Nowy Zarząd w PGZ Stocznia Wojenna. Marcin Ryngwelski obejmuje ster

Nowy Zarząd w PGZ Stoczni Wojennej! Marcin Ryngwelski, specjalista z przemysłu okrętowego i zbrojeniowego, obejmuje ster. Jego wiedza i doświadczenie idealnie wpisują się w ambitny program budowy fregat MIECZNIK. Dołączają do niego – Beata Koniarska i Dariusz Denis, którzy razem będą tworzyć silny zespół zarządzający.
W artykule
Marcin Ryngwelski – Prezes Zarządu PGZ Stocznia Wojenna
Marcin Ryngwelski jest menedżerem z ponad 20-letnim doświadczeniem zdobytym w przemyśle stoczniowym i zbrojeniowym.
Jest absolwentem Akademii Marynarki Wojennej w Gdyni (inżynier mechaniki i budowy maszyn) oraz Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu (magister prawa). Ukończył również studia podyplomowe z zakresu zarządzania w Wyższej Szkole Bankowej w Gdańsku (Master of Business Administration), Akademii Sztuki Wojennej w Warszawie (Zarządzanie Przedsiębiorstwem z Branży Zbrojeniowej) oraz na Politechnice Gdańskiej (Zarządzanie Operacyjne).
Karierę zawodową rozpoczął w 2000 r. w Stoczni Gdynia. W latach 2006-2012 pracował w stoczniach w Holandii i Norwegii. Od 2013 r. związany był z Ośrodkiem Badawczo-Rozwojowym Centrum Techniki Morskiej. W latach 2015-2017 był Dyrektorem Zarządzającym Stoczni Szkuner. Od 2017 do 2023 roku pracował w Grupie Remontowa Holding, gdzie od stycznia 2019 r. pełnił funkcję Prezesa Zarządu Remontowa Shipbuilding. W maju 2023 r. objął stanowisko Prezesa Zarządu Spółki Thesta, przedsiębiorstwa świadczącego usługi dla sektora obronnego (systemy nawigacji i łączności okrętowej). W 2023 r. odznaczony Krzyżem Kawalerskim Orderu Odrodzenia Polski za wybitne zasługi dla Rozwoju Przemysłu Okrętowego i Obronnego.
Beata Koniarska – Członek Zarządu PGZ Stocznia Wojenna od dnia 1 sierpnia 2024 r.
Beata Koniarska posiada ponad 20-letnie doświadczenie w zarządzaniu zespołami i projektami na arenie międzynarodowej. Zdobyła je podczas pracy na kierowniczych stanowiskach w globalnych korporacjach chemicznych, Henkel i ICI, oraz prowadząc własną działalność w sektorze poligrafii oraz IT.

Mieszkanka Gdyni. Ukończyła studia ekonomiczne na Staffordshire University w Wielkiej Brytanii, Université de Lille 1 we Francji oraz Uniwersytecie Gdańskim. Biegle włada językiem angielskim, francuskim i hiszpańskim, a także na poziomie średnio-zaawansowanym niemieckim.
Od 2022 r. pełni funkcję Wiceprezeski Pracodawców Pomorza. Z ramienia Konfederacji Lewiatan od 2023 r. Przewodniczy Zespołowi ds. Gospodarczych Wojewódzkiej Rady Dialogu Społecznego w Gdańsku, aktywnie angażując się w rozwój gospodarczy regionu. Od 2024 r. jest radną Sejmiku Województwa Pomorskiego i Przewodniczącą Komisji Współpracy Międzyregionalnej i Zagranicznej.
Dariusz Denis – Członek Zarządu PGZ Stocznia Wojenna od dnia 1 września 2024 r.
Dariusz Denis jest doktorem nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu łączącym wiedzę teoretyczną z wieloletnim praktycznym doświadczeniem w zarządzaniu, finansach i administracji publicznej.
Jego wykształcenie obejmuje studia na Uniwersytecie Gdańskim (magister ekonomii), Szkole Głównej Handlowej w Warszawie (studia podyplomowe z bankowości), Gdyńskiej Szkole Morskiej (gdzie uzyskał kwalifikacje oficera pokładowego) oraz doktorat na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego. Ponadto ukończył studia podyplomowe z zarządzania marketingowego oraz dyplomacji współczesnej.
Po okresie pracy na morzu, kariera zawodowa Dariusza Denisa obejmowała stanowiska w sektorze bankowym, akademickim i samorządowym. Pracował m.in. jako dyrektor oddziałów bankowych (BGŻ, PKO BP), wykładowca na uczelniach wyższych (Politechnika Gdańska, Gdańska Wyższa Szkoła Humanistyczna), zastępca burmistrza Malborka ds. gospodarczych i finansowych, oraz skarbnik miasta Starogard Gdański. Ostatnio pełnił funkcję Dyrektora Pionu Certyfikacji w Polskim Rejestrze Statków.
Dariusz Denis jest autorem kilku książek i artykułów naukowych, głównie z zakresu ekonomii, bankowości i historii. Był również członkiem rad nadzorczych spółek komunalnych. Jego doświadczenie obejmuje także udział w projektach związanych z oceną wniosków w ramach programów operacyjnych oraz monitorowaniem jakości usług publicznych.
Źródło: PGZ Stocznia Wojenna/MD

