Newsletter Subscribe
Enter your email address below and subscribe to our newsletter

W czwartek, do gazoportu w Świnoujściu wszedł metanowiec ISABELLA. Jest to 162. dostawa „błękitnego paliwa” od początku istnienia gazoportu w Świnoujściu.
Gaz-System, operator sieci przesyłu gazu, poinformował w czwartek na Twitterze, że do gazoportu w Świnoujściu zawinął 162 tankowiec z dostawą skroplonego gazu ziemnego LNG.
Ze 162 dostawą dobiliśmy do 30 mln m3 LNG odebranego w terminalu LNG. To ostatnia w tym miesiącu i 14 od początku roku dostawa.
Gaz-System
Metanowiec ISABELLA o numerze IMO: 9874820, zbudowany został w 2021 roku przez koreańską stocznię DSME. Jednostka ma 294,9 metrów długości, 46,4 metrów szerokości, jej zanurzenie wynosi zaś 11,4 metrów.
Terminal LNG to kluczowa dla bezpieczeństwa zaopatrzenia w gaz Polski infrastruktura. Dzięki niemu można importować 6,2 mld m3 gazu ziemnego.
Zgodnie z informacjami Gaz-Systemu gazoport w Świnoujściu znajduje się w trakcie rozbudowy o drugie nabrzeże. Powiększy się także o trzeci zbiornik LNG. Pozwoli to Polsce w 2024 r. zwiększyć zakupy gazu do 8,3 mld m3.
Według danych z grudnia 2021 r. Polska zużywa 21,3 mld m3 gazu ziemnego z uwzględnieniem ilości zatłaczanych do magazynów gazu.
Źródło: PAP


Stocznia CRIST S.A. zakończyła budowę i przekazała norweskiej stoczni Ulstein Verft kadłub statku serwisowego NB323. Konstrukcja o masie około 2000 ton została przygotowana pod napęd diesel–elektryczny.
W artykule
Jednostka będzie wykonywać zadania serwisowe na farmach offshore. NB323 to kolejne zlecenie CRIST dla norweskiego odbiorcy – wcześniej w Gdyni zbudowano m.in. kadłub NB322.
W oficjalnym komunikacie stocznia CRIST podkreśliła:
Projekt ten to kolejny rezultat udanej współpracy pomiędzy CRIST a Ulstein Verft, w ramach której powstały również jednostki takie jak NB322.
Stocznia zaznaczyła również, że sukces budowy był możliwy dzięki pracy doświadczonego zespołu:
Serdecznie dziękujemy wszystkim pracownikom i partnerom za zaangażowanie, profesjonalizm i współpracę, dzięki którym możliwa była realizacja tego projektu. Wspólnie rozwijamy innowacje i umacniamy pozycję polskiego przemysłu stoczniowego.
CRIST od lat pozostaje jednym z kluczowych wykonawców kadłubów dla jednostek serwisowych wykorzystywanych na morskich farmach wiatrowych, a kolejne zlecenia dla Ulstein Verft potwierdzają stabilność i rozwój współpracy polsko–norweskiej.