zamówienie na dodatkowe systemy Double Eagle SAROV 

Saab dostarczy kolejne pojazdy podwodne Double Eagle SAROV, służące do bezpiecznej neutralizacji min morskich. Dostawy systemów będą realizowane w latach 2026-2027 wraz z wprowadzaniem do służby w Marynarce Wojennej drugiej serii okrętów typu Kormoran II.

Nosicielami dodatkowych systemów Double Eagle SAROV (od Semi-Autonomous Remotely Operated Vehicle) w Marynarce Wojennej będą trzy nowe niszczyciele min typu Kormoran II (projektu 258). Zamówienie zostało złożone przez stocznię Remontowa Shipbuilding S.A., odpowiedzialną za budowę drugiej serii tego typu jednostek dla MW i wyposażenie nowych okrętów w systemy Double Eagle SAROV od firmy Saab.

Doceniamy kolejne zamówienia ze strony Marynarki Wojenne na pojazdy podwodne Double Eagle SAROV, które umożliwią MW sprawne i bezpieczne prowadzenie operacji przeciwminowych. 

Niclas Kolmodin, Vice President, Head of Business Unit Underwater Systems w firmie Saab

Systemy z rodziny Double Eagle są używane przez marynarki wojenne na całym świecie i obejmują szereg pojazdów podwodnych służących do prowadzenia operacji przeciwminowych. Dzięki zróżnicowanej konfiguracji oraz możliwości integracji ładunku, oferują one zastosowanie w każdym potencjalnym scenariuszu działań operacyjnych – od rozpoznania po neutralizację min morskich.

Czytaj więcej: https://portalstoczniowy.pl/stocznia-vigor-zwodowala-prototypowa-barke-desantowa-dla-us-army-%EF%BF%BC/

Niszczyciele min są kluczowym kontaktem dla naszej stoczni, a także istotną deklaracją i jednocześnie wzmocnieniem polskiego bezpieczeństwa narodowego w szybko zmieniającym się świecie. Saab z sukcesem dostarczył oraz wdrożył systemy Double Eagle na pierwszych trzech okrętach z programu Kormoran II.

Dariusz Jaguszewski, Członek Zarządu ds. Handlowych w Remontowa Shipbuilding S.A.

Wybrane pojazdy podwodne oferowane przez firmę Saab (Sabertooth oraz MuMNS) można zobaczyć na targach morskich Euronaval 2022. Są to najnowocześniejsze systemy identyfikacji  i usuwania min, wykorzystywane przez brytyjską Royal Navy oraz francuską Marine Nationale. W 2022 roku Sabertooth został użyty do zlokalizowania wraku statku „Endurance”, który zatonął w 1915 roku podczas słynnej wyprawy badacza Ernesta Shackletona na Antarktydę. 

Źródło: SAAB

https://portalstoczniowy.pl/category/marynarka-bezpieczenstwo/


Udostępnij ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

  • Iran zatrzymuje tankowiec w Zatoce Omańskiej

    Iran zatrzymuje tankowiec w Zatoce Omańskiej

    Irańskie służby przejęły tankowiec przepływający przez wody Zatoki Omańskiej. Powodem były naruszenia przepisów, w tym brak dokumentacji oraz ignorowanie sygnałów do zatrzymania. Załogę jednostki zatrzymano do wyjaśnienia.

    Zajęcie jednostki na wodach Zatoki Omańskiej

    Według komunikatów irańskich mediów, powołujących się na sąd prowincji Hormozgan, w ręce władz trafił tankowiec z 18-osobową załogą. Strona irańska twierdzi, że jednostka przewoziła około 37 000 baryłek ropy pochodzącego z nielegalnego obrotu. Załodze zarzucono m.in. ignorowanie poleceń zatrzymania oraz brak kompletnej dokumentacji nawigacyjnej i ładunkowej.

    Kontekst incydentu

    Do incydentu doszło w okresie podwyższonego napięcia wokół transportu surowców energetycznych drogą morską. Zatrzymanie tankowca nastąpiło krótko po działaniach Stanów Zjednoczonych wobec innej jednostki przejętej u wybrzeży Wenezueli, którą Waszyngton wiąże z transportem ropy objętej sankcjami.

    Deklaracje Teheranu

    Teheran od lat deklaruje walkę z masowym nielegalnym wywozem paliw, który jest napędzany niskimi cenami krajowymi oraz osłabieniem irańskiej waluty. Istotną rolę odgrywają także szlaki morskie prowadzące do państw regionu Zatoki Perskiej.

    Światowe media nie podają nazwy tankowca ani kto jest jego właścicielem lub armatorem.


PolskiplPolskiPolski