Enter your email address below and subscribe to our newsletter

W czwartek do terminala LNG w Świnoujściu zawinął metanowiec z 162 dostawą LNG

W czwartek, do gazoportu w Świnoujściu wszedł metanowiec ISABELLA. Jest to 162. dostawa „błękitnego paliwa” od początku istnienia gazoportu w Świnoujściu.

Gaz-System, operator sieci przesyłu gazu, poinformował w czwartek na Twitterze, że do gazoportu w Świnoujściu zawinął 162 tankowiec z dostawą skroplonego gazu ziemnego LNG.

Ze 162 dostawą dobiliśmy do 30 mln m3 LNG odebranego w terminalu LNG. To ostatnia w tym miesiącu i 14 od początku roku dostawa.

Gaz-System

Metanowiec ISABELLA o numerze IMO: 9874820, zbudowany został w 2021 roku przez koreańską stocznię DSME. Jednostka ma 294,9 metrów długości, 46,4 metrów szerokości, jej zanurzenie wynosi zaś 11,4 metrów. 

Terminal LNG to kluczowa dla bezpieczeństwa zaopatrzenia w gaz Polski infrastruktura. Dzięki niemu można importować 6,2 mld m3 gazu ziemnego.

Zgodnie z informacjami Gaz-Systemu gazoport w Świnoujściu znajduje się w trakcie rozbudowy o drugie nabrzeże. Powiększy się także o trzeci zbiornik LNG. Pozwoli to Polsce w 2024 r. zwiększyć zakupy gazu do 8,3 mld m3.

Według danych z grudnia 2021 r. Polska zużywa 21,3 mld m3 gazu ziemnego z uwzględnieniem ilości zatłaczanych do magazynów gazu.

Źródło: PAP

.pl/category/offshore-energetyka/
Udostępnij ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

  • Stocznia CRIST zakończyła budowę kadłuba dla norweskiej stoczni

    Stocznia CRIST zakończyła budowę kadłuba dla norweskiej stoczni

    Stocznia CRIST S.A. zakończyła budowę i przekazała norweskiej stoczni Ulstein Verft kadłub statku serwisowego NB323. Konstrukcja o masie około 2000 ton została przygotowana pod napęd diesel–elektryczny.

    Jednostka będzie wykonywać zadania serwisowe na farmach offshore. NB323 to kolejne zlecenie CRIST dla norweskiego odbiorcy – wcześniej w Gdyni zbudowano m.in. kadłub NB322.

    Kontynuacja współpracy CRIST z Ulstein Verft

    W oficjalnym komunikacie stocznia CRIST podkreśliła:

    Projekt ten to kolejny rezultat udanej współpracy pomiędzy CRIST a Ulstein Verft, w ramach której powstały również jednostki takie jak NB322.

    Stocznia zaznaczyła również, że sukces budowy był możliwy dzięki pracy doświadczonego zespołu:

    Serdecznie dziękujemy wszystkim pracownikom i partnerom za zaangażowanie, profesjonalizm i współpracę, dzięki którym możliwa była realizacja tego projektu. Wspólnie rozwijamy innowacje i umacniamy pozycję polskiego przemysłu stoczniowego.

    CRIST od lat pozostaje jednym z kluczowych wykonawców kadłubów dla jednostek serwisowych wykorzystywanych na morskich farmach wiatrowych, a kolejne zlecenia dla Ulstein Verft potwierdzają stabilność i rozwój współpracy polsko–norweskiej.