DFDS przekracza próg 10 000 przepraw promowych z Turcji

Jeden z czołowych operatorów logistycznych i przewoźnik promowy DFDS, ogłosił przekroczenie symbolicznej granicy 10 000 przepraw promowych w regionie Morza Śródziemnego, łączących Turcję z Europą i Afryką Północną. To kamień milowy w rozwoju połączeń intermodalnych operatora oraz wyraźny sygnał o strategicznym znaczeniu rynku tureckiego, którego rola rośnie w związku z globalnym trendem przenoszenia produkcji bliżej rynków zbytu.

Turcja jako kluczowy węzeł DFDS

Od 2018 roku operator systematycznie rozwija obecność w regionie, eksploatując flotę 19 jednostek i zatrudniając ponad 1000 pracowników. Dzięki efektywnym połączeniom promowym i integracji z siecią kolejową oraz drogową na terenie Europy, przedsiębiorstwo wzmacnia konkurencyjność Turcji na globalnych rynkach.

Torben Carlsen, prezes DFDS, podkreślił długoterminowe znaczenie rynku tureckiego:

Turcja jest dla nas nie tylko ważnym rynkiem, lecz także kluczowym punktem inwestycyjnym. Rozwijamy naszą działalność, otwieramy nowe trasy i zwiększamy możliwości operacyjne, by lepiej wspierać naszych tureckich partnerów i klientów.

Ponad milion jednostek przetransportowanych

W ciągu zaledwie sześciu lat DFDS przetransportował z i do Turcji ponad milion ciężarówek. Firma odgrywa obecnie istotną rolę w obsłudze tureckiego eksportu, którego skala ma rosnąć w związku z dynamicznym rozwojem regionalnych łańcuchów dostaw.

Lars Hoffmann, wiceprezes DFDS ds. regionu Morza Śródziemnego, dodał:

Osiągnięcie 10 000 przepraw to efekt synergii sprawnej infrastruktury, floty oraz zaangażowania tureckich zespołów. Obsługując trasy przy użyciu 14 jednostek ro-ro pływających pod turecką banderą, pokazujemy światu możliwości i profesjonalizm tureckiej gospodarki morskiej.

Strategiczna siatka połączeń

Obecnie DFDS operuje z pięciu portów na terytorium Turcji: Pendik (Stambuł), Martaş (Tekirdağ), Yalova, Alsancak (Izmir) i Mersin. Trasy promowe prowadzą do kluczowych portów we Włoszech (Triest, Bari), Francji (Sète, Marsylia), Grecji (Patras), Egipcie (Damietta) i Tunezji (Tunis).

Rozwinięta sieć połączeń kolejowych umożliwia również sprawne dostarczanie ładunków do strategicznych centrów logistycznych Europy, m.in. w Wels, Bettembourg, Kolonii i Duisburgu.

Źródło: DFDS

https://portalstoczniowy.pl/category/porty-logistyka/
Udostępnij ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

  • Chińskie kutry rybackie eskalują przemoc na Morzu Żółtym

    Chińskie kutry rybackie eskalują przemoc na Morzu Żółtym

    Chińskie kutry rybackie coraz częściej odpowiadają przemocą na działania południowokoreańskiej Straży Przybrzeżnej. Na wodach Morza Żółtego rutynowe kontrole przeradzają się w niebezpieczne konfrontacje, które zaczynają przypominać działania o charakterze quasi-paramilitarnym.

    Chińskie kutry rybackie kontra Straż Przybrzeżna Korei Południowej

    Z dostępnych relacji wynika, że podczas prób kontroli i wejścia na pokład chińskie załogi stosują środki mające uniemożliwić działania inspekcyjne. Na burtach montowane są metalowe kraty, sieci oraz elementy konstrukcyjne utrudniające abordaż. W przypadku przełamania zabezpieczeń dochodzi do bezpośrednich aktów przemocy, w tym użycia metalowych prętów oraz narzędzi przypominających siekiery.

    Szczególne zaniepokojenie południowokoreańskich służb budzi zjawisko łączenia kilku lub kilkunastu jednostek w zwarte zespoły manewrujące jako jedna formacja. Tego typu „pływające skupiska” znacząco utrudniają manewrowanie jednostek patrolowych oraz zwiększają ryzyko kolizji. Jednocześnie pozwalają chińskim rybakom na wzajemne wsparcie w razie interwencji służb.

    Korea Południowa odpowiada na nielegalne połowy na Morzu Żółtym

    Seul podkreśla, że działania Straży Przybrzeżnej mają charakter egzekwowania prawa morskiego oraz ochrony zasobów naturalnych. Jednocześnie władze Korei Południowej zapowiadają utrzymanie zdecydowanej postawy wobec naruszeń, wskazując na konieczność zapewnienia bezpieczeństwa funkcjonariuszom oraz kontroli sytuacji na jednym z najbardziej newralgicznych akwenów regionu.

    Narastająca liczba agresywnych incydentów na Morzu Żółtym pokazuje, że problem nielegalnych połowów coraz częściej przybiera wymiar konfrontacji o charakterze quasi-paramilitarnym, co dodatkowo komplikuje sytuację bezpieczeństwa morskiego w Azji Wschodniej. Region ten staje się jednym z kluczowych punktów zapalnych dla bezpieczeństwa morskiego w Azji Wschodniej.


PolskiplPolskiPolski