Enter your email address below and subscribe to our newsletter

Kontrakt Alfa Laval: system uzdatniania wód balastowych dla 80 statków

Duński operator tankowców TORM oraz japoński armator morski Nippon Yusen Kabashiki Kaisha udzieliły spółce Alfa Laval dużego zamówienia. Firma dostarczy nowoczesne systemy uzdatniania wody balastowej, które zostaną zainstalowane łącznie na 80 statkach należących do armatorów.

Branżowy serwis internetowy World Maritime News podał, że zamówienie dotyczy systemów Alfa Laval PureBallast 3. Indywidualne dostawy będą realizowane w latach 2019-2024, z czego ponad połowa ma zostać zrealizowana przed 2022 rokiem.

Jasper S. Jensen, kierownik działu technicznego w duńskiej firmie TORM mówi, że wybierając dostawcę systemów, jego spółka brała przede wszystkim ocenę rozwiązań dostępnych na rynku oraz doświadczenie potencjalnych dostawców sprzętu.

Zobacz też: Tak powstaje atomowy lotniskowiec USS John F. Kennedy dla amerykańskiej marynarki [WIDEO]

– Jesteśmy przekonani, że Alfa Laval to właściwy wybór, jeśli chodzi o systemy uzdatniania wody balastowej na naszych zbiornikowcach – podkreśla. – Wysoka wydajność systemu, w połączeniu z globalna ofertą i obsługą Alfa Laval, będą oznaczać bezpieczeństwo naszych statków – dodaje.

Ostatnio spółka Alfa Laval pozyskała kontrakt na dostawę systemów uzdatniania wody balastowej do dziesięciu statków. Obecnie wśród armatorów zainteresowanie tego rodzaju instalacjami bardzo szybko wzrasta. Wynika to z nowych przepisów, dotyczących uzdatniania wody balastowej, które weszły w życie w ubiegłym roku.

Alfa Laval dostarcza swoje technologie armatorom operującym na całym świecie. Wśród klientów spółki są też polskie firmy. Na przykład w maju tego roku firma Alfa Laval podpisała umowę z Polską Żeglugą Morską oraz szwajcarskim armatorem Nova Ship Tech (Nova Marine Carriers). Jak pisze Portal Morski, kontrakt dotyczy dostawy systemów uzdatniania wody balastowej trzeciej generacji dla kilkudziesięciu statków.

Zobacz też: NordLink: rusza budowa energetycznego połączenia Norwegii i Niemiec.

Co więcej, spółka Alfa Laval jeszcze w 2017 roku zrealizowała pierwsze zamówienie na dostawę systemów dla Polskiej Żeglugi Morskiej. Po zrealizowaniu umowy z maja bieżącego roku w sumie 60 statków polskiego armatora będzie wyposażonych w systemy uzdatniania wody balastowej dostarczone przez Alfa Laval.

Podpis: tz

Przemysł stoczniowy – więcej wiadomości z branży znajdziesz tutaj.

Udostępnij ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

  • Gazociąg Gdańsk–Gustorzyn na półmetku. Program FSRU nabiera tempa

    Gazociąg Gdańsk–Gustorzyn na półmetku. Program FSRU nabiera tempa

    Budowa lądowej części Programu FSRU przekroczyła półmetek. Gazociąg Gdańsk–Gustorzyn, realizowany przez GAZ-SYSTEM ze wsparciem Krajowego Planu Odbudowy, wzmocni bezpieczeństwo energetyczne Polski i umożliwi przesył gazu z planowanego terminala FSRU w Zatoce Gdańskiej do centralnej części kraju.

    Postęp prac przy gazociągu Gdańsk–Gustorzyn

    Na lądzie trwają zaawansowane roboty budowlane przy gazociągu Gdańsk–Gustorzyn o długości około 250 kilometrów. Inwestycja składa się z trzech odcinków: Kolnik–Gdańsk (34 km), Gardeja–Kolnik (88 km) oraz Gustorzyn–Gardeja (128 km).

