Światowy Dzień Hydrografii 2024 w Szczecinie

W Szczecinie odbędą się Krajowe Obchody Światowego Dnia Hydrografii 2024. W programie m.in. zwiedzanie stoisk wystawowych, pokazy dynamiczne oraz konferencja naukowa. To wyjątkowa okazja dla wszystkich zainteresowanych hydrografią i technologią morską.

W dniach 28-29 czerwca 2024 roku Szczecin stanie się centrum obchodów Światowego Dnia Hydrografii (WHD). Uroczystości zgromadzą specjalistów z dziedziny hydrografii oraz entuzjastów żeglugi i technologii morskiej, oferując bogaty program pełen atrakcji i merytorycznych sesji.

Program wydarzenia Dnia Hydrografii 2024 w Szczecinie

27 czerwca 2024 r. o godz. 16:00 cztery jednostki MW RP zacumują przy nabrzeżu Bulwaru Chrobrego: Nawigator XXI, niszczyciel min Kormoran II, Planeta I oraz ORP Arctowski​.

28 czerwca 2024 r.

  • 08:00-10:00 – rozstawianie namiotów na nabrzeżach, cumowanie mniejszych jednostek.
  • do godz. 10:30 – przybycie zaproszonych gości – Szczecin, Nabrzeże Bulwar Chrobrego.
  • 10:30 – oficjalne otwarcie WHD 2024 (na pokładzie jednym z okrętów).
  • 10:30-17:00 – zwiedzanie jednostek, zwiedzanie stoisk wystawowych oraz pokazy dynamiczne.
  • 11:30-12:00 – przejście zaproszonych gości do budynku Politechniki Morskiej celem uczestnictwa w Konferencji WHD 2024 (Szczecin, Waly Chrobrego 1-2).
  • 12:00-16:30 – Konferencja WHD 2024 w auli prof. Łaskiego (3 piętro) w budynku PM w Szczecinie.
  • 16:00-17:00 – Gra Miejska na pokładach jednostek pływających – dla zarejestrowanych drużyn.
  • 17:00-19:00 – składanie namiotów, odcumowanie mniejszych jednostek.

29 czerwca 2024 r.

  • 09:00-10:00 – cumowanie mniejszych jednostek.
  • 10:00-11:00 – Gra Miejska na pokładach jednostek pływających – dla zarejestrowanych drużyn.
  • 11:00-16:00 – zwiedzanie jednostek pływających.
  • 16:00 – odcumowanie jednostek od nabrzeży – zakończenie obchodów WHD 2024.

Dlaczego warto wziąć udział?

Światowy Dzień Hydrografii to wyjątkowe wydarzenie, które oferuje możliwość pogłębienia wiedzy na temat hydrografii, wymiany doświadczeń oraz nawiązania nowych kontaktów w branży. Osoby znajdujące się w Szczecinie lub okolicach powinny rozważyć udział w obchodach z kilku powodów:

  1. Dostęp do najnowszych technologii – Podczas wydarzenia można będzie zobaczyć najnowsze rozwiązania technologiczne stosowane w hydrografii.
  2. Merytoryczne sesje – Konferencja naukowa zgromadzi ekspertów z branży, którzy podzielą się swoją wiedzą i doświadczeniami.
  3. Networking – To doskonała okazja do nawiązania kontaktów z innymi specjalistami i entuzjastami technologii morskiej.
  4. Prezentacje na żywo – Zwiedzanie jednostek pływających oraz prezentacje na żywo dostarczą niezapomnianych wrażeń.

Zapraszamy wszystkich zainteresowanych do udziału w obchodach Światowego Dnia Hydrografii 2024 w Szczecinie. To wydarzenie łączy edukację, innowacje oraz pasję związaną z technologią morską.

Autor: Mariusz Dasiewicz/Stowarzyszenie Hydografów Morskich RP

https://portalstoczniowy.pl/category/marynarka-bezpieczenstwo/
Udostępnij ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

  • Na Oksywiu program Miecznik idzie jak „Burza”

    Na Oksywiu program Miecznik idzie jak „Burza”

    W PGZ Stoczni Wojennej odbyła się dziś uroczystość położenia stępki pod drugą fregatę programu Miecznik – przyszłą ORP Burzę. Zakończenie etapu montażu stępki bazowej oznacza formalne rozpoczęcie budowy całego kadłuba okrętu. 

