Niezapomniana wycieczka na pokładzie polskiego promu Polferries

Przygotuj się na niepowtarzalne doświadczenie podróży z gwiazdami show-biznesu na pokładzie polskiego promu Nova Star. Wycieczka z celebrytami na promie Polferries to nieodzowny element Twojej listy niezapomnianych przygód.

Nowoczesny prom Nova Star

Prom Nova Star, należący do Polferries, jest wyjątkowo nowoczesnym promem ro-ro/pasażerskim, który został zbudowany w 2011 roku. Posiada imponującą długość 161 metrów i może pomieścić na swoim pokładzie aż 1215 pasażerów. Prom Nova Star został wyczarterowany przez PŻB od singapurskiego przedsiębiorstwa ST Engineering Marine i od 2018 roku obsługuje regularne połączenie między Gdańskiem a Nynäshamn. Jego przestronne wnętrza i nowoczesne udogodnienia zapewniają komfortową podróż dla pasażerów, a także umożliwiają przewóz różnego rodzaju ładunków. Warto również wspomnieć, że Prom Nova Star dysponuje linią ładunkową o imponującej długości 2790 metrów.

Niezapomniana wycieczka na promie Polferries

Podróże na pokładzie promu Nova Star oferują nie tylko wygodę i efektywne połączenia między miejscowościami, lecz także niezapomniane doświadczenia dla podróżnych. Możliwość podróży i spotkania z gwiazdami, takimi jak Jeremy Clarkson, James May i Richard Hammond, sprawia, że wycieczka staje się jeszcze bardziej emocjonująca. Polferries dba o zadowolenie pasażerów, oferując im wyjątkowe atrakcje i zapewniając niezapomniane chwile na morzu.

Polska jako atrakcyjna destynacja

Polska, kraj o bogatej historii, malowniczych krajobrazach i przyjaznych miastach, staje się coraz bardziej atrakcyjną destynacją dla podróżnych z całego świata. Podróże po Polsce są pełne wyjątkowych atrakcji i niezwykłych miejsc do odkrywania. W malowniczych miastach, takich jak Gdańsk i Kraków, można spacerować po Rynku Głównym, podziwiać zabytki, jak np. Wawel, czy zwiedzać fascynujące muzea. Gdańsk z kolei urzeka swoimi zabytkowymi kamienicami i długą historią związaną z morzem.

Wnioski płynące z podróży po Polsce są niezwykle wartościowe. Odkrywanie różnorodności kraju, spotkanie z lokalną kulturą i tradycją oraz interakcja z przyjaznymi ludźmi pozostawiają niezapomniane wspomnienia i poszerzają horyzonty. Polska to nie tylko atrakcje turystyczne, ale także szansa na poznanie historii, sztuki i smaków tego pięknego kraju.

P&O Ferries wydłuża czarter kluczowych statków

Wspaniałą wiadomością dla pasażerów P&O Ferries jest wydłużenie czarteru dwóch kluczowych statków, Norsky i Norstream, na kolejne trzy lata. Firma postanowiła przedłużyć umowę czarterową, zawartą z właścicielem tych jednostek, firmą Bore. Statki Norsky i Norstream regularnie kursują na trasach Zeebrugge-Teesport oraz Zeebrugge-Tilbury, przewożąc różne towary.

Szwedzki port z dofinansowaniem na inwestycje

Port w Trelleborgu otrzymał dodatkowe fundusze w ramach unijnego wsparcia z programu CEF (Connecting Europe Facility). Wraz z portem w Rostocku otrzymał wsparcie finansowe na inwestycje realizowane w Trelleborgu. Projektem objętym wsparciem jest m.in. Rail-IT-MoS, który obejmuje m.in. dokończenie budowy dróg, instalacje elektryczne i infrastrukturę IT przy wschodnim nabrzeżu.

DFDS zmienia trasy

Statek Botnia Seaways, obsługujący trasę z Calais, będzie teraz zawijał do portu w Tilbury zamiast do Sheerness. Decyzja o zmianie trasy wynikała z oczekiwań klientów oraz przeprowadzonej ankiety.

Grupa Tallink podsumowała wyniki za czerwiec oraz drugi kwartał 2023 roku. W czerwcu firma przewiozła 592 tysiące pasażerów, co stanowiło niewielki spadek o 1,3%. Liczba przewiezionych ładunków cargo również zmniejszyła się o 24,9% do 27 738 jednostek. W drugim kwartale liczba pasażerów spadła z 1,55 miliona do 1,54 miliona, natomiast liczba przewiezionych ładunków cargo wyniosła 85 359 jednostek.

