Polferries pomaga obywatelom ukrainy

Ponad 6500 ukraińskich uchodźców dotarło bezpłatnie i bezpiecznie do Szwecji na pokładach promów Polferries. Armator informuje o dużym zainteresowaniu linią Gdańsk-Nynashamn. W trosce o najwyższe standardy bezpieczeństwa i obsługi oraz skrócenie czasu oczekiwania na prom, przewoźnik apeluje o kierowanie obywateli Ukrainy także na linię łączącą Świnoujście z Ystad. Pozwoli to znacząco upłynnić proces oraz udzielić potrzebnej pomocy znacznie szybciej.
Pracownicy Polferries zorganizowali zbiórkę maskotek i słodyczy dla dzieci płynących promami do Szwecji. Zebrane dary już trafiły na poszczególne jednostki armatora. Obsługa terminali w Gdańsku oraz Świnoujściu zadbała, by umilić oczekiwanie na prom i przygotowała kąciki dla najmłodszych, w których czekają gry planszowe, kolorowanki oraz zabawki. Polferries wspomina o tym na swoim profilu LinkedIn.
Działania polskiego armatora uzupełniają wolontariusze, organizacje oraz instytucje – zarówno w Polsce, jak i Szwecji. Zarządy Portów w Gdańsku, Świnoujściu, Ystad i Nynashamn zrezygnowały z opłat portowych, a Zarząd Morskiego Portu w Gdańsku zorganizował codzienne, ciepłe posiłki dostępne na terenie terminala dla wszystkich potrzebujących.
Na pokładach towarowych promów Polferries każdego dnia ze Szwecji do Polski przewożone są tony pomocy humanitarnej na rzecz Ukrainy. Organizacje charytatywne zaangażowane w transport, celem odpowiedniej koordynacji przewozu, proszone są o kontakt z Polferries pod adresem e-mail: p.franczuk@polferries.pl
Przewoźnik otrzymał podziękowania za zaangażowanie i nieodpłatny transport samochodów ciężarowych z darami dla uchodźców, o czym poinformował na Twitterze.
„F_CKING BORNHOLM” NAGRYWANY NA PROMACH POLFERRIES
17 marca br. dystrybutor filmu „F_cking Bornholm” udostępnił jego teaser. W minionym roku na pokładach promów Polferries realizowano zdjęcia do tej produkcji. Sceny nagrywano z wykorzystaniem promów Mazovia oraz Nova Star. Jednostki z zewnątrz oraz wewnątrz są widoczne w opublikowanej zapowiedzi filmu, dostępnej w serwisie YouTube.
Jak informuje dystrybutor, „F_cking Bornholm” dotyka tematu tożsamości w czasach, gdzie znane nam do tej pory wzorce przestały mieć znaczenie. Kryzys w związku, problemy z komunikacją, zmęczenie oczekiwaniami innych. Brzmi znajomo, jak materiał na najlepsze memy i śmiech przez łzy? Bo tak właśnie jest.
Film wejdzie do kin w maju 2022 roku.
ZMIANY W ROZKŁADACH I STAWKACH
Polferries informuje o zmianach w rozkładzie kursowania promów oraz o zmianach stawek dodatku bunkrowego oraz walutowego.
28 marca 2022 prom BALTIVIA wejdzie do portu w Świnoujściu o godz. 06:15, następnie wyjdzie ze Świnoujścia w rozkładzie promu MAZOVIA o godz. 22:30.
Prom CRACOVIA wyjdzie z portu w Świnoujściu w dniu 28 marca 2022 o godz. 12:30 wg swojego rozkładu.
Przewidywany termin wejścia do eksploatacji promu MAZOVIA to 07 kwietnia 2022 – wyjście ze Świnoujścia do Ystad o godz. 22:30.
Dnia 08 kwietnia 2022 prom BALTIVIA wejdzie w swój rozkład i wyjdzie ze Świnoujścia do Ystad o godz. 01:15.
Polferries informuje, że prom CRACOVIA do dnia 31 maja 2022 będzie przypływał do Świnoujścia we wtorki o godz. 09:30 zamiast o godz. 06:15. Zmiana godzin jest spowodowana przebudową nabrzeży portowych na Terminalu Promowym w Świnoujściu.
Z uwagi na sytuację na międzynarodowych rynkach paliw, Polferries podjęła decyzję o zmianie stawek dodatku bunkrowego BAF, które obowiązują od dnia 15 marca 2022 do czasu kolejnego komunikatu.
Zgodnie z postanowieniami „Ogólnych warunków przewozu ładunków” Polferries, dodatek BAF został skalkulowany na podstawie średniomiesięcznych cen baryłki ropy w USD oznaczonych dla ropy Brent Crude notowanych na giełdzie Intercontinental Exchange w Londynie. Stawki za jednostkę zostały przekonwertowane odpowiednio dla linii promowej z uwzględnieniem wahania kursu wymiany USD i walut skandynawskich.
Źródło: Polferries

-
Chińskie kutry rybackie eskalują przemoc na Morzu Żółtym

Chińskie kutry rybackie coraz częściej odpowiadają przemocą na działania południowokoreańskiej Straży Przybrzeżnej. Na wodach Morza Żółtego rutynowe kontrole przeradzają się w niebezpieczne konfrontacje, które zaczynają przypominać działania o charakterze quasi-paramilitarnym.
W artykule
Chińskie kutry rybackie kontra Straż Przybrzeżna Korei Południowej
Z dostępnych relacji wynika, że podczas prób kontroli i wejścia na pokład chińskie załogi stosują środki mające uniemożliwić działania inspekcyjne. Na burtach montowane są metalowe kraty, sieci oraz elementy konstrukcyjne utrudniające abordaż. W przypadku przełamania zabezpieczeń dochodzi do bezpośrednich aktów przemocy, w tym użycia metalowych prętów oraz narzędzi przypominających siekiery.
Szczególne zaniepokojenie południowokoreańskich służb budzi zjawisko łączenia kilku lub kilkunastu jednostek w zwarte zespoły manewrujące jako jedna formacja. Tego typu „pływające skupiska” znacząco utrudniają manewrowanie jednostek patrolowych oraz zwiększają ryzyko kolizji. Jednocześnie pozwalają chińskim rybakom na wzajemne wsparcie w razie interwencji służb.
Korea Południowa odpowiada na nielegalne połowy na Morzu Żółtym
Seul podkreśla, że działania Straży Przybrzeżnej mają charakter egzekwowania prawa morskiego oraz ochrony zasobów naturalnych. Jednocześnie władze Korei Południowej zapowiadają utrzymanie zdecydowanej postawy wobec naruszeń, wskazując na konieczność zapewnienia bezpieczeństwa funkcjonariuszom oraz kontroli sytuacji na jednym z najbardziej newralgicznych akwenów regionu.
Narastająca liczba agresywnych incydentów na Morzu Żółtym pokazuje, że problem nielegalnych połowów coraz częściej przybiera wymiar konfrontacji o charakterze quasi-paramilitarnym, co dodatkowo komplikuje sytuację bezpieczeństwa morskiego w Azji Wschodniej. Region ten staje się jednym z kluczowych punktów zapalnych dla bezpieczeństwa morskiego w Azji Wschodniej.











