Postępy w branży promowej

W cotygodniowym przeglądzie nowości z branży promowej, portal „PromySKAT” podsumowuje najważniejsze wydarzenia minionych dni związane z transportem morskim. 

W ostatnim czasie firma ICG ogłosiła wzrost przewozów w 2022 roku, co wpłynęło na poprawę wyników finansowych. Przewoźnicy z branży promowej coraz bardziej skupiają się na przewozie pasażerów i przewozie towarów, dlatego P&O Ferries porządkuje swoją flotę i pozbywa się wysłużonych jednostek. Firma sprzedała słynny prom Pride of Burgundy, który trafił na recykling do Turcji. Po dostawie dwóch nowych dwukierunkowych promów do obsługi trasy Dover-Calais, kolejne starsze jednostki armatora również mogą zostać sprzedane.

Condor Ferries pozyskała nowy prom Straitsman, którego wartość transakcji nie została ujawniona. Norweska firma Norled zamówiła natomiast budowę nowego, hybrydowego promu o nazwie BRE, który zostanie zbudowany w zakładach Brødrene Aa i będzie służył do obsługi połączeń Bodø-Væran oraz Bodø-Gildeskål. Takie innowacyjne rozwiązania cieszą się coraz większą popularnością wśród przewoźników, którzy chcą przyciągnąć i zadowolić swoich klientów.

Czytaj więcej: https://portalstoczniowy.pl/optymistyczne-prognozy-dla-przewoznikow-promowych-co-przyniesie-przyszlosc/

DFDS wprowadza nowe połączenie cargo na Morzu Śródziemnym łączące Izmir i Sète, umożliwiając łatwe przemieszczanie się ładunków między Turcją a Francją. Nowa trasa zostanie uruchomiona 2 kwietnia br. Dzięki połączeniom intermodalnym, Turcja zostanie doskonale skomunikowana z Paryżem (6 dni) i Londynem (7 dni). 

Armator DFDS oferuje również inne połączenia, takie jak z Turcji do Bari, Triestu czy Patras. Klienci mają wiele opcji do wyboru, a DFDS zapewnia szybki i niezawodny transport morski, który umożliwia bezpieczny transport towarów. Uruchomienie nowej trasy pozwala armatorowi na poszerzenie swojej oferty i rozwijanie biznesu w regionie Morza Śródziemnego, ułatwiając handel międzynarodowy.

Czytaj też: https://portalstoczniowy.pl/przeglad-promowy-remont-promu-wawel-i-zmiana-flagi-na-viking-line/

Grupa Irish Continental Group, właściciel marki Irish Ferries, zaprezentowała wyniki za 2022 rok, w którym osiągnęła duże wzrosty w przewozie pasażerów i ładunków cargo. Firma zwiększyła swoje obroty o 74,9%, a wskaźnik EBITDA o 143,2%, co pokazuje, że branża promowa rozwija się dynamicznie. 

Wraz z rosnącą liczbą wakacyjnych podróży i potrzebą bezpiecznego transportu, branża promowa rozwija się dynamicznie, a przewoźnicy wdrażają innowacyjne rozwiązania, by przyciągnąć i zadowolić swoich klientów.

Źródło: PromySKAT

Udostępnij ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

  • Na Oksywiu program Miecznik idzie jak „Burza”

    Na Oksywiu program Miecznik idzie jak „Burza”

    W PGZ Stoczni Wojennej odbyła się dziś uroczystość położenia stępki pod drugą fregatę programu Miecznik – przyszłą ORP Burzę. Zakończenie etapu montażu stępki bazowej oznacza formalne rozpoczęcie budowy całego kadłuba okrętu. 

    W ceremonii uczestniczyli m.in. sekretarz stanu w Ministerstwie Obrony Narodowej Paweł Bejda, podsekretarz stanu w Ministerstwie Aktywów Państwowych Konrad Gołota oraz przedstawiciele Inspektoratu Uzbrojenia, Dowództwa Marynarki Wojennej RP i partnerów programu. Tradycyjne wspawanie okolicznościowego medalu w konstrukcję stępki symbolicznie otworzyło zasadniczą fazę budowy kadłuba drugiej fregaty.

    Program Miecznik jako sprawdzian możliwości polskiego przemysłu okrętowego

    Położenie stępki pod Burzę potwierdza, że PGZ Stocznia Wojenna konsekwentnie i zgodnie z harmonogramem realizuje kolejne etapy programu Miecznik. Pierwsza fregata – Wicher – znajduje się już w zaawansowanej fazie montażu kadłuba, natomiast rozpoczęcie budowy drugiej jednostki pokazuje, że stocznia jest gotowa do równoległej realizacji zadań o najwyższym stopniu złożoności.

    Marcin Ryngwelski, prezes zarządu PGZ Stocznia Wojenna

    Stępka pod Burzę już na swoim miejscu / Portal Stoczniowy
    Fot. PGZ Stocznia Wojenna

    Program  Miecznik jest największym wyzwaniem w historii współczesnego polskiego przemysłu okrętowego oraz potwierdzeniem zdolności krajowych zakładów stoczniowych do realizacji przedsięwzięć o strategicznym znaczeniu dla bezpieczeństwa naszego państwa. Każdy kolejny etap jego realizacji przybliża moment przekazania Marynarce Wojennej RP nowoczesnych wielozadaniowych fregat.

    Miecznik – trzy nowe fregaty dla polskiej floty

    Program Miecznik obejmuje budowę trzech fregat wielozadaniowych: WicherBurza i Huragan. Jednostki te w perspektywie najbliższych lat przejmą zadania realizowane obecnie przez fregaty ORP Gen. K. Pułaski oraz ORP Gen. T. Kościuszko, zapewniając Marynarce Wojennej RP nowoczesne platformy zdolne do prowadzenia działań w środowisku wielodomenowym.

    Stępka pod Burzę już na swoim miejscu / Portal Stoczniowy
    Fot. PGZ Stocznia Wojenna

    Po zakończeniu uroczystości zaproszeni goście odwiedzili Halę Kadłubową PGZ Stoczni Wojennej, gdzie prowadzone są intensywne prace przy budowie pierwszej fregaty programu Miecznik – przyszłego ORP Wichra.

    Na Oksywiu program Miecznik idzie jak „Burza” / Portal Stoczniowy
    Fot. PGZ Stocznia Wojenna

    Podstawowe parametry fregat Miecznik

    Wielozadaniowe fregaty Miecznik to jednostki, które po zakończeniu budowy osiągną długość całkowitą około 138 metrów oraz maksymalną szerokość sięgającą 20 metrów. Wyporność maksymalna, liczona wraz z pełnym wyposażeniem i poszyciem, wyniesie około 7 tysięcy ton. Okręty zaprojektowano z myślą o prowadzeniu długotrwałych działań na morzu – ich autonomiczność szacowana jest na około 8 tysięcy mil morskich, przy prędkości maksymalnej dochodzącej do 28 węzłów.

    Napęd dla przyszłych Mieczników zapewnią cztery wysokoprężne silniki tłokowe pracujące w układzie CODAD, co gwarantuje właściwą manewrowość oraz efektywność eksploatacyjną jednostek. Stała załoga fregaty liczyć będzie około 120 marynarzy, z możliwością przyjęcia dodatkowo blisko 60 osób personelu, w zależności od charakteru realizowanych zadań.

    Źródło: PGZ Stocznia Wojenna