11 lipca na pochylni Wulkan na terenie Stoczni Szczecińskiej położono stępkę pod budowę megajachtu pełnomorskiego. Według zapowiedzi, wodowanie jednostki zaplanowano na przełom września i października.

Stocznia Szczecińska podała na swojej stronie internetowej, że będzie to trzecia jednostka tego typu zbudowana na terenie spółki, która „coraz śmielej” wkracza na nowe rynki i szuka niszowych projektów.

– W sposób trwały Stocznia Szczecińska wchodzi na rynek producenta tych wrażliwych jednostek, bo to są jednostkowe produkty dla wybrańców, według jednostkowych projektów – powiedział prezes stoczni Andrzej Strzeboński podczas uroczystości położenia stępki. Dodał też, że Stcznia Szczecińska przygotowuje się do budowy masowców dla niemieckiego armatora. Chodzi o kontrakt, który został podpisany w maju. Na Portalu Stoczniowym już pisaliśmy o tej sprawie.

Zobacz też: Naval Group ze specjalną ofertą współpracy dla Polski przy programie Orka.

Stocznia Szczecińska w oficjalnej informacji nie podała, że nie to ona buduje megajacht, a prywatna firma. Według lokalnej prasy głównym wykonawcą jest spółka G+K SteelCon działająca w Świnoujściu i Szczecinie. Prywatny wykonawca do realizacji prac produkcyjnych korzysta z infrastruktury przemysłowej i usług Stoczni Szczecińskiej, czyli z pochylni Wulkan. Według mediów, w pracach przy budowie będą uczestniczyć także pracownicy stoczni. Na terenie stoczni powstanie częściowo wyposażony kadłub statku.

Główny wykonawca nie ujawnił, kto zamówił luksusowy megajacht. Jednostka będzie mierzyć 60 m długości i 15 m szerokości.

Podpis: am, fot.: stocznia-szczecinska.pl

Przemysł stoczniowy – więcej wiadomości z branży znajdziesz tutaj.