Stocznie, porty i marynarka wojenna podczas Świąt Bożego Narodzenia

Boże Narodzenie w powszechnym wyobrażeniu kojarzy się z ciszą, zwolnionym rytmem i rodzinnym stołem. Nad morzem wygląda to jednak inaczej. Porty, stocznie i załogi na okrętach wojennych funkcjonują także wtedy, gdy w miastach gasną światła biur, a kalendarz na dwa świąteczne dni zatrzymuje się.
W artykule
Dla ludzi morza święta od wieków wpisane są w służbę i codzienną pracę. W dyżurkach portowych, na mostkach okrętów oraz w halach produkcyjnych stoczni trwa normalny rytm odpowiedzialności, często w ciszy przerywanej jedynie sygnałami radiostacji, szumem wentylacji i odgłosem wody uderzającej o stalowe burty.
Stocznie w świątecznym rytmie
Polski przemysł okrętowy nie zatrzymuje się z powodu kalendarza. Harmonogramy budów, remontów pozostają nieubłagane, zwłaszcza w programach realizowanych na potrzeby Marynarki Wojennej. Okres świąteczny bywa spokojniejszy operacyjnie, lecz często wykorzystywany jest na prace przygotowawcze, przeglądy oraz zadania, które na co dzień pozostają poza zainteresowaniem opinii publicznej.
Dla wielu inżynierów, spawaczy i monterów dyżur w czasie Bożego Narodzenia nie stanowi niczego nadzwyczajnego. W branży morskiej ciągłość pracy jest fundamentem sprawnego funkcjonowania jednostek, a okręt nie zna pojęcia „pauzy”.
Dyżur na okrętach podczas Świąt Bożego Narodzenia
Na morzu święta wyglądają jeszcze inaczej. Wachta pozostaje wachtą niezależnie od daty, a procedury nie zmieniają się wraz z kolędą w radiowęźle. Okręty realizujące zadania patrolowe, szkoleniowe lub pełniące dyżury funkcjonują w niezmiennym reżimie, ponieważ morze nie respektuje kalendarza.
W takich warunkach świąteczna atmosfera budowana jest symbolicznie. Najczęściej poprzez wspólny posiłek, chwilę ciszy lub rozmowę z domem prowadzoną za pośrednictwem łączy satelitarnych. To wystarcza, by zachować ciągłość tradycji nawet setki mil od brzegu.
Morze jako wspólnota odpowiedzialności
Boże Narodzenie w świecie przemysłu i bezpieczeństwa morskiego przypomina, że bezpieczeństwo państwa i gospodarki opiera się również na pracy wykonywanej wtedy, gdy większość z nas zasiada przy rodzinnym stole. Porty muszą przyjmować statki, morska infrastruktura krytyczna wymaga stałego nadzoru, a okręty pozostają w gotowości.
To właśnie ta niewidoczna ciągłość sprawia, że święta na lądzie mogą przebiegać spokojnie, podczas gdy morze nie zasypia – co ludzie morza wiedzą najlepiej.
W tych dniach życzę wszystkim spokojnych i błogosławionych Świąt Bożego Narodzenia oraz dobrego kolędowania – zarówno na lądzie, jak i na morzu.










