Port Gdańsk zainaugurował kolejny sezon żeglugi wycieczkowej

22 kwietnia do Portu Gdańsk zawinął pierwszy w tym roku luksusowy statek pasażerski, Le Bellot, pływający pod francuską banderą. Statek, o długości 131,4 metra i szerokości 18 metrów, oferuje miejsce dla 184 pasażerów. Zawitał on przy Nabrzeżu Obrońców Westerplatte, gdzie przywitała go Młodzieżowa Orkiestra Dęta „Begama”. Jest to pierwsza w tym roku wizyta luksusowego statku pasażerskiego w tym porcie, inaugurująca sezon żeglugowy i turystyczny w Gdańsku.

Le Bellot: Luksusowa podróż z Kopenhagi do Sztokholmu na pokładzie nowoczesnego wycieczkowca

Zwodowany w 2020 roku, Le Bellot jest wyposażony w 92 komfortowe kabiny i apartamenty z balkonami. Na pokładzie znajduje się wiele atrakcji: restauracja Le Nautilus, teatr, sala taneczna, biblioteka, sklep, a także pokład słoneczny z basenem i barem, centrum spa i fitness z pokojami do masażu i sauną fińską. Dodatkowo, statek oferuje lożę obserwacyjną, galerię sztuki i klub dla dzieci, co czyni go idealnym wyborem dla podróżujących w poszukiwaniu luksusu i komfortu.

Czytaj więcej o zielonym świetle dla Terminalu Kontenerowego w Porcie Świnoujście

Le Bellot oferuje nie tylko luksusowe warunki dzięki swoim bogato wyposażonym wnętrzom, ale również stanowi idealną propozycję dla tych, którzy pragną podróżować z klasą, odkrywając nowe miejsca na trasie z Kopenhagi do Sztokholmu.

Le Bellot, wprowadzony do eksploatacji w 2020 roku, jest stosunkowo nową jednostką wśród luksusowych statków pasażerskich. Dysponuje 92 kabinami i apartamentami, każdy z nich z przestronnym balkonem. Na pokładzie Le Bellot znajdują się liczne udogodnienia: restauracja Le Nautilus, teatr, sala taneczna, biblioteka, sklep, a także pokład słoneczny z basenem i barem na świeżym powietrzu. Statek oferuje również centrum spa i fitness z pokojami do masażu oraz sauną fińską, lożę obserwacyjną, galerię sztuki i klub dla dzieci.

Poprzedni sezon turystyczny był wyjątkowo udany dla branży luksusowych rejsów, co potwierdza liczba 79 zawinięć wycieczkowców do Portu Gdańsk od maja do września. Łącznie przewiozły one 29,5 tysiąca pasażerów. Największym z nich był statek pasażerski Marina, który ma ponad 239 metrów długości.

Jaki będzie nadchodzący sezon w Porcie Gdańsk?

Prognozy są bardzo obiecujące – cruisery mają zawitać tutaj aż 62 razy. Najdłuższym statkiem, który zawinie do portu, będzie Crystal Symphony pod bahamską banderą. Ten imponujący wycieczkowiec ma 238 metrów długości i zacumuje przy Nabrzeżu Oliwskim 5 sierpnia.

Największy pod względem liczby pasażerów będzie Balmoral, który może przyjąć 1390 gości. Ten statek odwiedzi Gdańsk dwukrotnie – 18 lipca i 11 września.

Czytaj też o PORR S.A. który rozpoczął modernizację nabrzeży w Porcie Gdańsk

Sezon rejsowy zakończy się tuż przed świętami Bożego Narodzenia. W chłodne dni 15 grudnia Port Gdańsk powita Le Commandant Charcot, statek ekspedycyjny pod francuską banderą, przystosowany do podróży po arktycznych rejonach. Wycieczkowiec ten ma 150 metrów długości.

