Red Funnel inwestuje w trzy nowe promy Cross-Solent
Opublikowane:
17 lipca, 2024
Fot. X
Brytyjski operator promowy Red Funnel rozpoczyna ambitny program odnowy floty, którego wartość szacuje się na ponad 100 milionów funtów. Ta znacząca inwestycja obejmie budowę trzech nowoczesnych promów pasażersko-samochodowych Cross-Solent, które obsługiwać będą połączenie między Southampton a East Cowes na wyspie Wight. Nowe jednostki zastąpią starzejące się promy typu Raptor, w tym dwa, które służą od ponad trzech dekad.
Red Funnel to brytyjski operator promowy, który od 1861 roku obsługuje połączenia morskie między Southampton na południowym wybrzeżu Anglii a wyspą Wight. Firma specjalizuje się w przewozach pasażerskich i samochodowych przez cieśninę Solent, oferując zarówno regularne połączenia promowe dla samochodów, jak i szybkie promy pasażerskie. Red Funnel jest znana z niezawodności, nowoczesnych jednostek oraz długoletniej tradycji obsługi mieszkańców i turystów podróżujących na wyspę Wight.
Nowe promy Cross-Solent dla floty Red Funnel
Red Funnel planuje ogłosić przetarg na budowę trzech nowych promów jeszcze w tym roku. Nie jest wykluczone, że przetarg ten zostanie rozstrzygnięty na korzyść brytyjskich stoczni. Dostawy nowych jednostek spodziewane są jednak dopiero w 2028 lub 2029 roku. Warto przypomnieć, że promy, które zostaną zastąpione, to RED EAGLE (zbudowany w 1996 roku), RED FALCON (1994) oraz RED OSPREY (1994), wszystkie zbudowane w stoczni Ferguson Shipbuilders. Każdy z nich może pomieścić 892 pasażerów i przewozić ponad 200 samochodów.
Hybrydowe rozwiązania przyszłości Red Funnel
Potwierdzając program odnowy floty, Fran Collins z Red Funnel zaznaczyła: „Przygotowujemy inwestycję obejmującą trzy nowe promy. Będą one mniejsze i bardziej zwrotne od trzech promów, które użytkujemy obecnie, ale zaoferują one jednocześnie zbliżoną pojemność.” Nowe promy będą statkami hybrydowymi, wyposażonymi w konwencjonalne silniki diesla. Choć Red Funnel jest zainteresowany rozwiązaniami elektrycznymi, Collins podkreśliła, że dostawy energii na południowym wybrzeżu Wielkiej Brytanii są obecnie niewystarczające, aby w pełni przejść na zasilanie elektryczne.
Red Jet 4 w nowym domu
W międzyczasie, szybki prom RED JET 4, po 21 latach służby dla Red Funnel na trasie z Southampton do West Cowes, rozpoczął nowe życie w Korei Południowej. Prom ten, teraz będący częścią floty Nam Hae Express Co, będzie wykorzystywany do obsługi popularnych turystycznych połączeń w kraju, takich jak Mokpo i Jeju Island. RED JET 4 dołączył do pozostałych sześciu szybkich promów oraz czterech konwencjonalnych promów pasażersko-samochodowych we flocie Nam Hae.
Perspektywy i wyzwania Red Funnel
Red Funnel z optymizmem patrzy w przyszłość, stawiając na nowoczesne, hybrydowe jednostki, które sprostają wymaganiom współczesnych pasażerów oraz standardom ekologicznym. Mimo wyzwań związanych z infrastrukturą energetyczną, operator promowy pozostaje zaangażowany w rozwój bardziej zrównoważonego transportu morskiego, który połączy tradycję z nowoczesnością.
Portal Stoczniowy to branżowy serwis informacyjny o przemyśle stoczniowym i marynarkach wojennych, a także innych tematach związanych z szeroko pojętym morzem.
Jako mieszkaniec wyspy Wight pekam ze smiechu czytajac „Red Funnel jest znana z niezawodności, nowoczesnych jednostek oraz długoletniej tradycji obsługi mieszkańców i turystów podróżujących na wyspę Wight.”
Firma jest znana przede wszystkim z horrendalnych cen biletow!!! Niezawodnosc to piesn przeszlosci, a wiekszosc mieszkancow klnie jak moze na RF: coraz mniej rejsow za coraz wieksze pieniadze i odwoluja promy z byle powodow. Fran Collins realizuje przede wszystkim plan ciecia kosztow, a nie odnawiania floty.
Warto wspomniec, ze wszystkie trzy Raptory byly przebudowywane w Remontowej w Gdansku i mozna znalezc w czesci pasazerskiej plakiete dumnie o tym informujaca.
Nasza strona internetowa używa plików cookies w celu zapewnienia poprawnego działania serwisu oraz analizy ruchu na stronie. Korzystając z niej, wyrażasz zgodę na ich użycie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp wykorzystywany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych, które nie umożliwiają identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
Jako mieszkaniec wyspy Wight pekam ze smiechu czytajac „Red Funnel jest znana z niezawodności, nowoczesnych jednostek oraz długoletniej tradycji obsługi mieszkańców i turystów podróżujących na wyspę Wight.”
Firma jest znana przede wszystkim z horrendalnych cen biletow!!! Niezawodnosc to piesn przeszlosci, a wiekszosc mieszkancow klnie jak moze na RF: coraz mniej rejsow za coraz wieksze pieniadze i odwoluja promy z byle powodow. Fran Collins realizuje przede wszystkim plan ciecia kosztow, a nie odnawiania floty.
Warto wspomniec, ze wszystkie trzy Raptory byly przebudowywane w Remontowej w Gdansku i mozna znalezc w czesci pasazerskiej plakiete dumnie o tym informujaca.