    W ceremonii uczestniczyli m.in. sekretarz stanu w Ministerstwie Obrony Narodowej Paweł Bejda, podsekretarz stanu w Ministerstwie Aktywów Państwowych Konrad Gołota oraz przedstawiciele Inspektoratu Uzbrojenia, Dowództwa Marynarki Wojennej RP i partnerów programu. Tradycyjne wspawanie okolicznościowego medalu w konstrukcję stępki symbolicznie otworzyło zasadniczą fazę budowy kadłuba drugiej fregaty.

    Program Miecznik jako sprawdzian możliwości polskiego przemysłu okrętowego

    Położenie stępki pod Burzę potwierdza, że PGZ Stocznia Wojenna konsekwentnie i zgodnie z harmonogramem realizuje kolejne etapy programu Miecznik. Pierwsza fregata – Wicher – znajduje się już w zaawansowanej fazie montażu kadłuba, natomiast rozpoczęcie budowy drugiej jednostki pokazuje, że stocznia jest gotowa do równoległej realizacji zadań o najwyższym stopniu złożoności.

    Marcin Ryngwelski, prezes zarządu PGZ Stocznia Wojenna

    Stępka pod Burzę już na swoim miejscu / Portal Stoczniowy
    Fot. PGZ Stocznia Wojenna

    Program  Miecznik jest największym wyzwaniem w historii współczesnego polskiego przemysłu okrętowego oraz potwierdzeniem zdolności krajowych zakładów stoczniowych do realizacji przedsięwzięć o strategicznym znaczeniu dla bezpieczeństwa naszego państwa. Każdy kolejny etap jego realizacji przybliża moment przekazania Marynarce Wojennej RP nowoczesnych wielozadaniowych fregat.

    Miecznik – trzy nowe fregaty dla polskiej floty

    Program Miecznik obejmuje budowę trzech fregat wielozadaniowych: WicherBurza i Huragan. Jednostki te w perspektywie najbliższych lat przejmą zadania realizowane obecnie przez fregaty ORP Gen. K. Pułaski oraz ORP Gen. T. Kościuszko, zapewniając Marynarce Wojennej RP nowoczesne platformy zdolne do prowadzenia działań w środowisku wielodomenowym.

    Stępka pod Burzę już na swoim miejscu / Portal Stoczniowy
    Fot. PGZ Stocznia Wojenna

    Po zakończeniu uroczystości zaproszeni goście odwiedzili Halę Kadłubową PGZ Stoczni Wojennej, gdzie prowadzone są intensywne prace przy budowie pierwszej fregaty programu Miecznik – przyszłego ORP Wichra.

    Na Oksywiu program Miecznik idzie jak „Burza” / Portal Stoczniowy
    Fot. PGZ Stocznia Wojenna

    Podstawowe parametry fregat Miecznik

    Wielozadaniowe fregaty Miecznik to jednostki, które po zakończeniu budowy osiągną długość całkowitą około 138 metrów oraz maksymalną szerokość sięgającą 20 metrów. Wyporność maksymalna, liczona wraz z pełnym wyposażeniem i poszyciem, wyniesie około 7 tysięcy ton. Okręty zaprojektowano z myślą o prowadzeniu długotrwałych działań na morzu – ich autonomiczność szacowana jest na około 8 tysięcy mil morskich, przy prędkości maksymalnej dochodzącej do 28 węzłów.

    Napęd dla przyszłych Mieczników zapewnią cztery wysokoprężne silniki tłokowe pracujące w układzie CODAD, co gwarantuje właściwą manewrowość oraz efektywność eksploatacyjną jednostek. Stała załoga fregaty liczyć będzie około 120 marynarzy, z możliwością przyjęcia dodatkowo blisko 60 osób personelu, w zależności od charakteru realizowanych zadań.

    Źródło: PGZ Stocznia Wojenna