To jednostka klasy Viana de Castelo. Okręt został zwodowany 3 maja ub.r. i portugalska marynarka planuje, że okręt do linii wejdzie w lipcu br. i zastąpi miejsce jednej z czterech wycofanych korwet klasy Baptisa de Andrade. Ostatni, czwarty nowy okręt, ma wejść do służby w marynarce wojennej w grudniu br.
NRP Sines, który właśnie zakończył próby morskie, jest pierwszym okrętem tej klasy zbudowanym w stoczni West Sea. Dwie poprzednie korwety powstały w stoczni Estaleiros Navais z kilkuletnim opóźnieniem. Okręty NRP Viana de Castelo oraz NRP Figueira da Foz zostały zwodowane w 2005 r., ale do linii weszły dopiero odpowiednio w latach 2011 i 2013.
Uzbrojenie jednostek klasy Viana de Castelo stanowią działo Oto Melara Marlin kal. 30 mm, dwa lekkie karabiny maszynowe kal. 7,62 mm oraz dwa systemy minowania MK55 Mod. 2.
Nowe okręty są zdolne do przenoszenia śmigłowca Super Lyns MK95, ale nie ma na nich hangarów.
Jednostki klasy Viana de Castelo mogą być wykorzystywane do patrolowania oraz nadzoru morskiego, ochrony łowisk rybackich, akcji poszukiwawczo-ratowniczych SAR, zwalczania przemytu narkotyków, nielegalnej imigracji handlu bronią oraz usuwania klęsk żywiołowych i misji związanych z ochroną środowiska.
Drugi zbudowany przez stocznię Sea West okręt klasy Viana de Castelo NRP Setúbal został zwodowany we wrześniu 2017 r. i obecnie przechodzi próby morskie.
Korwety klasy Viana de Castelo mierzą po 83,1 m długości i 12,95 m szerokości. Ich wyporność wynosi 1 600 ton.
Podpis: TZ