Grupa Tallink: rekordowy drugi kwartał

Estońska grupa morska Tallink opublikowała wyniki korporacyjne za drugi kwartał 2018 roku. Armator chwali się rekordową ilością pasażerów przewiezionych czerwcu.
W czerwcu br. estoński armator przewiózł więcej pasażerów niż kiedykolwiek w analogicznym okresie w historii działalności firmy. Liczba pasażerów wyniosła dokładnie 989 445, co oznacza wzrost o 1,4 proc. w porównaniu z czerwcem 2017 r.
Zobacz też: Kongsberg dostarczy sonary dla rakietowych korwet fińskiej marynarki wojennej.
Grupa Tallink znaczące wzrosty przewozów pasażerskich odnotowała na trasach Estonia-Finlandia oraz Estonia-Szwecja. W pierwszym przypadku liczba pasażerów wyniosła 512 077, co oznacza wzrost o 1 proc. w porównaniu z czerwcem ub.r. Z kolei na drugiej trasie Tallink przewiózł 101 249 osób, co dało wzrost wynoszący 3,9 proc. w porównaniu z analogicznym okresem rok wcześniej.
Estoński armator podkreślił w komunikacie, że odnotował istotny wzrost także w segmencie transportu cargo. W samym czerwcu br. statki Tallink przewiozły 32 450 jednostek ładunkowych, co oznacza wzrost o 5,2 proc. w porównaniu z czerwcem 2017 r.
Grupa Tallink podała, że wzrost odnotowała także w przypadku przewozu samochodów. Dyrektor finansowy grupy Tallink Veiko Haavapuu mówi, że wzrost przewozów pasażerskich dotyczył prawie wszystkich tras obsługiwanych przez statki estońskiego armatora, zaś w przypadku transportu towarowego nie było wyjątków i poprawę wyników odnotowano na wszystkich trasach. Jak podkreśla, ogółem wzrost przewozów w segmencie cargo wyniósł 10,1 proc.
Zobacz też: Pakistańska marynarka kupuje cztery korwety wielozadaniowe.
Grupa Tallink to wiodący dostawca usług transportu pasażerskiego i towarowego w północnym regionie Morza Bałtyckiego. Flota firmy składa się z 14 statków i pływa pod markami Tallink oraz Silja Line na siedmiu różnych trasach. Grupa Tallink zatrudnia ponad 7 tys. pracowników, a w 2017 r. przewiozła ponad 9,8 mln osób. Spółka AS Tallink Group jest notowana na giełdzie papierów wartościowych w stolicy Estonii.
Podpis: łp
Przemysł stoczniowy – więcej wiadomości z branży znajdziesz tutaj.
Stocznie, porty i marynarka wojenna podczas Świąt Bożego Narodzenia

Boże Narodzenie w powszechnym wyobrażeniu kojarzy się z ciszą, zwolnionym rytmem i rodzinnym stołem. Nad morzem wygląda to jednak inaczej. Porty, stocznie i załogi na okrętach wojennych funkcjonują także wtedy, gdy w miastach gasną światła biur, a kalendarz na dwa świąteczne dni zatrzymuje się.
W artykule
Dla ludzi morza święta od wieków wpisane są w służbę i codzienną pracę. W dyżurkach portowych, na mostkach okrętów oraz w halach produkcyjnych stoczni trwa normalny rytm odpowiedzialności, często w ciszy przerywanej jedynie sygnałami radiostacji, szumem wentylacji i odgłosem wody uderzającej o stalowe burty.
Stocznie w świątecznym rytmie
Polski przemysł okrętowy nie zatrzymuje się z powodu kalendarza. Harmonogramy budów, remontów pozostają nieubłagane, zwłaszcza w programach realizowanych na potrzeby Marynarki Wojennej. Okres świąteczny bywa spokojniejszy operacyjnie, lecz często wykorzystywany jest na prace przygotowawcze, przeglądy oraz zadania, które na co dzień pozostają poza zainteresowaniem opinii publicznej.
Dla wielu inżynierów, spawaczy i monterów dyżur w czasie Bożego Narodzenia nie stanowi niczego nadzwyczajnego. W branży morskiej ciągłość pracy jest fundamentem sprawnego funkcjonowania jednostek, a okręt nie zna pojęcia „pauzy”.
Dyżur na okrętach podczas Świąt Bożego Narodzenia
Na morzu święta wyglądają jeszcze inaczej. Wachta pozostaje wachtą niezależnie od daty, a procedury nie zmieniają się wraz z kolędą w radiowęźle. Okręty realizujące zadania patrolowe, szkoleniowe lub pełniące dyżury funkcjonują w niezmiennym reżimie, ponieważ morze nie respektuje kalendarza.
W takich warunkach świąteczna atmosfera budowana jest symbolicznie. Najczęściej poprzez wspólny posiłek, chwilę ciszy lub rozmowę z domem prowadzoną za pośrednictwem łączy satelitarnych. To wystarcza, by zachować ciągłość tradycji nawet setki mil od brzegu.
Morze jako wspólnota odpowiedzialności
Boże Narodzenie w świecie przemysłu i bezpieczeństwa morskiego przypomina, że bezpieczeństwo państwa i gospodarki opiera się również na pracy wykonywanej wtedy, gdy większość z nas zasiada przy rodzinnym stole. Porty muszą przyjmować statki, morska infrastruktura krytyczna wymaga stałego nadzoru, a okręty pozostają w gotowości.
To właśnie ta niewidoczna ciągłość sprawia, że święta na lądzie mogą przebiegać spokojnie, podczas gdy morze nie zasypia – co ludzie morza wiedzą najlepiej.
W tych dniach życzę wszystkim spokojnych i błogosławionych Świąt Bożego Narodzenia oraz dobrego kolędowania – zarówno na lądzie, jak i na morzu.










