Newsletter Subscribe
Enter your email address below and subscribe to our newsletter

GAZ-SYSTEM, właściciel Terminalu LNG, zaprasza wszystkich na majówkę do Świnoujścia, gdzie organizuje darmowe rejsy statkami do Latarni Morskiej i Fortu Gerharda oraz darmową komunikację autobusową do plaży w prawobrzeżnej części miasta (wyspa Wolin). Program będzie trwał od 29 kwietnia do 7 maja.
W ramach programu, firma GAZ-SYSTEM utwardzi drogę leśną prowadzącą do plaży oraz wyraża gotowość do współpracy i podjęcia dialogu z władzami miasta i mieszkańcami, w celu wypracowania docelowych rozwiązań umożliwiających swobodny dostęp do plaży i zabytków na prawobrzeżu Świnoujścia. Wszelkie koszty tych rozwiązań mogą zostać pokryte ze środków ujętych w porozumieniu z miastem Świnoujście, które zostało podpisane we wrześniu 2022 roku.
Bezpłatne rejsy statkami Adler-Schiffe do Latarni Morskiej i Fortu Gerharda będą się odbywać z nabrzeża Adler-Schiffe na lewobrzeżu Świnoujścia (wyspa Uznam) oraz z prawobrzeża Świnoujścia (wyspa Wolin) – nabrzeże Warszów, tuż przy przeprawie promowej Warszów. Rejsy powrotne odbywać się będą z nabrzeża GPK przy Forcie Gerharda.
Czytaj więcej: https://portalstoczniowy.pl/pge-i-orsted-stawia-na-rodzime-firmy-w-sektorze-mew/
Aby skorzystać z bezpłatnych biletów na statki, można je pobrać poprzez stronę https://www.adler-schiffe.de/polen/ze-swinoujscia.php, w kasie biletowej na nabrzeżu lub w kasie mobilnej przy trapie.
Dodatkowo, program obejmuje darmową komunikację autobusową do plaży w prawobrzeżnej części miasta (wyspa Wolin). Linia autobusowa będzie kursować od przystanku „Dworzec PKP” do przystanku „Plaża Przytór/Podziemne Miasto”. Przejazdy będą bezpłatne dla mieszkańców i turystów. Szczegółowe rozkłady rejsów oraz kursów autobusów będą dostępne na stronach przewoźników: http://ka.swinoujscie.pl/ oraz https://www.adler-schiffe.de/polen/.
GAZ-SYSTEM zaprasza wszystkich na Majówkę do Świnoujścia, gdzie czekają na nich wspaniałe atrakcje i bezpłatne rejsy statkami oraz darmowa komunikacja autobusowa. Nie przegap okazji, aby spędzić wspaniałą majówkę w pięknym Świnoujściu!
Źródło: GAZ-SYSTEM


Nowoczesny holownik Argo dołączył do floty WUŻ Port and Maritime Services Gdańsk, wzmacniając potencjał operacyjny i bezpieczeństwo jednego z najważniejszych portów Bałtyku.
W artykule
Argo to jednostka, która – mimo zaledwie 21 metrów długości – potrafi zrobić wrażenie. Jej siła uciągu na pętli sięga 50 ton, a dwa azymutalne pędniki pozwalają jej obracać się praktycznie w miejscu. Dzięki temu nowy holownik bez trudu asystuje największym kontenerowcom i masowcom wprowadzanym do portu z chirurgiczną precyzją.
To ósma jednostka Damen we flocie WUŻ Gdańsk – kolejny dowód zaufania do holenderskiego producenta. Sam projekt ASD Tug 2111 należy do najbardziej udanych w swojej klasie: łączy zwrotność, stabilność i dużą moc, a przy tym spełnia aktualne normy emisji IMO Tier III.
Holownik został zbudowany w wariancie FiFi 1 (Fire Fighting 1), dzięki czemu może brać udział w akcjach gaśniczych z wody — od pożarów portowych po sytuacje awaryjne na statkach handlowych. Wyposażono go również w pakiet zimowy, pozwalający pracować w niskich temperaturach i przy cienkiej pokrywie lodowej.
To jednostka o dużej mocy i wysokiej odporności. Wpisuje się w filozofię WUŻ Gdańsk: rozwijać flotę nie tylko liczbowo, ale przede wszystkim jakościowo – podkreśla przedstawiciel operatora.
Wprowadzenie Argo to kolejny krok w modernizacji floty WUŻ Gdańsk, dostosowanej do rosnących potrzeb portu i coraz większych statków zawijających do Gdańska. Operator obsługuje dziś holowania i asysty przy głębokowodnych nabrzeżach kontenerowych DCT, a także manewry przy terminalach paliwowo-surowcowych Naftoportu i nabrzeżach masowych w Porcie Północnym.
W perspektywie rozwoju infrastruktury gdańskiego portu (m.in. planowany projekt FSRU w rejonie Gdańska) parametry holownika – 50 t bollard pull, FiFi 1, wysoka manewrowość — są niewątpliwym atutem. Tu i teraz jednostka wzmacnia codzienną obsługę największych jednostek w porcie.
Ceremonia przekazania jednostki odbyła się 23 października w Rotterdamie. Krótko potem Argo wyszedł w morze i obrał kurs na Gdańsk, płynąc pod własną banderą – zgodnie z tradycją morskiego rzemiosła, które od dekad łączy europejskie porty.
Do Gdańska dotarł 3 listopada, cumując przy nabrzeżu WUŻ. Jak relacjonowali świadkowie, na miejscu czuć było tę charakterystyczną atmosferę, która pojawia się tylko wtedy, gdy flota wzbogaca się o nową, błyszczącą jeszcze od stoczniowej farby jednostkę.
Argo to nie tylko wzmocnienie dla WUŻ – to również sygnał, że Port Gdańsk konsekwentnie buduje zaplecze do obsługi coraz większych i bardziej wymagających jednostek. W świecie, w którym każda minuta postoju statku kosztuje fortunę, liczy się precyzja i szybkość manewru.
WUŻ od lat uchodzi za wzór profesjonalizmu w branży holowniczej, a wprowadzenie nowego ASD Tug 2111 tylko ten status umacnia. Śmiało można powiedzieć, że Argo to kolejne silne ramię portu, gotowe do działania w każdych warunkach – od jesiennego sztormu po zimowy mróz.
Autor: Mariusz Dasiewicz