Kusząca Oferta Turystyczna Portu Gdańsk

Port Gdańsk teoretycznie jest w stanie przyjąć do 120 jednostek wycieczkowych rocznie. Kluczowe pytanie brzmi: jak przyciągnąć do Gdańska więcej armatorów wycieczkowych?

Rozwój żeglugi wycieczkowej zależy od wielu czynników, w tym od sytuacji geopolitycznej w regionie, ale również od zaangażowania samorządów i organizacji turystycznych. Musimy przekonywać armatorów, że region Morza Bałtyckiego jest bezpieczny i atrakcyjny. Ważna jest także aktywność w organizacjach takich jak Cruise Baltic czy Cruise Europe, a także obecność na międzynarodowych wydarzeniach branżowych.

Michał Stupak, menadżer klienta w Porcie Gdańsk

Port Gdańsk regularnie uczestniczy w targach Seatrade Cruise Global, które odbyły się po raz pierwszy w Nowym Jorku w 1985 roku, a od 1992 roku mają miejsce w Miami – światowej stolicy rejsów wycieczkowych.

Ostatnie targi były już naszym siódmym takim wydarzeniem. Wystawialiśmy się wspólnie z portami takimi jak Helsinki, Kotka, Amsterdam, Antwerpia, Tallinn i Sztokholm pod szyldem Cruise Europe.

Michał Stupak, menadżer klienta w Porcie Gdańsk

Współpraca z Baltic Gateway Group, największym touroperatorem w Porcie Gdańsk, umożliwiła prezentację bogatej oferty handlowej oraz atrakcji turystycznych samego miasta i regionu. „Mamy wiele do zaoferowania zarówno pod względem kulturalnym, jak i historycznym, co sprawia, że Gdańsk staje się coraz bardziej rozpoznawalnym i wybieranym celem rejsów wycieczkowych,” – podsumowuje Stupak.

Źródło: Port Gdańsk

https://portalstoczniowy.pl/category/porty-przewozy-morskie/
Udostępnij ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

  • Montaż modułu na przyszłym atomowym USS John F. Kennedy

    Montaż modułu na przyszłym atomowym USS John F. Kennedy

    W stoczni Newport News Shipbuilding, należącej do koncernu Huntington Ingalls Industries, 9 grudnia przeprowadzono kolejny istotny etap budowy lotniskowca o napędzie jądrowym USS John F. Kennedy (CVN 79) typu Gerald R. Ford

    Precyzyjne scalanie modułów na przyszłym USS John F. Kennedy

    Widoczne na zdjęciu prace realizowane są już po zakończeniu zasadniczego formowania struktury kadłuba i prowadzone są z wykorzystaniem metody modułowej, od lat stosowanej w stoczni Newport News Shipbuilding. Duże sekcje konstrukcyjne powstają równolegle, a następnie są transportowane do suchego doku, gdzie następuje ich precyzyjne ustawienie i trwałe połączenie z wcześniej zmontowanymi fragmentami okrętu.

    Przejście do etapu wyposażania kadłuba

    Osadzenie górnej części dziobu sprawia, że sylwetka lotniskowca coraz wyraźniej odpowiada docelowemu kształtowi jednostki. Jednocześnie prace stoczniowe przechodzą do etapu zbrojenia okrętu, rozumianego w stoczniowej praktyce jako wyposażanie kadłuba. Obejmuje ono położenie rurociągów, montaż torów kablowych i kanałów wentylacyjnych, układanie kabli oraz wykonywanie kolejnych prac wyposażeniowych.

    Montaż górnego modułu dziobowego należy do najbardziej czytelnych momentów budowy lotniskowca, wyraźnie zmieniających jego sylwetkę i potwierdzających postęp prac stoczniowym. Przyszły USS John F. Kennedy (CVN 79) jest drugą jednostką nowej generacji amerykańskich atomowych lotniskowców typu Gerald R. Ford, a Newport News Shipbuilding pozostaje jedyną stocznią w Stanach Zjednoczonych zdolną do realizacji tak złożonych programów okrętowych.


PolskiplPolskiPolski