Fot. prom somochodowo-pasażerski/Ulstein Verft

Wraca plan budowy promów dla polskich armatorów. Będą mieć zasilanie hybrydowe, wykorzystujące zarówno napęd gazowy jak też elektryczny – informuje w środę “Puls Biznesu”.

Gazeta przypomina, że program Batory to jeden z filarów Strategii Odpowiedzialnego Rozwoju (SOR). Dotyczy promów samochodowo-pasażerskich (ro-pax) dla polskich armatorów, czyli należącej do Polskiej Żeglugi Morskiej (PŻM) spółki Unity Line oraz Polskiej Żeglugi Bałtyckiej (PŻB) Polferries.

Gazeta przypomina, że budowę pierwszej jednostki próbowano rozpocząć w czerwcu 2017 r., ale kontraktu dotychczas nie udało się zrealizować. Rząd wraca do realizacji programu z SOR.

“Program Batory będzie miał szczęśliwy finał. (…) Nowe jednostki dla polskich armatorów zostaną zbudowane w polskich stoczniach. Dzięki temu zwiększą się przewozy cargo między portami krajowymi i skandynawskimi” – mówi na łamach gazety wiceminister infrastruktury Grzegorz Witkowski. 

Źródło: PAP/MD