20 grudnia w Świnoujściu przyjęto dostawę LNG przywiezionego przez metanowiec Onaiza, w ramach długoterminowej umowy z Katarem.
Onaiza to należący Nakilat reprezentant wielokrotnie już opisywanej rodziny Q-flex, pochodzącej z południowokoreańskich stoczni. Statek ten został zbudowany w 2009 roku przez Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering i pływa pod banderą Wysp Marshalla z macierzystym portem w Majuro. Obecna wizyta jest dla niego trzecim pobytem w Polsce.
Poprzednio zawijał do Świnoujścia 25 marca i 24 sierpnia 2018 roku. Podobnie jak w poprzednich dostawach gazowiec przywiózł do Polski około 200 000 m3 LNG, co odpowiada 90 000 ton LNG i 120 mln m3 gazu po regazyfikacji. Obecna dostawa jest 34. transportem LNG w tym roku i 147. w historii terminala.
Jednostka ta ma długość 315 m, szerokość 50 m i zanurzenie 12,5 m. Jej nośność wynosi 121 938 DWT, pojemność brutto 136 980 jednostek, a pojemność netto 45 524 jednostki. Statek może przewozić do 210 150 m3 LNG. Onaiza napędzana jest przez siłownię składającą się z 2 silników wysokoprężnych MAN Burmeister & Wain 6S70ME-C o łącznej mocy 33 100 kW, napędzających dwie śruby i zapewniających mu prędkość 19,5 węzła.
Portal Stoczniowy to branżowy serwis informacyjny o przemyśle stoczniowym i marynarkach wojennych, a także innych tematach związanych z szeroko pojętym morzem.