Enter your email address below and subscribe to our newsletter

Rząd Meksyku zgodził się przyjąć wszystkie statki wycieczkowe

Rząd Meksyku poinformował we wtorek, że wpuści do swoich portów wszystkie statki wycieczkowe, które proszą o wejście. Chodzi głównie o statek Carnival Panorama, którego pasażerom nie pozwolono zejść na ląd w porcie w stanie Jalisco po wykryciu 69 przypadków zakażenia koronawirusem wśród członków załogi.

Rząd Meksyku przyjmie w swoich portach statki wycieczkowe, które proszą o wejścia do portów w naszym kraju” – podało ministerstwo turystyki w oświadczeniu i zaznaczyło, że Carnival Panorama będzie mógł wpłynąć do portu Guaymas w stanie Sonora.

Ministerstwo uściśliło, że osoby z objawami Covid-19 otrzymają pomoc medyczną, natomiast osoby bez objawów „zostaną poddane kwarantannie zapobiegawczej”.

Pasażerowie statku Carnival Panorama mieli zejść na ląd w poniedziałek w popularnym wśród turystów porcie Puerto Vallarta. Statek wypłynął 24 grudnia z Long Beach w Kalifornii, a na jego planowanej trasie znalazły się meksykańskie porty Mazatlan, Los Cabos i właśnie Puerto Vallarta.

Jeszcze przed wypłynięciem wśród członków załogi wykryto pięć przypadków zakażenia koronawirusem. Ministerstwo zdrowia stanu Jalisco poinformowało, że od tamtego czasu liczba wykrytych na pokładzie infekcji zwiększyła się do 69. Nie potwierdzono, czy wariant obecny na statku to Omikron.

Zgodnie z protokołem turyści na statku byli proszeni o okazanie negatywnego wyniku testu antygenowego na obecność koronawirusa przed zejściem na ląd. Armator statku zdecydował jednak, że nikt nie powinien wysiadać, i zrezygnował z przystanku w Puerto Vallarta.

Według Departamentu Marynarki Wojennej między 28 a 30 grudnia do Puerto Vallarta przybędą trzy kolejne statki wycieczkowe.

Źródło: PAP

https://portalstoczniowy.pl/category/turystyka-morska/
Udostępnij ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

  • Posiedzenie Rady SAR: priorytety ratownictwa morskiego

    Posiedzenie Rady SAR: priorytety ratownictwa morskiego

    W Dowództwie Operacyjnym RSZ odbyło się posiedzenie Rady Morskiej Służby Poszukiwania i Ratownictwa, któremu przewodniczył gen. broni Maciej Klisz. W obradach uczestniczył również dowódca Centrum Operacji Morskich – dowódca Komponentu Morskiego, wiceadmirał Krzysztof Jaworski.

    W centrum uwagi – bezpieczeństwo ludzi na morzu

    Każda akcja SAR to działanie prowadzone pod presją czasu i w wymagających warunkach, dlatego sprawność całego systemu ratowniczego musi być stale doskonalona niezależnie od skali poszczególnych interwencji.

    Podkreślono, że skuteczność działań ratowniczych wynika ze współdziałania wielu służb oraz ciągłego doskonalenia procedur operacyjnych na morzu.

    Rada SAR pełni funkcję doradczą wobec ministra odpowiedzialnego za gospodarkę morską i opiniuje rozwiązania dotyczące ratownictwa, zwalczania zagrożeń oraz ochrony środowiska morskiego. W jej skład wchodzą przedstawiciele Marynarki Wojennej, Straży Granicznej, Państwowej Straży Pożarnej, Policji, służby zdrowia oraz instytucji odpowiedzialnych za bezpieczeństwo na polskich wodach.

    To gremium stanowi forum wymiany doświadczeń między praktykami a administracją, co pozwala utrzymywać spójność krajowego systemu SAR i wzmacnia jego gotowość operacyjną.

    Wnioski z ćwiczeń Strażnik Bałtyku-25

    Jednym z głównych tematów posiedzenia były wnioski z ogólnokrajowych ćwiczeń Strażnik Bałtyku-25, organizowanych przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji i poświęconych zwalczaniu zanieczyszczeń na morzu. Podczas obrad omówiono przebieg działań, skuteczność współpracy między służbami oraz obszary wymagające dopracowania. Dyskusja stała się punktem wyjścia do szerszej oceny wyzwań ratownictwa morskiego i funkcjonowania krajowego systemu SAR.

    Dużą część dyskusji poświęcono też zmianom przepisów związanych z ochroną przeciwpożarową na morskich wodach wewnętrznych. Wskazano na potrzebę ujednolicenia interpretacji obowiązujących regulacji oraz dopasowania ich do warunków operacyjnych na Bałtyku.

    Systemy bezzałogowe w działaniach ratowniczych

    Rada omówiła także rosnące znaczenie bezzałogowych statków powietrznych w działaniach SAR. Podkreślono, że ich wykorzystanie pozwala szybciej dotrzeć do rejonu zdarzenia, poszerzyć obszar prowadzenia poszukiwań oraz uzyskać dokładniejsze rozpoznanie sytuacji. Wskazano, że BSP stają się stałym elementem wyposażenia służb odpowiedzialnych za bezpieczeństwo na morzu i w najbliższych latach ich rola będzie systematycznie rosła.

    Bilans działań: 415 akcji w 2025 roku

    Od stycznia jednostki Służby SAR przeprowadziły 415 akcji ratowniczych, w tym 170 interwencji ratujących życie, 25 ewakuacji medycznych oraz 10 działań związanych ze zwalczaniem rozlewów substancji ropopochodnych. Równolegle Gdyńska Brygada Lotnictwa Marynarki Wojennej, działając pod kontrolą COM-DKM, zrealizowała 20 operacji poszukiwawczo-ratowniczych z udziałem śmigłowców.

    Zestawienie tegorocznych danych po raz kolejny potwierdza, że system SAR funkcjonuje nieprzerwanie i wymaga stałej dbałości, ponieważ jego skuteczność bezpośrednio przekłada się na bezpieczeństwo ludzi na morzu.

    Wspólna odpowiedzialność

    Posiedzenie potwierdziło, że bezpieczeństwo na morzu jest wspólną odpowiedzialnością Marynarki Wojennej, służb cywilnych i administracji państwowej. Rada SAR pozostaje forum, na którym podejmowane są decyzje wpływające bezpośrednio na poziom ochrony polskich wód, żeglugi oraz infrastruktury.

    Źródło: COM-DKM