Uroczystość wprowadzenia do linii USS Delbert D. Black miała miejsce w Port Canaveral na Florydzie. Nowy niszczyciel należy do wersji Flight IIA Technology Insertion, która została opracowana w obliczu problemów z uzgodnieniem ostatecznego kształty kolejnej wersji Flight III. Aby nie powodować opóźnień w budowie podstawowych jednostek bojowych USN, podjęto decyzję o zaimplementowaniu opracowanych już elementów wyposażenia i uzbrojenia i stworzenia swoistej wersji „przejściowej”. Budowę tych okrętów realizują stocznie Bath Iron Works (6 sztuk) i Ingalls Shipbuilding (4 sztuki) a ciekawostką jest to że 10-ty okręt został zamówiony wbrew woli floty w wyniku nacisków lobby przemysłowego w Kongresie. Budowa nowego niszczyciela została spowolniona nie tylko przez problemy związane z epidemią COVID-19 ale również przez skutki kolizji do której doszło w marcu ub.r. gdy cywilny ciężarowiec Hawk transportujący dok pływający staranował zacumowaną u burty niszczyciela barkę testową. W wyniku zdarzenia doszło do uszkodzeń kadłuba okrętu i częściowego zalania przedziałów wewnętrznych co spowodowało straty rzędu 15 mln USD i konieczność wykonania dodatkowych prac.
USS Delbert D. Black zasili dywizjon okrętów nawodnych SURFRON 14 (Naval Surface Squadron Fourteen) stacjonujący w Naval Station Mayport w Jacksonville na Florydzie.
Podpis: Tomasz Witkiewicz