Enter your email address below and subscribe to our newsletter

Terminal FSRU w Zatoce Gdańskiej

GAZ-SYSTEM zakończył badanie rynku dla Terminalu FSRU w Zatoce Gdańskiej, mające na celu zbadanie zapotrzebowania na dodatkową zdolność regazyfikacji. Wyniki badania wykazały duże zainteresowanie rynku FSRU, co pozwoliło na przeprowadzenie dalszej analizy przy użyciu procedury Open Season. Terminal FSRU w Zatoce Gdańskiej cieszy się dużym zainteresowaniem, co otwiera drogę do przeprowadzenia dalszych działań w celu zwiększenia jego zdolności regazyfikacyjnej.

Wyniki badania wskazują na duże zainteresowanie rynku dodatkową zdolnością regazyfikacji Terminalu FSRU oraz eksportem zregazyfikowanego gazu do krajów takich jak Słowacja, Litwa, Dania, Niemcy, Czechy i Ukraina. GAZ-SYSTEM planuje zwiększenie zdolności regazyfikacji Terminalu FSRU w Zatoce Gdańskiej, aby zaspokoić rosnące zapotrzebowanie rynku, co przyczyni się do dalszego rozwoju infrastruktury gazowej w Polsce i Europie.

Badanie trwało od 6 do 20 marca 2023 roku, a uczestnicy rynku mieli możliwość wyrażenia zainteresowania dodatkową mocą regazyfikacyjną, w stosunku do mocy oferowanej w wiążącej procedurze Open Season, tj. 6,1 mld m3/r. GAZ-SYSTEM zbierał informacje dotyczące zainteresowania rynku zwiększoną zdolnością regazyfikacji i eksportem zregazyfikowanego gazu.

Wyniki badania dają podstawy do dalszej analizy przez operatora i uruchomienia wiążącej procedury Open Season w celu zaspokojenia zapotrzebowania na dodatkową zdolność regazyfikacji Terminalu FSRU, która jest planowana na drugi kwartał 2023 roku. GAZ-SYSTEM wyraża zadowolenie z wyników badania, które pozwoli na rozwijanie Terminalu FSRU w Zatoce Gdańskiej.

Podsumowując, wyniki badania rynku dla Terminalu FSRU w Zatoce Gdańskiej wykazały duże zainteresowanie rynku dodatkową zdolnością regazyfikacji i eksportem zregazyfikowanego gazu. GAZ-SYSTEM planuje zwiększenie zdolności regazyfikacji Terminalu FSRU, aby zaspokoić rosnące zapotrzebowanie rynku, co przyczyni się do dalszego rozwoju infrastruktury gazowej w Polsce i Europie. Procedura Open Season jest planowana na drugi kwartał 2023 roku.

Źródło: GAZ-SYSTEM

.pl/category/offshore-energetyka/
Udostępnij ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

  • Austal: budujemy okręty i wspieramy lokalną społeczność

    Austal: budujemy okręty i wspieramy lokalną społeczność

    Od lat Austal kojarzy się przede wszystkim z nowoczesnym przemysłem okrętowym i współpracą z siłami morskimi państw sojuszniczych. Dla firmy równie ważne pozostaje jednak zaangażowanie w życie lokalnych społeczności w Australii Zachodniej.

    Austal i wsparcie lokalnej społeczności

    Od ponad dekady pracownicy Austal oraz fundusz Austal Giving wspierają działalność The Hospital Research Foundation Group, która finansuje badania nad chorobami sercowo-naczyniowymi, cukrzycą oraz nowotworami, w tym rakiem prostaty. Jednym z najnowszych projektów objętych wsparciem jest praca dr. Aarona Beasleya z Edith Cowan University (ECU), skoncentrowana na poprawie metod leczenia zaawansowanego czerniaka.

    Czytaj więcej: John Rothwell ustępuje ze stanowiska prezesa Austal

    Wsparcie badań medycznych – The Hospital Research Foundation

    Austal akcentuje, że odpowiedzialność biznesu nie kończy się na bramie stoczni. Firma chce być postrzegana nie tylko jako producent okrętów, lecz także jako partner, który realnie wzmacnia potencjał lokalnej społeczności poprzez długofalowe wspieranie badań ratujących życie.

    Mathew Preedy, dyrektor operacyjny Austal oraz przewodniczący Austal Giving, podkreśla, że dla firmy kluczowe znaczenie ma realny wpływ tych działań na przyszłość:

    „Widzimy, jaką różnicę może przynieść nasze wsparcie dla przyszłych pokoleń. Dlatego tak mocno zachęcamy pracowników do angażowania się w inicjatywy charytatywne oraz wspieramy organizacje takie jak The Hospital Research Foundation” – zaznacza.

    Tak trochę prywatnie: nigdy wcześniej nie natknąłem się w mediach na wiadomość o tak szerokim zaangażowaniu zakładu stoczniowego w projekty medyczne, co samo w sobie wydało mi się wyjątkowo ciekawe. Przemysł okrętowy zwykle kojarzy się z ciężką pracą, stalą i precyzją inżynierską, lecz w tym przypadku widać coś znacznie więcej – autentyczną troskę o lokalną społeczność. Piszę o tym nie bez powodu, bo sam od 35 lat zmagam się z cukrzycą typu 1. Dlatego każde wsparcie badań nad chorobami przewlekłymi oraz sercowo-naczyniowymi szczególnie do mnie przemawia i budzi szczerą wdzięczność.