Źródło: PromySKAT/MD

Udostępnij ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

  • Druga korweta HDC-3100 w służbie filipińskiej marynarki

    Druga korweta HDC-3100 w służbie filipińskiej marynarki

    Marynarka Wojenna Filipin wcieliła do służby drugą z dwóch nowych korwet rakietowych BRPDiego Silang zbudowanych w Korei Południowej. Jednostki te stanowią wyraźny skok jakościowy zdolności bojowych filipińskiej floty, która w przyspieszonym tempie realizuje program modernizacji sił morskich w odpowiedzi na rosnącą presję Chin na Morzu Południowochińskim.

    Nowe korwety HDC-3100 dla Manili

    Południowokoreańska stocznia HD Hyundai Heavy Industries zakończyła budowę dwóch korwet rakietowych projektu HDF-3200 Hybrid dla Marynarki Wojennej Filipin. Druga jednostka, BRP Diego Silang, została wcielona do służby 2 grudnia, ponad pół roku po wejściu do linii prototypowej BRP Miguel Malvar.

    Dla filipińskiej floty są to jedne z najważniejszych okrętów bojowych pozyskanych w ostatnich dekadach. Wprowadzenie okrętów tej klasy oznacza odejście od dotychczasowej struktury sił, opartej głównie na jednostkach patrolowych i okrętach pomocniczych.

    Choć według oficjalnej klasyfikacji jednostki tego projektu zaliczane są do okrętów klasy korweta, ich rzeczywisty potencjał operacyjny oraz gabaryty lokują je na pograniczu lekkich fregat wielozadaniowych, przeznaczonych do działań na wodach otwartych.

    Przełomowe zdolności bojowe

    Nowe korwety mają przenosić zestaw uzbrojenia, w którego skład wchodzi pojedyncza armata 76 mm, 16-komorowa wyrzutnia VLS dla przeciwlotniczych pocisków MBDA VL MICA, dwie podwójne wyrzutnie pocisków przeciwokrętowych LIGNex1 SSM-700K C-Star, system artyleryjski Aselsan Gökdeniz kal. 35 mm oraz dwie potrójne wyrzutnie torped ZOP K745 Blue Shark kal. 324 mm, wystrzeliwanych z wyrzutni typu SEA TLS. Uzupełnieniem jest system walki elektronicznej z wyrzutniami celów pozornych Terma C-Guard.

    Kontekst regionalny i presja Chin

    Modernizacja filipińskiej floty morskiej wpisuje się w szerszy program modernizacji sił zbrojnych, realizowany przez Manilę w odpowiedzi na dynamicznie pogarszającą się sytuację bezpieczeństwa w regionie Morza Południowochińskiego. W ostatnich latach wody te stały się areną licznych incydentów z udziałem chińskiej straży przybrzeżnej oraz formacji paramilitarnych, które regularnie podejmują działania wymierzone w filipińskie jednostki patrolowe i rybackie.

    Nowe korwety tym samym mają zapewniać Filipinom bardziej wiarygodne narzędzie reagowania na tego typu presję, zwiększając koszt potencjalnej eskalacji po stronie Pekinu. W opinii zachodnich analityków wprowadzenie do służby okrętów tej klasy oznacza, że rywalizacja morska w regionie przestaje mieć charakter jednostronny.

    Współpraca z Koreą Południową

    Kontrakt na budowę dwóch korwet o wartości około 550 mln dolarów został podpisany w 2021 roku i stanowi element szerszej współpracy przemysłowo-obronnej pomiędzy Filipinami a Koreą Południową. HD Hyundai Heavy Industries zbudowała dotychczas łącznie 10 okrętów dla filipińskiej marynarki, w tym patrolowce.

    Południowokoreański przemysł okrętowy deklaruje gotowość do dalszego rozszerzania współpracy w regionie Azji Południowo-Wschodniej, postrzegając Filipiny jako jednego z kluczowych partnerów w tym obszarze.

    Kolejne etapy modernizacji

    Wzmocnienie sił nawodnych nie wyczerpuje planów Manili. Filipiny rozwijają koncepcję obrony archipelagu, zakładającą rozbudowę systemów rakietowych, zdolności rozpoznania i dozoru morskiego oraz intensyfikację ćwiczeń z sojusznikami z regionu Indo-Pacyfiku.

    Niezależnie od rozbudowy sił nawodnych, w Manili powraca temat pozyskania okrętów podwodnych. Wśród potencjalnych oferentów wymieniany jest południowokoreański koncern Hanwha Ocean, prezentujący kompleksową propozycję obejmującą zarówno budowę jednostek, jak i zaplecze szkoleniowo-logistyczne.