Newsletter Subscribe
Enter your email address below and subscribe to our newsletter
Enter your email address below and subscribe to our newsletter

Nowy prom dla Fjord1 dostarczony
Turecka stocznia Tersan przekazała norweskiemu Fjord1 nowoczesny prom Rødvenfjord. Jest to 108-metrowa jednostka wyposażona w dwa silniki dostarczone przez grupę Nogva. To nie wszystko. Zainstalowano na niej także pakiet baterii o pojemności 1.5MWh. Pozwalają one obsługiwać operacje wyłącznie przy użyciu zasilania elektrycznego. Przewoźnik posiada w swojej flocie już jeden podobny statek. Rødvenfjord to bowiem siostrzana jednostka dostarczonego w 2019 r. promu Eresfjord. Nowy nabytek norweskiego armatora będzie obsługiwał rejsy na trasie Sølsnes-Åfarnes.
Testy hybrydowego promu Heilhorn
To nie koniec nowości z Norwegii. Obecnie trwają tam także testy hybrydowo-elektrycznego promu Heilhorn, który został dostarczony przez stocznię Sefine. Jest to zbudowany w 2020 r. statek, która ma 84 m długości, a na pokład może zabrać 249 pasażerów oraz 60 pojazdów osobowych. Statek zasilany jest napędem hybrydowym. Operatorem jednostki będzie firma Torghatten Trafikkselskap, która będzie go eksploatować na blisko 6-kilometrowej trasie Vennesund-Holm, na której przeprawa zajmuje 20 min.
DFDS wprowadza zmiany na jednej z kluczowych tras
Od 1 października nastąpi ważna zmiana na jednej z głównych tras frachtowych w siatce połączeń DFDS na Bałtyku. Operator poinformował, że pływający na trasie Kłajpeda-Fredericia-Kopenhaga statek będzie od przyszłego miesiąca zawijał dodatkowo do portu Køge na duńskiej Zelandii. Obsługująca to połączenie Belgia Seaways będzie się meldować w Køge, zarówno płynąc z Kopenhagi, jak i powracając z Litwy. W sumie będzie zawijać do nowego miejsca cztery razy w tygodniu (po dwa w każdym kierunku). Kluczowy bałtycki szlak, łączący Danię i Litwę, znajduje się w siatce połączeń DFDS od 1996 r.
TT-Line przedłuża ważną umowę
Niemiecki armator TT-Line zawarł strategiczną umowę z władzami portu w Trelleborgu. Na mocy tego porozumienia przewoźnik będzie wykonywał rejsy z/do miasta w południowej Szwecji przez kolejne 10 lat. To istotna informacja z punktu widzenia polskich firm transportowych oraz operatorów logistycznych, bo TT-Line wykonuje z Trelleborga połączenia do Świnoujścia, a także do Travemünde, Rostocku i Kłajpedy. Do wykonywania kursów pomiędzy tymi portami TT-Line wykorzystuje siedem promów, pozostając największym graczem w tym szwedzkim porcie. Od 2022 r. część kursów z/do Trellborga zaczną obsługiwać nowoczesne i ekologiczne 230-metrowe promy LNG.
GNV wzmacnia działalność na Balearach
Firma GNV rozpoczęła niedawno (zaledwie dwa miesiące temu) działalność na Balearach, a już planuje dalszą ekspansję w tym rejonie. Przewoźnik ogłosił właśnie, że promy oznaczone jego logo pojawią się wkrótce na trasach Barcelona-Ciutadella de Menorca (przez Palma de Mallorca) oraz Walencja-Palma de Mallorca-Ibiza. Kursy na tych trasach będą obsługiwane promami GNV Sealand oraz GNV Bridge i będą się odbywać codziennie. Będą to dodatkowe połączenia, które wzmocnia już realizowane bezpośrednie kursy Palma de Mallorca-Ibiza.
Centrum Amsterdamu zamyka się na najcięższe pojazdy
Stolica Holandii wprowadza kolejne zmiany dotyczące poruszania się po mieście pojazdów ciężarowych powyżej 30 ton. Od 1 października zakazem wjazdu takich ciężarówek objęty zostanie wewnętrzny ring miasta (obejmuje go droga S100). W ten sposób rajcy chcą zabezpieczyć starą zabudowę miasta przed degradacją. Co ciekawe, wcześniej planowano, że wyłączenie z tego obszaru będzie dotyczyło też pojazdów o dmc powyżej 3,5 t. Ostatecznie wycofano się jednak z tego rozwiązania. Nowy zakaz stanowi rozszerzenie obowiązujących dotychczas w mieście restrykcji, które dzielą miasto na strefy i regulują zasady poruszania się po stolicy pojazdów ciężarowych.
Źródło: PromySKAT