    Za nami niecały rok budowy gazociągów, które połączą terminal FSRU w Zatoce Gdańskiej z centrum Polski. Prace realizowane są zgodnie z harmonogramem. To strategiczne przedsięwzięcie na rzecz dywersyfikacji dostaw gazu, w 90 procentach wykonywane przez polskie firmy.

    Robert Parafianowicz, dyrektor oddziału GAZ-SYSTEM w Gdańsku

    W ramach części lądowej Programu FSRU do polskich przedsiębiorstw trafiły zamówienia na dostawy i usługi o wartości blisko 1,8 mld złotych.

    Znaczenie inwestycji dla bezpieczeństwa energetycznego

    Program FSRU to jeden z kluczowych elementów infrastruktury, który zwiększy możliwości importowe gazu ziemnego do Polski. Po uruchomieniu terminala regazyfikacyjnego w Zatoce Gdańskiej oraz połączeniu go z gazociągiem Gdańsk–Gustorzyn powstanie nowy punkt wejścia surowca do krajowego systemu przesyłowego.

    🔗 Czytaj więcej: Rekordowy przewiert pod Wisłą na trasie gazociągu Gardeja–Kolnik

    Dzięki tej inwestycji Polska uzyska dodatkowe źródło zasilania, które – obok Baltic Pipe i terminala LNG w Świnoujściu – umożliwi pełne uniezależnienie dostaw od kierunku wschodniego.

    Zaawansowany etap prac budowlanych

    Gazociąg Gdańsk–Gustorzyn osiągnął półmetek realizacji. Zakończono już połowę robót liniowych, trwa rozwożenie i układanie rur, prace spawalnicze oraz ziemne. W 2025 roku na odcinku Gustorzyn–Gardeja rozpocznie się proces zwracania nieruchomości właścicielom.

    Zakończenie budowy planowane jest na IV kwartał 2026 roku. Wykonawcą robót budowlanych jest konsorcjum firm z grupy ROMGOS z Jarocina, które ma wieloletnie doświadczenie w realizacji inwestycji przesyłowych dla GAZ-SYSTEM.

    Budowa gazociągu to przedsięwzięcie wymagające dużych kompetencji technicznych i zdolności reagowania na zmieniające się warunki w terenie. Dzięki profesjonalizmowi zespołów i doświadczeniu wykonawcy inwestycja przebiega sprawnie i bez zakłóceń.

    Mirosław Papież, kierownik projektu budowy gazociągu Gustorzyn–Gardeja

    Nowoczesne technologie i kluczowe obiekty

    W ramach części lądowej Programu FSRU powstaje piętnaście obiektów naziemnych, w tym dwa o strategicznym znaczeniu dla krajowego systemu przesyłowego. W Gdańsku, na terenie Górek Zachodnich, budowany jest jeden z największych węzłów gazowych w Polsce, który umożliwi bezpieczne wprowadzenie gazu z terminala FSRU do krajowej sieci.

    Zastosowane technologie i systemy nadzoru spełniają najwyższe standardy inżynieryjne i środowiskowe, a proces realizacji inwestycji odbywa się zgodnie z uzyskanymi decyzjami administracyjnymi i harmonogramem zatwierdzonym przez inwestora.

    🔗 Czytaj też: Terminal FSRU: GAZ-SYSTEM rozpoczął prace w Zatoce Gdańskiej

    Gazociąg Gdańsk–Gustorzyn to strategiczny element programu dywersyfikacji dostaw gazu do Polski. W połączeniu z planowanym terminalem FSRU w Zatoce Gdańskiej stworzy nowy filar bezpieczeństwa energetycznego kraju i umożliwi dalszy rozwój infrastruktury przesyłowej na północy.

    Budowa tej inwestycji, realizowana w większości przez polskie przedsiębiorstwa, stanowi przykład skutecznego wykorzystania środków Krajowego Planu Odbudowy w sektorze energetycznym.

    Żródło: GAZ-SYSTEM