Enter your email address below and subscribe to our newsletter

Stocznia Szczecińska: ruszyła budowa luksusowego jachtu pełnomorskiego

11 lipca na pochylni Wulkan na terenie Stoczni Szczecińskiej położono stępkę pod budowę megajachtu pełnomorskiego. Według zapowiedzi, wodowanie jednostki zaplanowano na przełom września i października.

Stocznia Szczecińska podała na swojej stronie internetowej, że będzie to trzecia jednostka tego typu zbudowana na terenie spółki, która „coraz śmielej” wkracza na nowe rynki i szuka niszowych projektów.

– W sposób trwały Stocznia Szczecińska wchodzi na rynek producenta tych wrażliwych jednostek, bo to są jednostkowe produkty dla wybrańców, według jednostkowych projektów – powiedział prezes stoczni Andrzej Strzeboński podczas uroczystości położenia stępki. Dodał też, że Stcznia Szczecińska przygotowuje się do budowy masowców dla niemieckiego armatora. Chodzi o kontrakt, który został podpisany w maju. Na Portalu Stoczniowym już pisaliśmy o tej sprawie.

Zobacz też: Naval Group ze specjalną ofertą współpracy dla Polski przy programie Orka.

Stocznia Szczecińska w oficjalnej informacji nie podała, że nie to ona buduje megajacht, a prywatna firma. Według lokalnej prasy głównym wykonawcą jest spółka G+K SteelCon działająca w Świnoujściu i Szczecinie. Prywatny wykonawca do realizacji prac produkcyjnych korzysta z infrastruktury przemysłowej i usług Stoczni Szczecińskiej, czyli z pochylni Wulkan. Według mediów, w pracach przy budowie będą uczestniczyć także pracownicy stoczni. Na terenie stoczni powstanie częściowo wyposażony kadłub statku.

Główny wykonawca nie ujawnił, kto zamówił luksusowy megajacht. Jednostka będzie mierzyć 60 m długości i 15 m szerokości.

Podpis: am, fot.: stocznia-szczecinska.pl

Przemysł stoczniowy – więcej wiadomości z branży znajdziesz tutaj.

Visited 1 times, 1 visit(s) today
Udostępnij ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

  • Próby morskie patrolowca Rajah Sulayman u wybrzeży Ulsan

    Próby morskie patrolowca Rajah Sulayman u wybrzeży Ulsan

    W południowokoreańskim Ulsan rozpoczęto próby morskie nowego okrętu patrolowego, przyszłego BRP Rajah Sulayman (PS-20) — pierwszej jednostki z serii sześciu zamówionych przez Marynarkę Wojenną Filipin. Próby odbywają się w pobliżu stoczni HD Hyundai Heavy Industries odpowiedzialnej za projekt, budowę oraz integrację systemów pokładowych.

    Nowa generacja jednostek patrolowych

    Przyszły BRP Rajah Sulayman reprezentuje nowy typ okrętów patrolowych typu HDP-2200+, opracowaną przez południowokoreański koncern HD Hyundai Heavy Industries. Kadłub i układ pokładu dostosowano do wymagań działań morskich na akwenach tropikalnych oraz do prowadzenia długotrwałych patroli w rejonach przybrzeżnych i oceanicznych. Jednostka otrzymała rufową rampę umożliwiającą szybkie wodowanie łodzi półsztywnych RHIB, a także zmodernizowany system hydrolokacyjny z anteną holowaną, zwiększający skuteczność w wykrywaniu zagrożeń podwodnych.

    Okręt wyposażono również w zintegrowany system zarządzania walką, łączność satelitarną i stanowiska przygotowane do montażu uzbrojenia średniego kalibru oraz lekkich systemów artyleryjskich.

    Dostawa Rajah Sulayman i plany dalszej rozbudowy floty

    Według informacji przekazanych przez Hyundai Heavy Industries, przekazanie jednostki użytkownikowi nastąpi w pierwszym kwartale przyszłego roku. Rajah Sulayman stanie się pierwszym z serii sześciu patrolowców nowego typu, które w najbliższych latach trafią do filipińskiej floty. Kolejne jednostki są już w różnych stadiach budowy w tej samej stoczni.

    Projekt ten stanowi kontynuację współpracy między Republiką Filipin i Koreą Południową, zapoczątkowanej przy budowie fregat typu Jose Rizal — Jose Rizal i Antonio Luna. Następnie współpracę rozwinięto w ramach programu modernizacji marynarki poprzez pozyskanie fregat typu Miguel Malvar.

    Wzmocnienie sił morskich Filipin

    Nowe patrolowce zwiększą zdolności Filipińskiej Marynarki Wojennej w zakresie patrolowania rozległych akwenów archipelagu, ochrony granic morskich oraz zwalczania nielegalnych działań, takich jak przemyt, nielegalne połowy i piractwo. Modernizacja floty wpisuje się w szerszy plan rozwoju sił morskich Filipin, które w ostatnich latach intensywnie inwestują w unowocześnienie swojej floty nawodnej, m.in. poprzez zakup fregat, okrętów zaopatrzeniowych oraz desantowych.