Przy udziale przedstawicieli polskich władz w Ystad rozpoczęła się ruszyła rozbudowa nowych nabrzeży. Inwestycje realizowane w szwedzkim porcie są dobrą wiadomością dla przewoźników promowych. Nowa infrastruktura ma być przystosowana do potrzeb PŻB, który w przyszłości będzie cumował w Ystad swoim nowym promem.
W ramach rozpoczętych działań w Ystad powstaną m.in. dwa nabrzeża i falochron. Pogłębione zostaną też baseny portowe i pojawi się zaplecze pozwalające na bunkrowanie LNG. Prace mają potrwać do końca przyszłego roku.
Całość prowadzona jest w ramach projektu „Połączenie morskie Świnoujście – Ystad: poprawa ładowności i bunkrowanie LNG”. Liderem inicjatywy, którego ogólnym założeniem jest poprawa przepustowości na trasie Ystad-Świnoujście, jest gmina Ystad. Wśród członków konsorcjum związanego z projektem są także: Port Ystad oraz firmy Polskie LNG, GAZ System i Polferries. Inwestycja to oczywiście szansa na dalszy rozwój ważnego korytarza transportowego pomiędzy Polską a Skandynawią.
W inauguracji udział wzięli politycy i przedstawiciele biznesu. Obecni byli: reprezentująca lokalny samorząd Kristina Bendz, a także – z ramienia Polski – Wiceminister Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej, Grzegorz Witkowski, który podkreślił znaczenie inwestycji dla wzmocnienia współpracy transbałtyckiej oraz rozwoju transportu pomiędzy Polską a Szwecją, którego istotnym składnikiem jest port w Ystad.
Uczestnictwo przedstawiciela polskich władz nie może dziwić, bo początek budowy w Ystad to także ważna chwila dla polskiego transportu i polskich przewoźników – Polskiej Żeglugi Morskiej i Polskiej Żeglugi Bałtyckiej. Zwłaszcza że drugi z tych graczy planuje w ramach inwestycji w projekt „połączenie morskie Świnoujście – Ystad: poprawa ładowności i bunkrowanie LNG” wprowadzić w niedalekiej przyszłości nowoczesny prom LNG.
Inwestycja związana z rozbudową portu Ystad otrzymała dofinansowanie z Unii Europejskiej. Wartość całego projektu, związanego z modernizacją infrastruktury, wyniesie ok. 1,35 miliarda koron szwedzkich. Unijne dofinansowanie wyniesie 350 milionów SEK.
Portal Stoczniowy to branżowy serwis informacyjny o przemyśle stoczniowym i marynarkach wojennych, a także innych tematach związanych z szeroko pojętym morzem.
Nasza strona internetowa używa plików cookies w celu zapewnienia poprawnego działania serwisu oraz analizy ruchu na stronie. Korzystając z niej, wyrażasz zgodę na ich użycie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp wykorzystywany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych, które nie umożliwiają identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.