Media: Niemcy zamykają stocznię Lindenau Werft w Kilonii. Nie wytrzymuje konkurencji?

Według zagranicznych mediów, zapadła decyzja o zamknięciu jednej z najstarszej stoczni w Niemczech – Lindenau Werft w Kilonii. Jako jeden z powodów zwinięcia przedsiębiorstwa wskazywana jest silna konkurencja ze wschodu Europy.
Zagraniczne media branżowe podają, że stocznia najprawdopodobniej zostanie zamknięta pod koniec bieżącego roku. Decyzja ta przedstawiana jest jako część restrukturyzacji niemieckiego sektora stoczniowego, w wyniku którego pracę ma stracić łącznie 190 stoczniowców. Cięcia oznaczają nie tylko zamknięcie stoczni Lindenau Werft w Kilonii, ale także zwolnienia pracowników obecnie zatrudnionych w stoczni Nobiskrug w Rendsburgu. Są to stocznie należące do grupy German Naval Yards. Wszystkie wymienione przedsiębiorstwa w przeszłości należały do gigantycznego koncernu Howaldtswerke Deutsche Werft.
Według mediów, German Naval Yards obecnie wdraża pakiet rozwiązań, które umożliwią przedsiębiorstwu skoncentrowanie się na podstawowej działalności i zapewnią długoterminową zdolność konkurowania z innymi podmiotami funkcjonującymi na rynku, przede wszystkim w sektorze prywatnych jachtów oraz luksusowych megajachtów morskich.
Zobacz też: Stocznia Szczecińska: ruszyła budowa luksusowego jachtu pełnomorskiego.
Stocznia Lindenau Werft w Kilonii specjalizuje się w serwisowaniu i naprawach jednostek cywilnych. Zdaniem właściciela spółki, czyli German Naval Yards, świadczenie takich usług nie jest już opłacalne z powodu silnej konkurencji ze wschodniej Europy.
Warto zaznaczyć, że w niedalekiej przeszłości niemieckie media pisały o zapełnionych dokach remontowych stoczni. Teraz jednak prasa informuje, że zamówienia te nie są opłacalne dla przedsiębiorstwa. Co więcej, German Naval Yards zamierza także wycofać się z segmentu budowy platform offshore i skupić się na budowie i naprawach jachtów morskich.
Według rzecznika niemieckiej grupy stoczniowej, data zamknięcia stoczni nie została jeszcze ustalona, ale zakontraktowane prace mają zostać zakończone do końca roku. Dlatego media spekulują, że od stocznia może zostać zamknięta już pod koniec tego roku albo na początku roku przyszłego.
Zobacz też: PGZ Stocznia Wojenna rekrutuje specjalistów.
Lindenau Werft to stocznia z wieloletnią tradycją, sięgającą 1905 roku. Od wielu lat stocznia kontraktowała wyłącznie zamówienia modernizacyjne i remontowe. W 2008 roku stocznia znalazła się w stanie upadłości, ale właśnie wtedy przejęła ją grupa German Naval Yards.
Podpis: tz
Przemysł stoczniowy – więcej wiadomości z branży znajdziesz tutaj.
Kacper Dziugan walczy z glejakiem. Trwa zbiórka na leczenie w Niemczech

Redakcja portalu zwraca się do Czytelników z prośbą o wsparcie zbiórki na leczenie Kacpra Dziugana. 19-latek walczy z glejakiem IV stopnia. Kacper jest bratankiem kmdr. Michała Dziugana, oficera Marynarki Wojennej RP, przez lata pełniącego służbę jako dowódca pierwszego niszczyciela min ORP Kormoran oraz 13. Dywizjonu Trałowców.
W artykule
Służba na morzu, walka o życie
Kmdr. Michał Dziugan należy do oficerów dobrze znanych w środowisku Marynarki Wojennej RP. Przez lata odpowiadał za ludzi i okręty, realizując zadania wymagające odpowiedzialności i zaufania do załogi. Dziś najtrudniejszą walkę toczy jego bratanek.
Kacper w tym roku rozpoczął studia w Krakowie. Po dwóch tygodniach przyszła diagnoza: złośliwy nowotwór mózgu – glejak IV stopnia. Leczenie dostępne w Polsce zostało już wykorzystane, dlatego rodzina zbiera środki na terapię w wyspecjalizowanej klinice w Niemczech zajmującej się leczeniem glejaków.
Prośba redakcji do środowiska ludzi morza
Zwracamy się z prośbą o solidarność i pomoc. Wystarczy udostępnienie zbiórki lub symboliczna wpłata – każda forma wsparcia ma znaczenie w sytuacji, w której koszty leczenia przekraczają możliwości rodziny.
Jak pomóc
Najprostszą formą wsparcia dla Kacpra jest wejście w link do zbiórki, jej udostępnienie oraz – jeśli to możliwe – wpłata dowolnej kwoty.










