Kontrakt Alfa Laval: system uzdatniania wód balastowych dla 80 statków

Duński operator tankowców TORM oraz japoński armator morski Nippon Yusen Kabashiki Kaisha udzieliły spółce Alfa Laval dużego zamówienia. Firma dostarczy nowoczesne systemy uzdatniania wody balastowej, które zostaną zainstalowane łącznie na 80 statkach należących do armatorów.

Branżowy serwis internetowy World Maritime News podał, że zamówienie dotyczy systemów Alfa Laval PureBallast 3. Indywidualne dostawy będą realizowane w latach 2019-2024, z czego ponad połowa ma zostać zrealizowana przed 2022 rokiem.

Jasper S. Jensen, kierownik działu technicznego w duńskiej firmie TORM mówi, że wybierając dostawcę systemów, jego spółka brała przede wszystkim ocenę rozwiązań dostępnych na rynku oraz doświadczenie potencjalnych dostawców sprzętu.

Zobacz też: Tak powstaje atomowy lotniskowiec USS John F. Kennedy dla amerykańskiej marynarki [WIDEO]

– Jesteśmy przekonani, że Alfa Laval to właściwy wybór, jeśli chodzi o systemy uzdatniania wody balastowej na naszych zbiornikowcach – podkreśla. – Wysoka wydajność systemu, w połączeniu z globalna ofertą i obsługą Alfa Laval, będą oznaczać bezpieczeństwo naszych statków – dodaje.

Ostatnio spółka Alfa Laval pozyskała kontrakt na dostawę systemów uzdatniania wody balastowej do dziesięciu statków. Obecnie wśród armatorów zainteresowanie tego rodzaju instalacjami bardzo szybko wzrasta. Wynika to z nowych przepisów, dotyczących uzdatniania wody balastowej, które weszły w życie w ubiegłym roku.

Alfa Laval dostarcza swoje technologie armatorom operującym na całym świecie. Wśród klientów spółki są też polskie firmy. Na przykład w maju tego roku firma Alfa Laval podpisała umowę z Polską Żeglugą Morską oraz szwajcarskim armatorem Nova Ship Tech (Nova Marine Carriers). Jak pisze Portal Morski, kontrakt dotyczy dostawy systemów uzdatniania wody balastowej trzeciej generacji dla kilkudziesięciu statków.

Zobacz też: NordLink: rusza budowa energetycznego połączenia Norwegii i Niemiec.

Co więcej, spółka Alfa Laval jeszcze w 2017 roku zrealizowała pierwsze zamówienie na dostawę systemów dla Polskiej Żeglugi Morskiej. Po zrealizowaniu umowy z maja bieżącego roku w sumie 60 statków polskiego armatora będzie wyposażonych w systemy uzdatniania wody balastowej dostarczone przez Alfa Laval.

Podpis: tz

Przemysł stoczniowy – więcej wiadomości z branży znajdziesz tutaj.

Udostępnij ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

  • Iran zatrzymuje tankowiec w Zatoce Omańskiej

    Iran zatrzymuje tankowiec w Zatoce Omańskiej

    Irańskie służby przejęły tankowiec przepływający przez wody Zatoki Omańskiej. Powodem były naruszenia przepisów, w tym brak dokumentacji oraz ignorowanie sygnałów do zatrzymania. Załogę jednostki zatrzymano do wyjaśnienia.

    Zajęcie jednostki na wodach Zatoki Omańskiej

    Według komunikatów irańskich mediów, powołujących się na sąd prowincji Hormozgan, w ręce władz trafił tankowiec z 18-osobową załogą. Strona irańska twierdzi, że jednostka przewoziła około 37 000 baryłek ropy pochodzącego z nielegalnego obrotu. Załodze zarzucono m.in. ignorowanie poleceń zatrzymania oraz brak kompletnej dokumentacji nawigacyjnej i ładunkowej.

    Kontekst incydentu

    Do incydentu doszło w okresie podwyższonego napięcia wokół transportu surowców energetycznych drogą morską. Zatrzymanie tankowca nastąpiło krótko po działaniach Stanów Zjednoczonych wobec innej jednostki przejętej u wybrzeży Wenezueli, którą Waszyngton wiąże z transportem ropy objętej sankcjami.

    Deklaracje Teheranu

    Teheran od lat deklaruje walkę z masowym nielegalnym wywozem paliw, który jest napędzany niskimi cenami krajowymi oraz osłabieniem irańskiej waluty. Istotną rolę odgrywają także szlaki morskie prowadzące do państw regionu Zatoki Perskiej.

    Światowe media nie podają nazwy tankowca ani kto jest jego właścicielem lub armatorem.


PolskiplPolskiPolski