Związki zawodowe w Wielkiej Brytanii odmawiają przyjęcia rosyjskiego LNG
Opublikowane:
4 marca, 2022
Fot. Gazowiec LNG Fedor Litke/Wikimedia
Rząd Wielkiej Brytanii zakazuje wejścia do swoich portów statkom pływającym pod rosyjską banderą, ale nie zakazał rozładunku i załadunku rosyjskich towarów – co zaniepokoiło związkowców z największego terminalu LNG w Wielkiej Brytanii.
Gazowce Borys Wiłkicki i Fedor Litke zmierzają do Grain LNG – największego terminala importowego LNG w Europie. Rozładunek jest zaplanowany na niedzielę. Związek reprezentuje około 200 pracowników terminalu, a jego liderzy wzywają brytyjskiego sekretarza ds. transportu Granta Shappsa do podjęcia decyzji, czy Wielka Brytania powinna zezwolić na rozładunek rosyjskiego LNG w porcie? Rosja jest trzecim co do wielkości dostawcą LNG dla Wielkiej Brytanii.
„Grant Shapps musi odesłać te dwa statki. Musi jasno stwierdzić, że wszystkie rosyjskie statki mają zakaz wstępu do każdego brytyjskiego portu i terminalu” – powiedział w oświadczeniu Matt Lay, szef działu energetycznego Unison. „Pracownicy terminalu National Grid nie chcą dotykać ładunku, biorąc pod uwagę inwazję wojsk rosyjskich na Ukrainę. Ci pracownicy łącza się w bólu z narodem ukraińskim i w taki o to sposób chcą podtrzymać sankcje nałożone na Rosję.”
Jednostki Borys Wiłkicki i Fedor Litke są własnością Grecji i pływają pod banderą cypryjską. Chociaż są zarządzane przez greckiego operatora to pozostają własnością rosyjską. Są to gazowce dostosowane do żeglugi w rejonach Arktycznych, zaprojektowane specjalnie do terminala Novatek w rosyjskiej Arktyce.
Novatek nie jest w pełni objęty sankcjami, choć jego dostęp do amerykańskich rynków kapitałowych jest ograniczony od czasu rosyjskiej inwazji na Krym w 2014 roku. Na jego działalność mogą dodatkowo wpłynąć nowe restrykcje dotyczące rosyjskiego sektora bankowego, ale zakup jego produktów nie jest jednoznacznie zabroniony.
Ponieważ pozostają one legalne, to możliwy jest handel nimi na otwartym rynku. Odmowa obsługi rosyjskich dostaw może mieć wpływ na eksport rosyjskich towarów.
W USA, Międzynarodowy Związek Zawodowy Pracowników Drobnicowych (ILWU) – który prowadzi negocjacje zbiorowe w portach Zachodniego Wybrzeża – ogłosił w czwartek, że nie będzie już obsługiwał rosyjskich ładunków ani rosyjskich statków, zarówno wchodzących, jak i wychodzących. „Poprzez tę akcję solidarności z narodem ukraińskim wysyłamy wyraźny sygnał, że jednoznacznie potępiamy rosyjską inwazję” – powiedział międzynarodowy przewodniczący ILWU Willie Adams.
Portal Stoczniowy to branżowy serwis informacyjny o przemyśle stoczniowym i marynarkach wojennych, a także innych tematach związanych z szeroko pojętym morzem.
Nasza strona internetowa używa plików cookies w celu zapewnienia poprawnego działania serwisu oraz analizy ruchu na stronie. Korzystając z niej, wyrażasz zgodę na ich użycie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp wykorzystywany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych, które nie umożliwiają identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.