Globany armator ogłosił zakup dwóch nowoczesnych statków. Zbuduje je chińska stocznia Taizhou Sanfu Shipbuilding

Firma dship Carriers podała w komunikacie, że pierwsza statek zostanie dostarczony do listopada br., a druga jednostka zasili jej flotę w pierwszym kwartale 2019 r. Armator podkreśla, że zamówienie dwóch nowych jednostek stanowi element programu rozbudowy floty, który jest realizowany od początku br.

Zobacz też: Międzynarodowa Organizacja Morska na drodze do regulacji żeglugi autonomicznej.

Armator zdecydował się na zakup statków F-500, ponieważ, jak podkreśla, są to jednostki zaspokajające potrzeby przemysłu, a przy tym ekologiczne. F-500 należą do nowej generacji statków wielozadaniowych, które zostały opracowane z myślą o redukcji zużycia paliwa oraz większej elastyczności przewozu towarów. Statki mają udźwig 500 ton metrycznych, dzięki czemu są w stanie obsłużyć ciężkie i długie jednostki ładunkowe.

dship Carrier rozważa także kolejne zakupy statków. Armator bierze przy tym pod uwagę pozyskanie jednostek nowych oraz używanych.

Zobacz też: Minister Marek Gróbarczyk o współpracy morskiej z Estonią.

– Z niecierpliwością czekamy na dalszą poprawę jakości naszych usług dzięki tym przyjaznym dla środowiska statkom. Nasi klienci odniosą z tego podwójną korzyść: będą mogli skorzystać z szerszego zakresu realizowanych przez nas projektów, a także przewozić towary po konkurencyjnych stawkach ze względu na naszą ekonomiczną flotę – powiedział Lars Feller, wiceszef dship Carriers.

Obecnie flota dship Carriers składa się z ponad dziesięciu statków. Firma zatrudnia 1 100 pracowników w 40 krajach.

Podpis: mb