Flota Północna: Rozpoczęły manewry na Morzu Barentsa

Siły rosyjskiej Floty Północnej oraz zgrupowania arktycznego rozpoczęły manewry na Morzu Barentsa i tamtejszych poligonach – poinformowała agencja TASS. W ćwiczeniach ma wziąć udział 1,2 tys. wojskowych, 30 okrętów, 140 jednostek sprzętu bojowego i 20 samolotów.

„Siły i wojska Floty Północnej przystąpiły do ćwiczeń w ramach manewrów z Arktycznym Zgrupowaniem Ekspedycyjnym” – podała agencja TASS we wtorek późnym wieczorem, powołując się na służbę prasową Floty Północnej. Manewry, jak podano, były zaplanowane.

Większość ćwiczeń ma odbywać się na wodach Morza Barentsa, na poligonach morskich oraz na poligonach lądowych w Obwodzie Murmańskim. Wezmą w nich udział m.in. takie jednostki jak krążownik lotniczy Admirał Gorszkow, niszczyciel rakietowy Siewieromorsk, okręt desantowy Iwan Grien, okręty podwodne, jednostki nawodne oraz samoloty i śmigłowce Floty Północnej.

Jak pisze agencja RIA Nowosti, manewry „pozwolą ocenić poziom przygotowania kierowania flotą w sytuacjach kryzysowych na Oceanie Arktycznym, a także dowodzenia siłami i wojskami w ramach zapewnienia bezpieczeństwa wojskowego i bezpieczeństwa morskiej działalności gospodarczej”.

W ubiegły czwartek ministerstwo obrony Rosji zapowiedziało na styczeń i luty manewry marynarki wojennej z udziałem 140 okrętów, ponad 60 samolotów i 10 tys. wojskowych, które zostaną przeprowadzone na morzach Śródziemnym, Północnym i Ochockim oraz na Oceanie Spokojnym i Atlantyckim.

W poniedziałek poinformowano o rozpoczęciu manewrów na Bałtyku z udziałem 20 okrętów i jednostek Floty Północnej.

Źródło: PAP

https://portalstoczniowy.pl/category/marynarka-bezpieczenstwo/
Udostępnij ten wpis

Jeden komentarz

  1. Z tego co powszechnie wiadomo – Admirał Gorszkow jest fregatą typu 22350, oddaną do użytku Flocie Północnej w 2018 r. Skądinąd jedyny lotniskowiec (wg ichniej nomenklatury „krążownik lotniczy”) spod bandery FR to nadal nieszczęsny Kuzniecow, którego pobyt „na sznurku” przewidywany jest optymistycznie co najmniej do 2023 r. Tak na marginesie, Iwan Grien (proj.11711), którego stępkę położono w 2004 r.(sic!), w czasie prób, prowadzonych od czerwca 2016 do czerwca 2018 – zdołał się „wykazać”: problematycznymi silnikami i niewiele lepszą statecznością. No cóż – „żiełajem uspiechow na Barientsowom Morie, tawariszczi”!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

  • Chińskie kutry rybackie eskalują przemoc na Morzu Żółtym

    Chińskie kutry rybackie eskalują przemoc na Morzu Żółtym

    Chińskie kutry rybackie coraz częściej odpowiadają przemocą na działania południowokoreańskiej Straży Przybrzeżnej. Na wodach Morza Żółtego rutynowe kontrole przeradzają się w niebezpieczne konfrontacje, które zaczynają przypominać działania o charakterze quasi-paramilitarnym.

    Chińskie kutry rybackie kontra Straż Przybrzeżna Korei Południowej

    Z dostępnych relacji wynika, że podczas prób kontroli i wejścia na pokład chińskie załogi stosują środki mające uniemożliwić działania inspekcyjne. Na burtach montowane są metalowe kraty, sieci oraz elementy konstrukcyjne utrudniające abordaż. W przypadku przełamania zabezpieczeń dochodzi do bezpośrednich aktów przemocy, w tym użycia metalowych prętów oraz narzędzi przypominających siekiery.

    Szczególne zaniepokojenie południowokoreańskich służb budzi zjawisko łączenia kilku lub kilkunastu jednostek w zwarte zespoły manewrujące jako jedna formacja. Tego typu „pływające skupiska” znacząco utrudniają manewrowanie jednostek patrolowych oraz zwiększają ryzyko kolizji. Jednocześnie pozwalają chińskim rybakom na wzajemne wsparcie w razie interwencji służb.

    Korea Południowa odpowiada na nielegalne połowy na Morzu Żółtym

    Seul podkreśla, że działania Straży Przybrzeżnej mają charakter egzekwowania prawa morskiego oraz ochrony zasobów naturalnych. Jednocześnie władze Korei Południowej zapowiadają utrzymanie zdecydowanej postawy wobec naruszeń, wskazując na konieczność zapewnienia bezpieczeństwa funkcjonariuszom oraz kontroli sytuacji na jednym z najbardziej newralgicznych akwenów regionu.

    Narastająca liczba agresywnych incydentów na Morzu Żółtym pokazuje, że problem nielegalnych połowów coraz częściej przybiera wymiar konfrontacji o charakterze quasi-paramilitarnym, co dodatkowo komplikuje sytuację bezpieczeństwa morskiego w Azji Wschodniej. Region ten staje się jednym z kluczowych punktów zapalnych dla bezpieczeństwa morskiego w Azji Wschodniej.


PolskiplPolskiPolski