Kulisy pracy na promach Polferries przedstawił jeden z polskich Youtuberów, prowadzących kanał „Do Roboty” oraz Iwona Blecharczyk prowadząca kanał „Trucking Girl”.
Odcinek nagrany na promie Nova Star bardzo szczegółowo obrazuje jak wygląda praca na mostku nawigacyjnym, w maszynowni jednostki oraz w części hotelowej. Dowiadujemy się czy i jakie kwalifikacje trzeba mieć, by dowodzić ro-paxami, ilu pasażerów mieści największa jednostka we flocie Polferries oraz jak napędzany jest statek.
Tytuł odcinka mówiący o hotelu na morzu jest bardzo trafiony. Jednak taki hotel musi być w pełni autonomiczny i co najważniejsze – bezpieczny. O te wszystkie aspekty oraz komfort podróży dba kilkadziesiąt osób.
Mając na uwadze, że Polferries pływa ro-paxami, zabrakło nam nieco informacji o jednym z najważniejszych działalności armatora do których należą: przewóz ładunków i pojazdów ciężarowych, ich rozmieszczenie, zabezpieczenie na czas podróży, informacji ile i jakie pojazdy można zabrać na prom Nova Star.
Nieco więcej o tym mówiła w swoich materiałach Iwona Blecharczyk, która płynęła z Polferries przed kilkoma miesiącami. Prowadząca kanał „Trucking Girl” skorzystała z usług przewozowych polskiego armatora, publikując kulisy pracy na statku.
Portal Stoczniowy to branżowy serwis informacyjny o przemyśle stoczniowym i marynarkach wojennych, a także innych tematach związanych z szeroko pojętym morzem.