Postępy w branży promowej

W cotygodniowym przeglądzie nowości z branży promowej, portal „PromySKAT” podsumowuje najważniejsze wydarzenia minionych dni związane z transportem morskim. 

W ostatnim czasie firma ICG ogłosiła wzrost przewozów w 2022 roku, co wpłynęło na poprawę wyników finansowych. Przewoźnicy z branży promowej coraz bardziej skupiają się na przewozie pasażerów i przewozie towarów, dlatego P&O Ferries porządkuje swoją flotę i pozbywa się wysłużonych jednostek. Firma sprzedała słynny prom Pride of Burgundy, który trafił na recykling do Turcji. Po dostawie dwóch nowych dwukierunkowych promów do obsługi trasy Dover-Calais, kolejne starsze jednostki armatora również mogą zostać sprzedane.

Condor Ferries pozyskała nowy prom Straitsman, którego wartość transakcji nie została ujawniona. Norweska firma Norled zamówiła natomiast budowę nowego, hybrydowego promu o nazwie BRE, który zostanie zbudowany w zakładach Brødrene Aa i będzie służył do obsługi połączeń Bodø-Væran oraz Bodø-Gildeskål. Takie innowacyjne rozwiązania cieszą się coraz większą popularnością wśród przewoźników, którzy chcą przyciągnąć i zadowolić swoich klientów.

Czytaj więcej: https://portalstoczniowy.pl/optymistyczne-prognozy-dla-przewoznikow-promowych-co-przyniesie-przyszlosc/

DFDS wprowadza nowe połączenie cargo na Morzu Śródziemnym łączące Izmir i Sète, umożliwiając łatwe przemieszczanie się ładunków między Turcją a Francją. Nowa trasa zostanie uruchomiona 2 kwietnia br. Dzięki połączeniom intermodalnym, Turcja zostanie doskonale skomunikowana z Paryżem (6 dni) i Londynem (7 dni). 

Armator DFDS oferuje również inne połączenia, takie jak z Turcji do Bari, Triestu czy Patras. Klienci mają wiele opcji do wyboru, a DFDS zapewnia szybki i niezawodny transport morski, który umożliwia bezpieczny transport towarów. Uruchomienie nowej trasy pozwala armatorowi na poszerzenie swojej oferty i rozwijanie biznesu w regionie Morza Śródziemnego, ułatwiając handel międzynarodowy.

Czytaj też: https://portalstoczniowy.pl/przeglad-promowy-remont-promu-wawel-i-zmiana-flagi-na-viking-line/

Grupa Irish Continental Group, właściciel marki Irish Ferries, zaprezentowała wyniki za 2022 rok, w którym osiągnęła duże wzrosty w przewozie pasażerów i ładunków cargo. Firma zwiększyła swoje obroty o 74,9%, a wskaźnik EBITDA o 143,2%, co pokazuje, że branża promowa rozwija się dynamicznie. 

Wraz z rosnącą liczbą wakacyjnych podróży i potrzebą bezpiecznego transportu, branża promowa rozwija się dynamicznie, a przewoźnicy wdrażają innowacyjne rozwiązania, by przyciągnąć i zadowolić swoich klientów.

Źródło: PromySKAT

Udostępnij ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

  • Baltica 9+ z CfD. o 1,3 GW mocy na polskim Bałtyku

    Baltica 9+ z CfD. o 1,3 GW mocy na polskim Bałtyku

    Projekt PGE Baltica 9 uzyskał dwustronny kontrakt różnicowy w pierwszej w historii Polski aukcji dla morskich farm wiatrowych. Równolegle PGE podpisała z RWE warunkową umowę dotyczącą projektu FEW Baltic II, co pozwoli na realizację budowy morskiej farmy wiatrowej Baltica 9+ o łącznej mocy około 1,3 GW.

    Kontrakt różnicowy dla Baltica 9 po pierwszej aukcji offshore

    W wyniku rozstrzygnięcia aukcji offshore projekt Baltica 9 został objęty systemem wsparcia w postaci kontraktu różnicowego. Równolegle PGE Polska Grupa Energetyczna podpisała z koncernem RWE warunkową umowę sprzedaży spółki RWE Offshore Wind Poland sp. z o.o., posiadającej projekt FEW Baltic II o mocy około 350 MW, zlokalizowany bezpośrednio przy obszarze Baltica 9. Połączenie obu projektów umożliwi realizację morskiej farmy wiatrowej o mocy około 1,3 GW, co istotnie wspiera realizację celów strategicznych Grupy PGE w segmencie morskiej energetyki wiatrowej.

    Rozstrzygnięcie pierwszej w historii Polski aukcji dla offshore wind stanowi przełomowy moment dla rozwoju morskiej energetyki wiatrowej na Bałtyku. Jak podkreślił Dariusz Lubera, Prezes Zarządu PGE Polskiej Grupy Energetycznej, zakończona sukcesem aukcja gwarantuje ciągłość realizacyjną projektów oraz zapewnia stabilność rozwoju local contentw sektorze offshore. Połączenie projektu Baltica 9 z FEW Baltic II, prowadzące do realizacji farmy wiatrowej o mocy 1,3 GW, pozwala na uzyskanie wysokiej efektywności kosztowej, co przekłada się na możliwie niską cenę energii dla odbiorców.

    Baltica 9+ – 1,3 GW mocy w polskiej części Bałtyku

    Jak zaznaczył Bartosz Fedurek, Prezes Zarządu PGE Baltica, miniony rok był okresem intensywnych prac związanych z rewizją i optymalizacją założeń techniczno-ekonomicznych projektów offshore PGE oraz przygotowaniem strategii udziału w aukcji. Kluczowym celem było zaproponowanie możliwie najniższego kosztu energii dla społeczeństwa i gospodarki przy jednoczesnym zachowaniu solidnych fundamentów ekonomicznych projektu. Równolegle realizowano dwa strumienie działań: akwizycję aktywów RWE oraz organiczny rozwój projektu Baltica 9, obejmujący między innymi kampanie geofizyczne i geotechniczne. Do aukcji przygotowywany był również projekt Baltica 1.

    W ramach przejęcia aktywów offshore od RWE PGE uzyskała decyzję środowiskową dla akwenu 44.E.1, wyniki kampanii pomiarowych wiatru oraz warunków meteorologicznych i oceanograficznych, co pozwoliło na przyspieszenie realizacji projektu Baltica 9 o kilka lat. Dodatkowo podpisano warunkową umowę sprzedaży spółki RWE Offshore Wind Poland sp. z o.o., posiadającej projekt FEW Baltic II z kontraktem różnicowym z pierwszej fazy oraz wysokim stopniem zaawansowania prac przygotowawczych. Wspólnie projekty te tworzą Baltica 9+.

    Projekt Baltica 9 o mocy 975 MW zlokalizowany jest w zachodniej części Ławicy Słupskiej, na jednym z pięciu obszarów przyznanych PGE w 2023 roku. Farma powstanie na powierzchni około 121 km², w odległości około 48 km od brzegu, w zasięgu planowanej bazy operacyjno-serwisowej PGE w Ustce. Lokalizacja zapewnia sprawniejszą logistykę budowy i eksploatacji niż w rejonie Ławicy Środkowej oraz potwierdzone warunki gruntowe. Projekt uzyskał wstępne warunki przyłączenia do sieci. Zrealizowano badania geofizyczne 2D UHRS, a obecnie kończona jest wstępna kampania geotechniczna.

    Źródło: PGE Baltica