Stena Edda będzie drugim nowoczesnym, powstającym w zakładach Avic Weihai promem serii E-Flexer, który będzie wykonywał operacje dla Stena Line. Prace nad tą jednostką powoli dobiegają końca, a wiosną 2020 r. prom zacznie obsługiwać połączenie Belfast-Liverpool. Stena Edda jest drugim z trzech statków E-Flexer, z których Stena Line będzie korzystać na Morzu Irlandzkim.
[powiazane1]
– Możliwość śledzenia procesu budowy jest bardzo ekscytująca, a to jest właśnie kolejny kamień milowy w naszym programie budowy nowych statków – powiedział Niclas Mårtensson, dyrektor Stena Line. – Ta inwestycja podkreśla, jak ważny jest dla nas biznes na Morzu Irlandzkim, a my wciąż rozwijamy się, by dostarczać możliwie najlepszy serwis dla naszych klientów frachtowych oraz pasażerów.
Stena Estrid – bo taką nazwę nosi pierwszy z promów klasy E-Flexer, który trafi na Morze Irlandzkie – a także zwodowana właśnie Stena Edda oraz trzecia z jednostek (jej nazwę poznamy wkrótce), pozwolą armatorowi na znaczące zwiększenie możliwości przewozowych na Morzu Irlandzkim. Są bowiem wyraźnie większe od eksploatowanych tam do tej pory promów. Każdy z nich będzie miał 215 metrów długości i linię ładunkową o długości 3100 metrów. Nowe promy przyjmą na pokład po 1000 pasażerów oraz 120 pojazdów osobowych. Wraz z pojawieniem się nowych promów oferowanie na trasie Belfast-Liverpool zwiększy się o 20 procent.
[powiazane2]
Trzy nowe jednostki ro-pax w barwach Stena Line będą się pojawiać na Morzu Irlandzkim w latach 2020-2021. Dodatkowo Stena RoRo zakontraktowała jeszcze dwa inne promy serii E-Flexer, które będą pływać w barwach Stena Line. Będą one jeszcze większe od promów, które obsługiwać będą połączenia na Morzu Irlandzkim (240 metrów długości, 3600 metrów linii ładunkowej i 1200 pasażerów). Te statki powinny zasilić siatkę połączeń Stena Line do 2022 r.
Budowa promów serii E-Flexer jest jedną z największych inwestycji realizowanych w ostatnim czasie przez grupę Stena. Stena RoRo zamówiła dotąd dziewięć promów E-Flexer, które eksploatowane będą przez trzech różnych przewoźników: Stena Line, DFDS i Brittany Ferries (DFDS i Brittany Ferries na zasadzie umowy czarterowej podpisanej ze Stena RoRo). Każda z jednostek będzie mogła przyjąć na pokład od 930 do 1200 pasażerów i będzie dysponowała linią ładunkową dla pojazdów ciężarowych o długości od 3100 do 3600 metrów (w zależności od wersji) oraz dodatkową przestrzenią przeznaczoną do przewozu pojazdów osobowych na odrębnym pokładzie.
Źródło: promyskat.pl