Gazprom wycofuje się z niemieckiego biznesu w związku ze sporem o płatności w rublach. Firma poinformowała, że zakończyła swój udział w spółce Gazprom Germania GMBH i wszystkimi jej aktywami, w tym Gazprom Marketing & Trading Ltd. Spółka nie podała innych szczegółów ani wyjaśnień – przekazał w piątek Reuters
Reuters przypomniał informację, którą w czwartek podał niemiecki dziennik gospodarczy Handelsblatt. Gazeta poinformowała wówczas, że niemieckie ministerstwo gospodarki rozważa wywłaszczenie jednostek Gazpromu i Rosnieftu w tym kraju w związku z obawami o bezpieczeństwo dostaw energii. W odpowiedzi „Kreml oświadczył w piątek, że takie posunięcie byłoby naruszeniem prawa międzynarodowego” – napisał Reuters.
Gazprom Germania ma siedzibę w Berlinie, a jej jedynym udziałowcem jest Gazprom Export, spółka zależna należąca w całości do Gazpromu. Niemiecki podmiot posiada spółki zależne m.in. w Szwajcarii i Czechach.
Portal Stoczniowy to branżowy serwis informacyjny o przemyśle stoczniowym i marynarkach wojennych, a także innych tematach związanych z szeroko pojętym morzem.
Nasza strona internetowa używa plików cookies w celu zapewnienia poprawnego działania serwisu oraz analizy ruchu na stronie. Korzystając z niej, wyrażasz zgodę na ich użycie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp wykorzystywany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych, które nie umożliwiają identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.