Newsletter Subscribe
Enter your email address below and subscribe to our newsletter

Tauron Polska Energia odnotował 232 mln zł skonsolidowanej straty netto przy 8 686 mln zł przychodów w III kw. 2022 r., podała spółka, prezentując szacunkowe dane. Strata EBITDA wyniosła w tym czasie 41 mln zł, zaś zysk EBITDA sięgnął 495 mln zł.
W III kw. 2022 r. EBITDA segmentu Dystrybucja wyniosła 640 mln zł, segmentu Odnawialne Źródła Energii (OZE): – 86 mln zł, segmentu Wytwarzanie: – 638 mln zł, segmentu Sprzedaż: – 468 mln zł, segmentu Wydobycie: -53 mln zł, podano w komunikacie.
Nakłady inwestycyjne w III kw. br. wyniosły 1 118 mln zł.
W I-III kw. 2022 r. Grupa Tauron odnotowała 397 mln zł zysku netto i 1 125 mln zł zysku EBIT przy 26 810 mln zł przychodów.
Czytaj więcej: https://portalstoczniowy.pl/niemiecki-statek-badawczy-uthorn-wyposazony-w-lodzie-ratunkowe-firmy-markos/
” EBITDA (zysk operacyjny powiększony o amortyzację i odpisy na aktywa niefinansowe): 2 846 mln zł,
w tym:
– EBITDA segmentu Dystrybucja: 2 349 mln zł
– EBITDA segmentu Odnawialne Źródła Energii (OZE): 382 mln zł
– EBITDA segmentu Wytwarzanie: (668) mln zł
– EBITDA segmentu Sprzedaż: 509 mln zł
– EBITDA segmentu Wydobycie: 271 mln zł” – czytamy w komunikacie.
Nakłady inwestycyjne w I-III kw. br. wyniosły 2 599 mln zł.
Dług netto na 30 września 2022 r.: 10 968 mln zł Wskaźnik dług netto/EBITDA na 30 września 2022 r.: 3,3x, podano także.
Ostateczne wyniki zostaną przedstawione w skonsolidowanym raporcie za III kwartał 2022 r., którego publikację zaplanowano na 23 listopada 2022 r., podkreślono.
Źródło: ISBnews


W południowokoreańskim Ulsan rozpoczęto próby morskie nowego okrętu patrolowego, przyszłego BRP Rajah Sulayman (PS-20) — pierwszej jednostki z serii sześciu zamówionych przez Marynarkę Wojenną Filipin. Próby odbywają się w pobliżu stoczni HD Hyundai Heavy Industries odpowiedzialnej za projekt, budowę oraz integrację systemów pokładowych.
W artykule
Przyszły BRP Rajah Sulayman reprezentuje nowy typ okrętów patrolowych typu HDP-2200+, opracowaną przez południowokoreański koncern HD Hyundai Heavy Industries. Kadłub i układ pokładu dostosowano do wymagań działań morskich na akwenach tropikalnych oraz do prowadzenia długotrwałych patroli w rejonach przybrzeżnych i oceanicznych. Jednostka otrzymała rufową rampę umożliwiającą szybkie wodowanie łodzi półsztywnych RHIB, a także zmodernizowany system hydrolokacyjny z anteną holowaną, zwiększający skuteczność w wykrywaniu zagrożeń podwodnych.
Okręt wyposażono również w zintegrowany system zarządzania walką, łączność satelitarną i stanowiska przygotowane do montażu uzbrojenia średniego kalibru oraz lekkich systemów artyleryjskich.
Według informacji przekazanych przez Hyundai Heavy Industries, przekazanie jednostki użytkownikowi nastąpi w pierwszym kwartale przyszłego roku. Rajah Sulayman stanie się pierwszym z serii sześciu patrolowców nowego typu, które w najbliższych latach trafią do filipińskiej floty. Kolejne jednostki są już w różnych stadiach budowy w tej samej stoczni.
Projekt ten stanowi kontynuację współpracy między Republiką Filipin i Koreą Południową, zapoczątkowanej przy budowie fregat typu Jose Rizal — Jose Rizal i Antonio Luna. Następnie współpracę rozwinięto w ramach programu modernizacji marynarki poprzez pozyskanie fregat typu Miguel Malvar.
Nowe patrolowce zwiększą zdolności Filipińskiej Marynarki Wojennej w zakresie patrolowania rozległych akwenów archipelagu, ochrony granic morskich oraz zwalczania nielegalnych działań, takich jak przemyt, nielegalne połowy i piractwo. Modernizacja floty wpisuje się w szerszy plan rozwoju sił morskich Filipin, które w ostatnich latach intensywnie inwestują w unowocześnienie swojej floty nawodnej, m.in. poprzez zakup fregat, okrętów zaopatrzeniowych oraz desantowych.