Rosyjski przemysł stoczniowy zbuduje pierwsze tankowce LNG

Rosyjska stocznia Zvezda Shipyard zbuduje pierwsze w kraju tankowce zasilane skroplonym gazem ziemnym LNG. Dwa tankowce aframax zamówiła rosyjska spółka Sovcomflot.

Statki będą miały nośność 114 tys. DWT. Jednostki zostaną wyposażano w dwupaliwowe silniki, przy czym skroplony gaz ziemny LNG będzie stanowił paliwo podstawowe.

Budowę statków sfinansuje rosyjski bank Vneshekonombank (VEB). Według doniesień prasowych, na 20 lat wyczarteruje je koncern naftowy Rosnieft. Tankowce będą statkami spełniające wymagania klasy lodowej IA/IB. Dzięki temu będą one mogły przez cały czas operować nawet w trudnych warunkach, także na morzach subarktycznych oraz na Morzu Bałtyckim.

Zobacz też: Państwowe firmy chcą rozwijać przemysł stoczniowy na Wyspie Ostrów.

Specyfikacja techniczna statków została opracowana przez Sovcomflot we współpracy z kontrolowaną przez Rosnieft spółką Far Eastern Shipbuilding and Ship Repair Centre oraz koncernem Hyundai Heavy Industries, który obecnie w swojej stoczni Samho własnymi siłami buduje cztery podobne gazowce.

Podpis: tz

LNG – więcej wiadomości na ten temat znajdziesz tutaj.

Udostępnij ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

  • Iran zatrzymuje tankowiec w Zatoce Omańskiej

    Iran zatrzymuje tankowiec w Zatoce Omańskiej

    Irańskie służby przejęły tankowiec przepływający przez wody Zatoki Omańskiej. Powodem były naruszenia przepisów, w tym brak dokumentacji oraz ignorowanie sygnałów do zatrzymania. Załogę jednostki zatrzymano do wyjaśnienia.

    Zajęcie jednostki na wodach Zatoki Omańskiej

    Według komunikatów irańskich mediów, powołujących się na sąd prowincji Hormozgan, w ręce władz trafił tankowiec z 18-osobową załogą. Strona irańska twierdzi, że jednostka przewoziła około 37 000 baryłek ropy pochodzącego z nielegalnego obrotu. Załodze zarzucono m.in. ignorowanie poleceń zatrzymania oraz brak kompletnej dokumentacji nawigacyjnej i ładunkowej.

    Kontekst incydentu

    Do incydentu doszło w okresie podwyższonego napięcia wokół transportu surowców energetycznych drogą morską. Zatrzymanie tankowca nastąpiło krótko po działaniach Stanów Zjednoczonych wobec innej jednostki przejętej u wybrzeży Wenezueli, którą Waszyngton wiąże z transportem ropy objętej sankcjami.

    Deklaracje Teheranu

    Teheran od lat deklaruje walkę z masowym nielegalnym wywozem paliw, który jest napędzany niskimi cenami krajowymi oraz osłabieniem irańskiej waluty. Istotną rolę odgrywają także szlaki morskie prowadzące do państw regionu Zatoki Perskiej.

    Światowe media nie podają nazwy tankowca ani kto jest jego właścicielem lub armatorem.


PolskiplPolskiPolski