Wodowanie kolejnej fregaty Ruggiero di Lauria

W pierwszych dniach października, gigant stoczniowy Fincantieri prezentuje kolejne ważne osiągnięcie – wodowanie kluczowej jednostki dla Marina Militare, wielozadaniowej fregaty patrolowej w wersji Light+ Ruggiero di Lauria. To kamień milowy w realizacji ambitnego planu modernizacji Marina Militare, podkreślający dominującą pozycję Fincantieri w branży stoczniowej.

Parametry i uzbrojenie fregaty Ruggiero di Lauria

Fregata patrolowa Ruggiero di Lauria wyróżnia się imponującymi wymiarami, zaawansowanym uzbrojeniem oraz znaczącą wypornością, która sięga 6270 ton. Jej całkowita długość wynosi 143 metry. Okręt jest zdolny osiągnąć prędkość przekraczającą 31 węzłów, w zależności od konfiguracji i warunków operacyjnych, przy załodze liczącej 171 osób. Co więcej, okręt wyposażony jest w napęd CODAG, łączący silnik diesla z turbiną gazową, oraz dodatkowy system napędu elektrycznego.

Na pokładzie okrętu wygospodarowano specjalne miejsce dla łodzi pościgowych typu RHIB (Rigid Hull Inflatable Boat) o długości do 11 metrów. Łodzie te mogą być zarówno wodowane, jak i wyławiane przy pomocy bocznych dźwigów lub specjalnej rampy umiejscowionej w tylnej części okrętu. Różne konfiguracje uzbrojenia czynią ją elastycznym narzędziem na wodach, zdolnym nie tylko do samoobrony, ale w pełnej wersji także do wszechstronnej obrony przed wieloma zagrożeniami.

Ambitna modernizacja Marina Militare

Te nowe jednostki są częścią ambitnego planu modernizacji włoskiej marynarki wojennej, Marina Militare, zainicjowanego w 2015 roku. Zaaprobowany przez włoski rząd i parlament, plan obejmuje szereg nowoczesnych okrętów, takich jak fregaty patrolowe PPA, mające sprostać rosnącym wymaganiom bezpieczeństwa morskiego w XXI wieku.

Technologiczna elastyczność okrętów typu PPA

Fregaty typu PPA stanowią syntezę nowoczesnych technologii oraz wszechstronności zastosowań. Są zaprojektowane z uwzględnieniem zadań poszukiwawczo-ratowniczych oraz operacji abordażowo-inspekcyjnych. W pełni wyposażony okręt typu PPA jest również zdolny do działań na pierwszej linii w sytuacjach bojowych.

Fincantieri – awangarda technologii morskiej

Działania Fincantieri, takie jak to wodowanie, podkreślają, że Włochy są na czele innowacji w dziedzinie technologii morskiej i budowy okrętów. Z zaawansowanym podejściem technologicznym i rosnącym portfelem zamówień, Fincantieri jest dobrze przygotowane do spełniania globalnych wymagań w dziedzinie obronności w nadchodzących latach.

Autor: Mariusz Dasiewicz

https://portalstoczniowy.pl/category/marynarka-bezpieczenstwo/
Udostępnij ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

  • Chińskie kutry rybackie eskalują przemoc na Morzu Żółtym

    Chińskie kutry rybackie eskalują przemoc na Morzu Żółtym

    Chińskie kutry rybackie coraz częściej odpowiadają przemocą na działania południowokoreańskiej Straży Przybrzeżnej. Na wodach Morza Żółtego rutynowe kontrole przeradzają się w niebezpieczne konfrontacje, które zaczynają przypominać działania o charakterze quasi-paramilitarnym.

    Chińskie kutry rybackie kontra Straż Przybrzeżna Korei Południowej

    Z dostępnych relacji wynika, że podczas prób kontroli i wejścia na pokład chińskie załogi stosują środki mające uniemożliwić działania inspekcyjne. Na burtach montowane są metalowe kraty, sieci oraz elementy konstrukcyjne utrudniające abordaż. W przypadku przełamania zabezpieczeń dochodzi do bezpośrednich aktów przemocy, w tym użycia metalowych prętów oraz narzędzi przypominających siekiery.

    Szczególne zaniepokojenie południowokoreańskich służb budzi zjawisko łączenia kilku lub kilkunastu jednostek w zwarte zespoły manewrujące jako jedna formacja. Tego typu „pływające skupiska” znacząco utrudniają manewrowanie jednostek patrolowych oraz zwiększają ryzyko kolizji. Jednocześnie pozwalają chińskim rybakom na wzajemne wsparcie w razie interwencji służb.

    Korea Południowa odpowiada na nielegalne połowy na Morzu Żółtym

    Seul podkreśla, że działania Straży Przybrzeżnej mają charakter egzekwowania prawa morskiego oraz ochrony zasobów naturalnych. Jednocześnie władze Korei Południowej zapowiadają utrzymanie zdecydowanej postawy wobec naruszeń, wskazując na konieczność zapewnienia bezpieczeństwa funkcjonariuszom oraz kontroli sytuacji na jednym z najbardziej newralgicznych akwenów regionu.

    Narastająca liczba agresywnych incydentów na Morzu Żółtym pokazuje, że problem nielegalnych połowów coraz częściej przybiera wymiar konfrontacji o charakterze quasi-paramilitarnym, co dodatkowo komplikuje sytuację bezpieczeństwa morskiego w Azji Wschodniej. Region ten staje się jednym z kluczowych punktów zapalnych dla bezpieczeństwa morskiego w Azji Wschodniej.


PolskiplPolskiPolski