US Coast Guard wcielił do służby dwa kolejne National Security Cutter
Opublikowane:
27 sierpnia, 2019
24 sierpnia w Honolulu, na Hawajach, wprowadzono do służby kolejne „kutry” straży wybrzeża. Okręty typu NSC, mimo tej zwyczajowej nazwy, są w istocie fregatami patrolowymi o wyporności 4500 ton.
Podczas sobotniej ceremonii do grona okrętów USCG weszły USCGC Kimball (WMSL-756) i USCGC Midgett (WMSL-757), czyli 7. i 8. jednostka serii. Okręty te mają być największymi „bojowymi” jednostkami USCG i powstają w liczbie 11 sztuk w stoczni Ingalls Shipbuilding. Ich koszt jednostkowy wynosi około 700 mln USD. Ponieważ ich konstrukcja jest typowa dla fregat, ich projekt był jedną z opcji rozważanych przy rozstrzyganiu programu budowy nowych okrętów tej klasy dla US Navy znanego jako FFG(X).
Nowe okręty mają wyporność 4500 ton, długość 127 m., szerokość 16 m., zanurzenie 6,9 m., napęd w układzie CODAG (2 silniki wysokoprężne MTU 20V 1163 po 7400 kW każdy plus turbina gazowa LM2500 o mocy 22 000 kW), prędkość 28 węzłów, zasięg 12 000 mil morskich, autonomiczność 60 dni, załogę w liczbie 113 osób oraz uzbrojenie w postaci armaty kalibru 57 mm typu Mk110, zestawu Phalanx Mod 1B Baseline 2, 4 wkm kalibru 12,7 mm, 2 km typu M240B kalibru 7,62 i śmigłowca pokładowego MH-65C Dolphin MCH.
Jednostki USCG są naturalną „rezerwą sprzętową i kadrową” US Navy, dlatego też ich konstrukcja jest dostosowana do szybkiego ich dozbrojenia.
Portal Stoczniowy to branżowy serwis informacyjny o przemyśle stoczniowym i marynarkach wojennych, a także innych tematach związanych z szeroko pojętym morzem.