W cotygodniowym przeglądzie nowości z branży promowej, portal „PromySKAT” podsumowuje najważniejsze wydarzenia minionych dni związane z transportem morskim.
W ostatnim czasie firma ICG ogłosiła wzrost przewozów w 2022 roku, co wpłynęło na poprawę wyników finansowych. Przewoźnicy z branży promowej coraz bardziej skupiają się na przewozie pasażerów i przewozie towarów, dlatego P&O Ferries porządkuje swoją flotę i pozbywa się wysłużonych jednostek. Firma sprzedała słynny prom Pride of Burgundy, który trafił na recykling do Turcji. Po dostawie dwóch nowych dwukierunkowych promów do obsługi trasy Dover-Calais, kolejne starsze jednostki armatora również mogą zostać sprzedane.
Condor Ferries pozyskała nowy prom Straitsman, którego wartość transakcji nie została ujawniona. Norweska firma Norled zamówiła natomiast budowę nowego, hybrydowego promu o nazwie BRE, który zostanie zbudowany w zakładach Brødrene Aa i będzie służył do obsługi połączeń Bodø-Væran oraz Bodø-Gildeskål. Takie innowacyjne rozwiązania cieszą się coraz większą popularnością wśród przewoźników, którzy chcą przyciągnąć i zadowolić swoich klientów.
DFDS wprowadza nowe połączenie cargo na Morzu Śródziemnym łączące Izmir i Sète, umożliwiając łatwe przemieszczanie się ładunków między Turcją a Francją. Nowa trasa zostanie uruchomiona 2 kwietnia br. Dzięki połączeniom intermodalnym, Turcja zostanie doskonale skomunikowana z Paryżem (6 dni) i Londynem (7 dni).
Armator DFDS oferuje również inne połączenia, takie jak z Turcji do Bari, Triestu czy Patras. Klienci mają wiele opcji do wyboru, a DFDS zapewnia szybki i niezawodny transport morski, który umożliwia bezpieczny transport towarów. Uruchomienie nowej trasy pozwala armatorowi na poszerzenie swojej oferty i rozwijanie biznesu w regionie Morza Śródziemnego, ułatwiając handel międzynarodowy.
Grupa Irish Continental Group, właściciel marki Irish Ferries, zaprezentowała wyniki za 2022 rok, w którym osiągnęła duże wzrosty w przewozie pasażerów i ładunków cargo. Firma zwiększyła swoje obroty o 74,9%, a wskaźnik EBITDA o 143,2%, co pokazuje, że branża promowa rozwija się dynamicznie.
Wraz z rosnącą liczbą wakacyjnych podróży i potrzebą bezpiecznego transportu, branża promowa rozwija się dynamicznie, a przewoźnicy wdrażają innowacyjne rozwiązania, by przyciągnąć i zadowolić swoich klientów.
Portal Stoczniowy to branżowy serwis informacyjny o przemyśle stoczniowym i marynarkach wojennych, a także innych tematach związanych z szeroko pojętym morzem.